Toon posts:

Pv1 levert geen spanning zijn 4 panelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dennis1966
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-02 16:35
Mijn vraag ik heb 4 panelen van euriner 410wp
Op het platte dak pal zuid geen last van schaduw.
Alles is net geinstalleerd.
Wat me op valt is dat pv1 niets doet
Als ik boven bij de omvormer bij pv1 ga kijken loopt deze op tot 105V valt weer terug naar 0volt.
De start spanning is 100v voor de omvormer type growatt min 4600tl-xh ik heb ook nog 9 panelen op het dak liggen die werken wel.
Als ik de spannig deel van pv2 en doe dat X 4
Dan moeten ze voldoende spanning geven om de omvormer te starten.ik kan me niet voor stellen dat de 4 panelen helemaal niks doen bij minder zon licht iemand hier mee bekend.

Alle reacties

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Heb je geen multimeter om de open klemspanning te meten zonder de omvormer aangesloten?
En dan meteen + en - aansluiting van de string- mc4 stekkers naar de omvormer kontroleren op polariteit

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• redbullwaning
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:07
Ik vermoet een losse stekker.
Wanneer plus en min verkeert zit geeft deze een hele lage waarde.

Dat oplopen en terug zakken betekent dat er niks is aangesloten.

PVoutput Panasonic5kw (WH-MDC05H3E5) + PV output 5.130kW Array Tilt 3.0° /// SWW Atlantic Explorer v4 270L \\\4.020 kWP West

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:18
Voor mijn gevoel slecht contact. Slecht contact is iets wat je echt niet wil hebben bij gelijkspanning en hoge stroom.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Dennis1966
Ik zal het na lopen ik heb eerst net een tool gekocht om die stekkers los te krijgen vd omvormer.zo met de hand lukt het niet ook niet met een speciale pinset.
Ik heb het ook naar de leverancier terug gekoppeld
Die kwamen met het antwoord de moest meer zon zijn.maar dan blijf vreemd dat pv1 van 0 naar 105v
Oploopt en terug valt.ik denk als er licht op valt dan moet de spanning op lopen tot een bepaalde waarde en daar blijft het bij gebeurt nu ook met pv2.het zijn alle 13 de zelfe panelen.als ik ze bij de omvormer met de tool de connector los heb kan ik gaan meten.en wat ook nog kan proberen om pv1 om te wisselen met pv2 is kijken wat er dan gebeurd

• Dennis1966
Hier zijn 2 foto's daar op kan je zien dat de
Spanning op loopt tot 105 en weer begint bij 0v

• Dennis1966
Pv2 schommelt de spanning maar een paar volt
Meer niet

• Dennis1966
Dit is de informatie vd zonnepanelen

• Dennis1966

• Dennis1966
Dit zijn de specs van de growatt 4600tl-xh

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Zo toe zien moet je minimaal 185 volt hebben om te werken. Optimaal nog veel meer.

4 panelen op een 4.6kw omvormer is m.i. veel te weinig, ook al draait er een andere string mee.
Deze MPPT is separaat en moet wel binnen de specs komen voordat hij vermogen kan gaan trekken.

34,6v MPP spanning x4 is nog geen 140 volt. Te weinig voor de omvormer. Je zal dat een aparte omvormer moeten hebben (een kleintje) voor deze 4 panelen.

Of zit ik er naast?

[Voor 50% gewijzigd door Fairy op 18-02-2023 15:57]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-03 02:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Lijkt mij dat 4 panelen te weinig is voor 1 MPPT tracker om 185V te halen op een dag als deze. De redelijk platliggende oriëntatie helpt daar ook al niet echt bij. Dus als het kan, kan je deze panelen beter erbij zetten op de andere string, denk ik.
Of alle panelen beter verdelen over 2 strings. 50/50, zeg maar.

[Voor 16% gewijzigd door remco_k op 18-02-2023 15:59]

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

@remco_k Dat denk ik dus ook. Die panelen hadden ze nooit zo mogen aansluiten. Dit klopt gewoon niet.

• remco_k

remco_k

@Dennis1966 Vertel ook even hoe je andere 9 panelen liggen (hellingshoek, richting, evt schaduw). Dan kunnen mensen hier wat beter met je meedenken over een oplossing.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• redbullwaning
Die 4 panelen gaan het wel doen dat is het probleem niet voor de omvormer.
Mppt range 80-550v

Het oplopende en terugzakende voltage is een normaal gedrag van growatt bij ongebruikte niet aangesloten ingangen

De mppt is nu niks aan het doen en ik denk dat je 0Volt meet op de pinnen.

[Voor 3% gewijzigd door redbullwaning op 18-02-2023 16:05]

PVoutput Panasonic5kw (WH-MDC05H3E5) + PV output 5.130kW Array Tilt 3.0° /// SWW Atlantic Explorer v4 270L \\\4.020 kWP West

• remco_k

remco_k

redbullwaning schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:02:
Mppt range 80-550v
Je kijkt naar de verkeerde kolom. Het gaat hier over 185-550v. Dat is significant anders én problematisch in deze setup.

[Voor 15% gewijzigd door remco_k op 18-02-2023 16:07]

Alles kan stuk.

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-03 13:46
Dennis1966 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:52:
Dit zijn de specs van de growatt 4600tl-xh
pas op met specs van de growatt, zal niet de eerste keer zijn dat er gewoon fouten in staan. ;)

mpp voltage range van 185V-500V, dat is een vreemd getal naast de andere getallen.

probeer eens of je een andere specsheet die wel klopt kunt vinden.

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• redbullwaning
remco_k schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:06:
[...]

Je kijkt naar de verkeerde kolom. Het gaat hier over 185-550v. Dat is significant anders én problematisch in deze setup.
De mppt zijn allemaal hetzelfde denk eerder een typo.

• remco_k

remco_k

migjes schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:07:
[...]
pas op met specs van de growatt, zal niet de eerste keer zijn dat er gewoon fouten in staan. ;)
Nou. Dat blijkt inderdaad wel ja. Ik heb er even een Google actie tegenaan gegooid, ik kom gewoon 3 verschillende minimale MPPT waardes tegen van dit model. wtf? :+

Alles kan stuk.

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

14400Wp Zuid-Limburg

Op de site van Growatt zelf staat 100v opstart en 70-500 voor de mppt, dus dat is het probleem niet.
https://www.ginverter.com/products/min-2500-6000tl-x-xh

[Voor 56% gewijzigd door klump4u op 18-02-2023 16:20]

14400Wp🌞Live, Atlantic Explorer 270V3💧Live, Pana-mono WP5🔥Live.

• redbullwaning
@Dennis1966
Heb je al gekeken op dak of alle stekker wel zijn aangesloten?

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-03 13:46
@Dennis1966
meet eerst de Voc, dan weten we meer.
en check zeker of het niet de mpp is (dus pv1 en pv2 wisselen.)

Voc meet je als je panelen niet in gebruik zijn met multimeter.
maar de Voc is temperatuur van de cellen afhankelijk, dus is die 10% meer of 10% minder als er in de specsheet staat van je panelen, is normaal. ;)

(en nog vreemder, een paneel word gemaakt en dan getest of het wel 410Wp is.
soms is de Vmpp/Voc/Ampp van een paneel lager en soms is die hoger als er in de specsheet staat.
dus zie die getallen relatief, heel relatief, je weet alleen zeker dat Vmpp X Ampp = Wp.)

uit eindelijk word hier veel gespeculeerd, maar is zinloos.
het kan best zijn dat het te weinig panelen zijn op de omvormer, maar zeker is nog niks.
alle opties staan nog open voor mij. ;)

@remco_k
tof he, ;)
en soms is het bij dat merk nog erger, dan bestaat er een type 10 omvormer, maar eigenlijk is het 10V1 en 10V2 en zoek het dan maar eens uit welke specs er echt bij horen. :?
(maar het zijn buiten de onzekerheid wel goede omvormers, doen wat ze moeten doen.)
SMA heeft hier soms ook wel eens een handje van, een omvormer die max 600V aan kan of 750V is toch wel een dingetje in mijn ogen en dan nog allebei s.b. 3000 noemen. :?

