Toon posts:

Een Perfecte Slimme Intercom: bestaat die?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• the-hyrax
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:54
Als het gaat om slimme intercoms, zijn de beschikbare opties op z'n zachtst gezegd teleurstellend. Ik was in de hoop dat iemand suggesties voor me zou hebben voor de setup die ik wil realiseren.

Ik ben op zoek naar:
- Een intercom of deurbel "combinatie" met een relais (d.w.z. deuropener)
- PoE-connectiviteit (de voordeur is twee verdiepingen lager en ik betwijfel of WiFi sterk genoeg is voor een betrouwbare verbinding)
- Toegangsbeheer, bijv. RFID-tag
- Integraties, bijv. Homey
- Binnen scherm, maar dit kan ook een onafhankelijke tablet zijn, zolang er maar een duidelijk "oproep" scherm is wanneer de deurbel gaat, niet alleen een melding.

Het moet ook op een niet-slimme manier werken; dus zelfs als het internet uitvalt, moet ik in staat zijn om oproepen te beantwoorden en de deur te openen via het interne netwerk.

De enige twee opties die ik vond zijn DoorBird en Hikvision. Hikvision mist echter een goede integratie met andere systemen en Doorbird... de app is gewoon lelijk (maar het zou kunnen werken).

Ik heb ook gekeken naar de UniFi Doorbel G4 Pro, die RFID-toegangsbeheer, een vingerafdruksensor en integraties met Homey biedt. De app ziet er ook goed uit, maar ik heb het gevoel dat ik hier een hele opstelling met toegangscontrole nodig heb die super gecompliceerd kan worden.

Ten slotte is de Fibaro Intercom mogelijk, maar heeft veel ruimte nodig om in de muur te worden gebouwd (waarvan ik betwijfel dat ik die heb).

Ik heb het idee dat wat ik wil, ongeveer onmogelijk is, terwijl ik dan toch niet heel erg veel vraag… Zijn wat ik noem alle opties? Of zijn er nog alternatieven (compleet of bepaalde setups) die kunnen wat ik wil?

Alle reacties

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34
Ik had hetzelfde lijstje en kwam alleen maar op Doorbird uit als optie.
Ik heb nu dan ook twee Doorbirds hangen.

Er zit eigenlijk wat mij betreft 2 kleine nadelen aan een Doorbird tov andere merken.
Hun camera’s zijn oke maar niet super en in de nacht schakelt hij niet vast over naar IR maar doet hij dit alleen als hij weinig licht detecteerd en dan alleen bij een opneem actie (zoals beweging) of beldruk.
Mijn Hikvision camera’s doen gewoon bij weinig licht continu IR wat eigenlijk altijd een beter beeld is in de nacht.

Ik heb een Doorbird 1101fv met fingerprint, bluetooth, intercom en extra I/O controller met in totaal 4 relais aan te sturen. En een Doorbird 101 bij mijn voordeur.

Systeem werkt met PoE en ook als je internet uitvalt werkt lokaal gewoon alles.

Doorbird is geïntegreerd in mijn Synology en Fibaro home automation. Ook doet de Doorbird geofencing (werkt fantastisch trouwens) en natuurlijk Fibaro HC3 ook icm met je mobiel.

Het IR beeld in de nacht heb ik opgelost met Fibaro. Zodra er aangebeld wordt en het is na zonsondergang triggerd hij automatisch de IR lampen.

Toegangscontrole is volledig in te stellen per persoon/tag/vinger en ook relais acties zijn in te stellen.

Ik heb als vaste scherm een iPad met Fibaro/Doorbird app zelf al hebben ze zelf ook een vaste binnenunit.
De app van Doorbird zelf is misschien niet moeders mooiste maar doet inderdaad exact wat het moet doen :).

Die UniFi werkt toch alleen maar op WiFi en opnemen naar een Synology kan volgens mij niet? Hij doet wel PoE maar alleen voor stroom en niet voor netwerk dacht ik?

[Voor 42% gewijzigd door GeeMoney op 18-02-2023 07:56]

• Kapotto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:41
Akuvox/Fasttel/2N

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee