Toon posts:

A:-station Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf vorige week kan ik geen diskettes meer lezen vanuit mijn diskettestation in mijn laptop.
Hij vraagt dan telkens of de diskette mag worden geformateerd omdat er geen geldig besturingssyteem op gevonden is. Zodra ik "ja" geef geef hij de melding niet te kunnen formateren.
Als ik in DOS naar a: ga, krijg ik als melding; I/O apparaat fout.
Wat moet ik hiermee ?
Is mijn diskettestation kapot soms ??

Verwijderd

Wellicht slechts een slecht contact in de interface tussen moederord en floppy. Probeer hiermee wat te stoeien. Als ie intern is, haal deze eens er uit, en stop hem er eens goed opnieuw in. Voor USB-floppy: probeer eens een ander usb-kanaal.

Verwijderd

Best vreemd dat dit van de 1 op andere dag veranderd. Heb je hiervoor iets ge(un)installeerd? Zo ja, herinstalleer / verwijder dat weer. Waarschijnlijk is er een soort conflict tussen iets en je floppy-drive opgetreden. Je kan ook proberen de dos/windows drivers te downloaden.

Verwijderd

Klint meer als een hardware fout. Diskette stations hebben bijna nooit last van conflicten. En dat het van de ene op de andere gebeurd is ook niet vreemd. Aan sw ligt het zeker niet (als je er helemaal zeker van wil zijn moet je even met een bootdisk starten. Ook nieuwe hardware lijkt onzin (is een laptop, kan je uberhaupt niet veel extra's insteken en pcmcia kaarten en usb devices geven praktisch nooit conflicten). Lijkt me dat er gewoon een nieuwe drive in moet of zoals eerder genoemd... gaar contactje. Suc6

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Koppen versleten (denk ik), niet aan te doen, kosten bij vervanging in een toshiba +/- 300,- piek. ;(