[Voor 7% gewijzigd door migjes op 18-02-2023 16:51]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

redbullwaning schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:02:
Mppt range 80-550v

Het oplopende en terugzakende voltage is een normaal gedrag van growatt bij ongebruikte niet aangesloten ingangen

De mppt is nu niks aan het doen en ik denk dat je 0Volt meet op de pinnen.
Dat kan ik wel bevestigen. Ik heb er 3 hangen. Het terugzakken niet direct, maar wel dat er voltage wordt gemeten op de ongebruikte poorten.

Dat de panelen het moeten doen op deze omvormer twijfel ik wel aan. Dat het voltage zo heel ver terugloopt is wel gek.

Je zou eigenlijk een MC4 splitter er op moeten zetten zodat je met een spanningsmeter kan nameten wat er gebeurd. Als hij de panelen naar bijna 0 volt trekt dan zou dat betekenen dat de panelen bijna kortgesloten zijn. Het kan ook simpelweg zijn dat 1 paneel of connectie niet OK is.

Hoe dan ook, als je het heb laten aanleggen zou ik zeggen: laat de installateur het oplossen.

Ik heb 5 verschillende PV installaties liggen van heel klein tot 'groot', het meest vergelijkbare is mijn 1925wp set, die set (van wat oudere panelen) heeft vandaag nog ruim een kilowattuur opgewekt (ook al is dat heel weinig) en ligt vrijwel plat, dus als jouw set helemaal niets heeft opgewekt, dan klopt dat toch niet.

[Voor 17% gewijzigd door Fairy op 18-02-2023 17:34]

• Dennis1966
Hoi allemaal op het dak heb ik er 9 liggen pal op het zuiden en de hoek is 35° geen schaduw vol in de zon.is het ook mogelijk om die 4 van het platte dak gewoon bij de 9 panelen te verbinden.of krijg je het probleem dat ze op het platte dak liggen ze onder een hoek van 15 of 20° dat dat weer invloed heeft op het rendement.en of het wel mogelijk is om 13 panelen op 1 string te zetten.als ik wat informatie heb kan ik in conclaaf met de installateur.ze hebben het ook niet netjes aan gesloten zie de foto's had het beter nog zelf kunnen doen

• Ronald
Niet het netste werk nee, al zie ik wel achter en zijkappen… dat is wel goed. (Al kunnen we ons afvragen waarom Solarstell - zo te zien - nog geen oplossing heeft voor de 117cm brede panelen)

Maar als 1 string wordt hem niet. De opbrengst curves zijn anders dus hinderen ze elkaar.

Volgens datasheet op website van 1 van de distributeurs zou het moeten werken.

Echter de opmerkingen over zwevende open aansluitingen van onder andere @Fairy doet denken dat er een verbinding geheel los ligt ergens.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x350Wp Zuid 10°; Totaal 7000Wp.

• Dennis1966
Bedankt jullie nog voor de moeite en informatie
Maandag ga ik wel bellen.
Is het ook mogelijk dat de omvormer niet goed
Is.omdat er toen op string 1 niks op aan gesloten was gaf de omvormer ook al waardes

Gr dennis

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Dennis1966 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:33:
Bedankt jullie nog voor de moeite en informatie
Maandag ga ik wel bellen.
Is het ook mogelijk dat de omvormer niet goed
Is.omdat er toen op string 1 niks op aan gesloten was gaf de omvormer ook al waardes

Gr dennis
Mijn 3 Growatt inverters laten ook spanning zien op ongebruikte aansluitingen. Daar kan je niet helemaal van op aan. De actieve aansluiting heeft wat inslag op de ongebruikte poort.

Je hebt het laten aanleggen, dus daar heb je garantie op. Als je zelf geen techneut bent en je hebt het nodige al gedaan, dan is nu de leverancier aan zet.

• Dennis1966
De plus van pv 1 aan sluiting op de omvormer is het probleem de kabels zijn te kort zit te veel spanning op.het maakt wel geen contact ik heb de rode draad naar binnen gedrukt in de connector en in eens had ik spanning max tot 154V.
Dus moeten die kabels maar opnieuw aan leggen dit gaat het hem ook niet worden.ben benieuwd naar hun antwoord.

• Dennis1966
De 1e rij met tape is pv1

• AUijtdehaag
  • Niet online
Mooi scenario voor gesmolten stekkers.
(slecht kontakt = warmte)

Ik zou de boel maar uitzetten tot het opgelost is.

[Voor 12% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-02-2023 10:53]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-03 21:36
Ik weet niet of het verstandig is om dit door te laten draaien. Het slechte contact geeft meer kans op brand.

Misschien DC switch uitzetten en eventueel verder produceren met string 2 nadat string 1 is losgekoppeld. Eventueel pas na zonsondergang uitschakelen en loskoppelen en morgen verdergaan.

• klump4u
  • Niet online

klump4u

14400Wp Zuid-Limburg

1 en 2 omwisselen en kijken of er minder (geen) spanning op de kabels staat maar in ieder geval laten oplossen.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:35

de Peer

under peer review

Dennis1966 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 10:50:
De plus van pv 1 aan sluiting op de omvormer is het probleem de kabels zijn te kort zit te veel spanning op.het maakt wel geen contact ik heb de rode draad naar binnen gedrukt in de connector en in eens had ik spanning max tot 154V.
Dus moeten die kabels maar opnieuw aan leggen dit gaat het hem ook niet worden.ben benieuwd naar hun antwoord.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
zsm uitzetten, je hebt nu echt brandgevaar!

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• AUijtdehaag
  • Niet online
En de plus en min lopen ook nog door hetzelfde buisje, dus laat ze maar terugkomen

[Voor 38% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-02-2023 11:11]

• Dennis1966
Kijk maar op deze foto hoe ze het gedaan hebben.
Pluggen en buis hadden ze niet dat had ik nog in de schuur liggen.en de beugel zit vast met montage kit en 2 pluggen hij kreeg het niet voor elkaar.zeg het naar

• keroner
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 19:05
Ook niet echt de bedoeling om door je gording te boren. Dit is een dragende constructie. Zeker met panelen op een houten dak is de constructieberekening belangrijk.
Is in mijn optiek allemaal een beetje quick and dirty geïnstalleerd.

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• klump4u
  • Niet online

klump4u

14400Wp Zuid-Limburg

Zie ook geen aardkabel naar binnen komen.

• AUijtdehaag
  • Niet online
- Geen 30 cm vrije ruimte eromheen
- houtsnippers achter de omvormer (brandgevaar?)
- DC kabels achter de omvormer (en tussen de koelribben?)

[Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-02-2023 12:23]

• Dennis1966
Dat is handig die stuur ik morgen ff naar ze toe
Bedankt 👍

• AUijtdehaag
  • Niet online
Montage kit?

Alles bij mekaar heeft dit een hoog cowboy gehalte.
De omvormer hoort op een stevige achtergrond gemonteerd te worden.

Gipsvezelplaat is dan al minder brandbaar dan een houten scheidingswandje (vermoed ik)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:58

Blokker_1999

Full steam ahead

Dennis1966 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:46:
Kijk maar op deze foto hoe ze het gedaan hebben.
Pluggen en buis hadden ze niet dat had ik nog in de schuur liggen.en de beugel zit vast met montage kit en 2 pluggen hij kreeg het niet voor elkaar.zeg het naar [Afbeelding]
Ben ik de enige die zich zorgen maakt over de gaten die ze in die draagbalk hebben gemaakt? Dat verzwakt heel die dak constructie toch? Om maar te zwijgen van de andere fouten die hier al volop benoemd zijn. Mijn God, wat een prutswerk.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Dennis1966
Ja daar kwam ik ook achter je mag nooit door een balk boren wordt tijd dat er keurmerk komt
Voor dit soort bedrijven is af te wachten wanneer het een keer fout gaat.

• redbullwaning
Blokker_1999 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:34:
[...]

