Mijn huidige pc komt ondertussen al uit 2014 en ik kan niet alle recente spellen spelen zonder de settings extreem laag te zetten. Ik vond de prijzen van de 3070(Ti) erg hoog en hoopte dat de 40 serie wat redelijkere prijzen had. Echter zijn de prijzen nog verder gestegen en wil ik niet nog veel langer wachten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Hogwarts Legacy gaf voor mij de doorslag om nu toch een nieuwe pc te kopen, hou meer van RPG's en Basebuilders, speel geen FPS waar extreem hoge FPS/lage delay een must is. Ik wou wel mijn scherm upgraden naar 1440p en dan 120+ Hz. Echter word niet alleen gegamed op deze pc, in verhouding word meer tijd gespendeerd aan films/series kijken en muziek luisteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen max budget, mijn opzet zit (zonder scherm) nu rond de €2400, als dit wat meer of minder word is geen probleem. Ik verwacht dat ik deze pc ook weer meerdere jaren kan gebruiken zonder iets te upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb niks geupgrade aan mijn oude pc en wil deze gebruiken voor als vrienden komen gamen (spelen vaak basebuilders die nog prima draaien op deze pc).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onder een opzet gemaakt, (ik heb redelijk wat films en series op mijn huidige harde schijf staan, deze wou ik op mijn nieuwe pc zetten daarom heb ik nog een HDD aan mijn build toegevoegd)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia want ik wou graag RT uitproberen, ik heb het bij een vriend in cyberpunk gezien en het lijkt mij wel de moeite waard.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op het moment dat ik niet aan het gamen ben wil ik graag dat de pc zo stil mogelijk is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Passen de parts bij elkaar en zijn er geen overkill dingen bij die gerust een stuk goedkoper kunnen of dingen waar het de moeite is om juist iets meer uit te geven?
aantal vragen die waar ik graag antwoord op zou willen zijn:
-er zijn veel keuzes in moederboards, met een extreme prijsrange, ik zie in mijn gekozen moederboard niet echt iets missen, zijn hier beter alternatieve (ik zie bv op deze nog een oude muis/toetsenboardaansluiting)
-Ik heb gezocht of er veel verschil zit tussen de 4070ti modellen maar meestal word gezegd koop de goedkoopste, ben niet echt bekend met inno3d, is het de moeite om meer te betalen voor een ander merk?
- Ik heb als scherm gezocht naar populaire schermen met 27 inch 1440p, ben geen fan van curved schermen, dit was de populairste, is dit scherm geschikt voor zowel goede kleuren voor films en gamen (mag dit topic ook hier gevraagd worden of moet ik dan naar componenten?)
Dit is mijn huidige opzet voor de pc:
En dit is het scherm dat ik hierbij wil kopen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, Hogwarts Legacy gaf voor mij de doorslag om nu toch een nieuwe pc te kopen, hou meer van RPG's en Basebuilders, speel geen FPS waar extreem hoge FPS/lage delay een must is. Ik wou wel mijn scherm upgraden naar 1440p en dan 120+ Hz. Echter word niet alleen gegamed op deze pc, in verhouding word meer tijd gespendeerd aan films/series kijken en muziek luisteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen max budget, mijn opzet zit (zonder scherm) nu rond de €2400, als dit wat meer of minder word is geen probleem. Ik verwacht dat ik deze pc ook weer meerdere jaren kan gebruiken zonder iets te upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, ik heb niks geupgrade aan mijn oude pc en wil deze gebruiken voor als vrienden komen gamen (spelen vaak basebuilders die nog prima draaien op deze pc).
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb onder een opzet gemaakt, (ik heb redelijk wat films en series op mijn huidige harde schijf staan, deze wou ik op mijn nieuwe pc zetten daarom heb ik nog een HDD aan mijn build toegevoegd)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia want ik wou graag RT uitproberen, ik heb het bij een vriend in cyberpunk gezien en het lijkt mij wel de moeite waard.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op het moment dat ik niet aan het gamen ben wil ik graag dat de pc zo stil mogelijk is.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Passen de parts bij elkaar en zijn er geen overkill dingen bij die gerust een stuk goedkoper kunnen of dingen waar het de moeite is om juist iets meer uit te geven?
aantal vragen die waar ik graag antwoord op zou willen zijn:
-er zijn veel keuzes in moederboards, met een extreme prijsrange, ik zie in mijn gekozen moederboard niet echt iets missen, zijn hier beter alternatieve (ik zie bv op deze nog een oude muis/toetsenboardaansluiting)
-Ik heb gezocht of er veel verschil zit tussen de 4070ti modellen maar meestal word gezegd koop de goedkoopste, ben niet echt bekend met inno3d, is het de moeite om meer te betalen voor een ander merk?
- Ik heb als scherm gezocht naar populaire schermen met 27 inch 1440p, ben geen fan van curved schermen, dit was de populairste, is dit scherm geschikt voor zowel goede kleuren voor films en gamen (mag dit topic ook hier gevraagd worden of moet ik dan naar componenten?)
Dit is mijn huidige opzet voor de pc:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-13600K Boxed | € 339,- | € 339,- |
1 | Moederborden | ASUS PRIME Z690-P | € 221,- | € 221,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Ti X3 | € 909,- | € 909,- |
1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 88,26 | € 88,26 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Zwart | € 184,90 | € 184,90 |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 112,87 | € 112,87 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Optische drives | ASUS DRW-24D5MT (retail) Zwart | € 24,99 | € 24,99 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 157,80 | € 157,80 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 144,90 | € 144,90 |
Totaal | € 2.412,24 |
En dit is het scherm dat ik hierbij wil kopen:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Monitoren | Dell S2721DGFA Zwart | € 359,- | € 359,- |
Totaal | € 359,- |