Hallo allen,
De LAN games zijn ineens niet meer zichtbaar. Kort de situatie:
4 windows 10 machines
2x via ethernet verbonden (pc - switch op zolder - die is weer verbonden met de switch beneden - die is weer verbonden met de internet modem)
2x via wifi (wifi router is verbonden met de switch beneden die weer is verbonden met de internet modem)
1x de game aangekocht dus er is één officieel account en ik kan dan gratis de games op de andere PC's installeren allen kan je via die PC's dan alleen via LAN joinen normaal gesproken
Minecraft versie: BedRock 1.19.62 (BETA)
Het werkte altijd, maar er zijn recent een aantal dingen veranderd:
- Switch op zolder geïnstalleerd (maar dat werkte nog i.c.m. de laptops)
- Oude game pc aangesloten (werkte eerst wel, later alleen als er op 1 vd 2 pc's gehost werd, de ander was niet zichtbaar)
- Per ongeluk account geswitched (van de ene vaste pc naar de andere en weer terug).
- Windows updates gedraaid
- Nieuwe BETA gedownload
Uiteraard getroubleshoot via internet. Het volgende al gedaan:
- Network overal op PRIVATE gezet en aangezet dat de PC's binnen dat netwerk zichtbaar zijn (gek genoeg stonden de netwerken daar eerder niet op ingesteld en werkte het wel gewoon)
- Windows Defender firewall gecontroleerd op of hij Minecraft erdoor laat (antwoord ja)
- Alle laatste updates gedraaid
- PC's en ook switches gereboot
- De IP adressen van de verschillende PC's gepinged (werkt gewoon)
Er is geen anti-virus aanwezig die in de weg kan zitten. Tja... ik weet het dus even niet meer. Hulp is zeer welkom!
De LAN games zijn ineens niet meer zichtbaar. Kort de situatie:
4 windows 10 machines
2x via ethernet verbonden (pc - switch op zolder - die is weer verbonden met de switch beneden - die is weer verbonden met de internet modem)
2x via wifi (wifi router is verbonden met de switch beneden die weer is verbonden met de internet modem)
1x de game aangekocht dus er is één officieel account en ik kan dan gratis de games op de andere PC's installeren allen kan je via die PC's dan alleen via LAN joinen normaal gesproken
Minecraft versie: BedRock 1.19.62 (BETA)
Het werkte altijd, maar er zijn recent een aantal dingen veranderd:
- Switch op zolder geïnstalleerd (maar dat werkte nog i.c.m. de laptops)
- Oude game pc aangesloten (werkte eerst wel, later alleen als er op 1 vd 2 pc's gehost werd, de ander was niet zichtbaar)
- Per ongeluk account geswitched (van de ene vaste pc naar de andere en weer terug).
- Windows updates gedraaid
- Nieuwe BETA gedownload
Uiteraard getroubleshoot via internet. Het volgende al gedaan:
- Network overal op PRIVATE gezet en aangezet dat de PC's binnen dat netwerk zichtbaar zijn (gek genoeg stonden de netwerken daar eerder niet op ingesteld en werkte het wel gewoon)
- Windows Defender firewall gecontroleerd op of hij Minecraft erdoor laat (antwoord ja)
- Alle laatste updates gedraaid
- PC's en ook switches gereboot
- De IP adressen van de verschillende PC's gepinged (werkt gewoon)
Er is geen anti-virus aanwezig die in de weg kan zitten. Tja... ik weet het dus even niet meer. Hulp is zeer welkom!