Toon posts:

Geheugen upgraden voor Hogwarts Legacy? Advies gevraagd.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jerryvdw
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-02 15:38
Beste mensen,

Ik merk dat mijn PC moeite heeft met Hogwarts legacy op bepaalde settings.
En nu zie ik in mijn taakbeheer dat ik aan het limiet van mijn RAM geheugen zit.
Nu vraag ik mij af, zit het probleem echt in de RAM capaciteit?

Settings waarop ik speel:
Graphics:
Alles op Medium, behalve texture quality, die staat op high.
Raytracing uit.

Display settings:
Resolutie: 2560x1440
Rendering resolution 1485x836 - 58% (gaat automatisch)
Upscale type: Nvidia dlss balanced.
Vsync off.

PC specs:
ryzen 3600
MSI geforce RTX 2070 super gaming x trio
Crucial Ballistix 2x 8GB 3200MT/s (dual channel)
Kingston A2000 1TB (M.2).

Zoals je in de foto kan zien, draait geheugen bijna op 100%.
XMP staat aan.

De vraag:
Klopt het dat mijn geheugen hier de bottleneck is?
En als ik upgrade, zal ik dan 2x8gb erbij doen of een nieuwe setje 2x16gb?

Alvast bedankt voor de tips!

Beste antwoord (via Jerryvdw op 18-02-2023 16:37)

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:01
draai de game eens op de native resolutie,zonder reso scaling

Alle reacties

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-03 10:31
16gb is ruim voldoende voor het spel. Kan je eens bij processen in taakbeheer kijken welk programma zoveel RAM gebruikt?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• freaky35

• Jerryvdw
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-02 15:38
__xeno__ schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:34:
16gb is ruim voldoende voor het spel. Kan je eens bij processen in taakbeheer kijken welk programma zoveel RAM gebruikt?
https://tweakers.net/i/pH7Zmv7wFr1nCealjgoM7q0vBCA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MuzUFvDvfBlGGxEKT6OfKiQf.jpg?f=user_large

Duidelijk Hogwarts Legacy :)
freaky35 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:35:

Dit lijkt wel effect te hebben. Verschil is nu dat de CPU en vooral GPU veel hoger draaien.
Maar het spel draait nu rond de 90 fps (af en toe drops) op de medium settings.
En rond de 50 fps met alles op High.

Spel ziet er wel beter uit in native resolution.
Maar ik dacht dat DLSS altijd bevordelijk was voor je fps.

• freaky35
Het gebruik verschuift van de cpu naar gpu.

Je kan wel dlss gebruiken alleen zorg wel dat je de native resolutie houd.
Dat ziet er wat je zegt gewoon veel beter uit en geeft meestal ook gewoon de beste performance

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
4 modules is in ieder geval altijd tricky, zeker om ze dan op volle snelheid te krijgen.

Met de huidige prijzen zou ik voor 2x 16 gaan. Bovendien is dat veelal dual rank, geeft ook nog een kleine boost.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee