Beste tweakers,
Graag jullie slimme advies
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Rond de 3000 Euro. Niet echt een budget, maar heb meer goed advies nodig om de samenstelling van componenten. Dit wordt mijn 2de PC die ik laat in elkaar zetten (voorheen zelf gebouwd, maar geen zin om alles in elkaar te steken nu)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dit is compleet. Maar ik weet niet heel veel af van MOBOs en RAM, dus ik denk deze combinatie was wel goed toen ik online ff speurde. De Z690 chipset voor Intel 12th generatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaring met ASUS, MSI, Noctua
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkst voor mij is
* Zo stil mogelijk kunnen gamen met de resolutie/performance die ik wil
* Het behalen van performance
* Goed muziek ook, dus ik denk die extra soundcard is wel nice
* Goede wifi in MOBO, dacht deze is Wifi6e?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Twijfels over
* De RAM
* De MOBO
* Samenstelling van de case fans. Ik geloof ik heb 2 voor en 1 achter, dus ik wil die vervangen met Noctua (3x) ipv case fans gebruiken van Fractal, maar ik weet niet of die waterkoeling de plekken inneemt? (Waar komen die fans daar dan?)
* Voorheen had ik een Ryzen, maar ik las online dat Intel 12de betere bang voor buck was, omdat Ryzen meer RAM vreet en die DDR5 zijn vreselijk duur.
Build is beetje geinspireerd door deze video -> YouTube: The 98% Silent PC 🔇 - DAW PC build guide for Music Production & Quie...
Graag jullie slimme advies

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Gamen op 1440p Ultra op ongeveer 144 HZ, maar 60 HZ mag ook voor de toekomst
Rond de 3000 Euro. Niet echt een budget, maar heb meer goed advies nodig om de samenstelling van componenten. Dit wordt mijn 2de PC die ik laat in elkaar zetten (voorheen zelf gebouwd, maar geen zin om alles in elkaar te steken nu)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik denk dit is compleet. Maar ik weet niet heel veel af van MOBOs en RAM, dus ik denk deze combinatie was wel goed toen ik online ff speurde. De Z690 chipset voor Intel 12th generatie.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaring met ASUS, MSI, Noctua
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Belangrijkst voor mij is
* Zo stil mogelijk kunnen gamen met de resolutie/performance die ik wil
* Het behalen van performance
* Goed muziek ook, dus ik denk die extra soundcard is wel nice
* Goede wifi in MOBO, dacht deze is Wifi6e?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Twijfels over
* De RAM
* De MOBO
* Samenstelling van de case fans. Ik geloof ik heb 2 voor en 1 achter, dus ik wil die vervangen met Noctua (3x) ipv case fans gebruiken van Fractal, maar ik weet niet of die waterkoeling de plekken inneemt? (Waar komen die fans daar dan?)
* Voorheen had ik een Ryzen, maar ik las online dat Intel 12de betere bang voor buck was, omdat Ryzen meer RAM vreet en die DDR5 zijn vreselijk duur.
Build is beetje geinspireerd door deze video -> YouTube: The 98% Silent PC 🔇 - DAW PC build guide for Music Production & Quie...
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 375,20 | € 375,20 |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z690-PLUS WIFI D4 | € 229,- | € 229,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti SUPRIM X 12G | € 1.099,- | € 1.099,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate IronWolf, 4TB | € 99,62 | € 99,62 |
1 | Geluidskaarten | Creative Labs Sound BlasterX AE-5 Plus | € 124,- | € 124,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Silent Black TG Clear | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 129,- | € 129,- |
1 | Ventilatoren | Noctua NF-A14 PWM chromax.black.swap, 140mm | € 26,- | € 26,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-4400C19D-32GTZR | € 145,90 | € 145,90 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W | € 199,90 | € 199,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 149,- | € 149,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.676,52 |