Ben ik de enige die zich zorgen maakt over de gaten die ze in die draagbalk hebben gemaakt? Dat verzwakt heel die dak constructie toch? Om maar te zwijgen van de andere fouten die hier al volop benoemd zijn. Mijn God, wat een prutswerk.
Opzich valt dat wel mee wordt wel vaker gedaan bij grote constucties om gewicht te besparen.
Maar had niet nodig geweest ze hadden er ook naast netjes recht naar beneden gekunt.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Er bestaat wel een scope 12 keuring, maar dit is enkel voor bedrijven (als de verzekering om vraagt) verplicht geloof ik

Heb je nog een fototje van de groepenkast? (ter leering ende vermaeck)

(Denk aan pv stikkers, aparte aardlekautomaat, maximaalstroom beveiliging. ;) )

[Voor 66% gewijzigd door AUijtdehaag op 19-02-2023 12:57]

• Dennis1966
Meterkast heb zelf vervangen alles met een moment schroevendraaier vast gezet.
Eerste hadden ze de kabel er los aan de onderkant er gewoon in gedaan zat gewoon los
Toen heb ik gezegt los halen en via de boven kant er in gat geboord door het hout aan gesloten.
Ik weet dat de nen 12 groepen zegt ik heb er 24 wil niet zeggen dat ik dan 12 magnetrons op aan sluit
Is enkelt dat ik tzt de groepen ga verdelen ik kleiner partijen.zit 1 hoofdzekering in van 35A dus meer dan 8000W is de max.

• Dennis1966
Links op de muur kan je nog zien dat door een leiding zijn gegaan zit nu met een plak bandje moet ik ook nog wat op verzinnen wat in de buis zat was niet beschadigd wel een 8mm gaatje er in

• Dennis1966
A

• Dennis1966
Aarding zie ik ook nergens goeie tip
Heb wel buiten aarde kabel zien liggen maar ik kan nergens terug vinden waar ze die hebben op aan gesloten

• Ronald
Aardkabel hoort direct op de aardrail - de vereffening moet in tact blijven zonder de omvormer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:26
Het is al door 5 anderen gezegd, maar het serieuze risico op brand bij die door jou aangetoonde slechte verbinding bij de omvormer is nu slechts beperkt doordat de zon zich voornamelijk achter de wolken verschuilt.

Ik zou de zekering van de omvormer meteen uitzetten!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:35

de Peer

under peer review

Inderdaad. Nog maar een keer : uitzetten ivm brandgevaar.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• ELD
  • Niet online
de Peer schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:25:
Inderdaad. Nog maar een keer : uitzetten ivm brandgevaar.
Het zijn maar 4 panelen met 154 volt , zo extreem is het nu ook weer niet. De kabel schiet niet ineens los zo lijkt het. Ik zou zeggen even opnieuw krimpen /verlengen in de avond na zonsondergang.

• Dennis1966
Mag je die kabels verlengen is daar dan iets voor
Dan

• Dennis1966
Ik maar alles uit gezet voor de zekerheid
Het zijn toch 13 panelen alles bij elkaar
Je weet het nooit wat er gaat gebeuren
Als het maar half in elkaar zit

• klump4u
  • Niet online

klump4u

14400Wp Zuid-Limburg

Dennis1966 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:46:
Mag je die kabels verlengen is daar dan iets voor
Dan
Je zou ze kunnen verlengen met een stukje kabel met daaraan 2 mc4 connectoren.
Is je omvormer ook aan de buitenkant geaard?

• Wilke
ELD schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:41:

Het zijn maar 4 panelen met 154 volt , zo extreem is het nu ook weer niet.
Demo met maar 4 panelen:

• remco_k

remco_k

ELD schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:41:
[...]
Het zijn maar 4 panelen met 154 volt ,
Het is niet de spanning maar de stroom welke brandgevaar kan opleveren bij slecht contact. (Bij 5v kan dat dus ook al dodelijk uit de hand lopen, als de stroom maar hoog genoeg is).

Aangezien niemand hier weet hoe slecht dat contact werkelijk is, moet je uitgaan van het slechtst mogelijke scenario: brand. Zo heel gek is dat gevolg niet, in deze situatie.

Alles kan stuk.

• Dennis1966
Alles staat uit.gebeld en gemailt met foto's vd situatie ze snappen zelf ook niet.vandaag gebeld
Ze komen terug om alles opnieuw aan te sluiten hoe het wel hoort.ik laat het wel weten wat het resultaat is met foto's er er bij.

• Wilke
Het goede nieuws voor jou is dat je in elk geval geen enkele opbrengst misloopt de afgelopen dagen :P
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee