• bobby022
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:55
Behoud Online Assemble alle data van de Storage Pool?
Of ben ik door Synology nu dus 20tb aan data kwijt?

ja, door Synology, want de DSM van de oude nas is onvindbaar.
gevonden door de oude nas weer met hdds te booten, update eraf halen.
ect ect

Update de SRS nas,
schakel uit.
hdd's er in...

tadaa:

Ik geef na Ontvangst V&A ALTIJD een Rating.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:39
Misschien kun je eens in normale bewoording vertellen wat je probeert te doen en wat je probleem is?

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

https://kb.synology.com/e...rage_pool_online_assemble

Zo te lezen is er een nieuwe Synology gekocht en zijn de fysieke schijven over gezet en opgenomen in de pool.

Is de vraag of het kan, of heb je het al gedaan en is er geen data gevonden?

Als dat eerste: dergelijke acties nooit doen voordat er backups zijn van alle data die belangrijk is. Je bent dan ook niet 'door Synology' data kwijt - of hooguit als je offline offsite backup hebt die ook op een Synology staat en die er op hetzelfde moment mee uitscheidt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• bobby022
F_J_K schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:30:
https://kb.synology.com/e...rage_pool_online_assemble

Zo te lezen is er een nieuwe Synology gekocht en zijn de fysieke schijven over gezet en opgenomen in de pool.

Is de vraag of het kan, of heb je het al gedaan en is er geen data gevonden?

Als dat eerste: dergelijke acties nooit doen voordat er backups zijn van alle data die belangrijk is. Je bent dan ook niet 'door Synology' data kwijt - of hooguit als je offline offsite backup hebt die ook op een Synology staat en die er op hetzelfde moment mee uitscheidt.
ja klopt.
Dit zijn schijven uit de defecte nas.
Overgezet na het updaten van de Nieuwe nas.

Zoals uitgelegd in de YT van Synology sectie: Identical NAS HDD Migration.
YouTube: How to Migrate Your Data to Another Synology NAS | Synology

Alleen word hier in waarschijnlijk een oude DSM versie gebruikt.
en stoppen ze na het inloggen.

Bij deze aanmeldsessie krijg ik namelijk een "Found New HDD" popup scherm.

Er staat namelijk in de eerdere screenshot:

Criteria required for Online Assemble >
https://kb.synology.com/e...online_assemble?version=7

You can perform Online Assemble to assemble a storage pool when all the following criteria are met:

The drives currently installed in your Synology NAS were previously used for storage pool creation on another Synology NAS. << betekend dit dat de data dus behouden blijft? want daar zijn ze bijzonder vaag in.

en de SRS helpdesk is er Maandag pas.
vandaar de vraag bij div Fora.

The drives currently installed in your Synology NAS are not initialized.
The number of drives currently installed in your Synology NAS is sufficient for assembling an Available Pool.

• bobby022
Na zoeken op internet, en dankzij Reddit,
schijnt het volgende:

dat de Vereiste criteria voor Online monteren:
U kunt Online monteren gebruiken om een opslagpool te monteren wanneer er aan de volgende criteria wordt voldaan:

De nu geïnstalleerde schijven in uw Synology NAS zijn eerder gebruikt voor het maken van een opslagpool op een ander Synology NAS.
De op uw Synology NAS geïnstalleerde schijven zijn niet geïnitialiseerd.
Het momenteel aantal geïnstalleerde schijven in uw Synology NAS is onvoldoende om een beschikbare pool te monteren.

Eigenlijk in houd dat de Storage Pool dus herkend is, met data, en geimporteerd kan worden.

Gewoon voor mijn sanity, want Synology Support is niet heel snel:
https://www.reddit.com/r/...ing_my_data_after_moving/

Hoe ik het lees.

De HDD's zijn toegevoegd.
Komen op als "Online Assemble".
>
Storage shows 1 pool that says is currently inaccessible and is giving me the option to do an Online Assemble to make a storage pool while the power is on.
It is detecting in as a SHR-1 RAID
>
mijn geval
It is detecting in as a SHR-2 RAID
==========================
dan staat er een antwoord:
"So it turns out that the scary message to do an Online Assemble is all that was needed to bring my data in. It is all back and good to go."
==========================
Hoe ik het las, begrijp

Online Assembly > gebruiken
De data komt gewoon terug

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee