Ik wil mijn zonnepanelen zelf plaatsen maar zit met de volgende gedachte. Ik heb plaats voor 15 panelen. Het worden Jinko's van 420 Wp met IQ7+ microinverters. Omdat het zo lang duurt eer enexis me om kan zetten naar 3 fasen wil ik de meterkast al voorbereiden op 3 fasen maar de zonnepanelen gewoon op 1 fase aansluiten. Ik leg de zonnepanelen wel in 3 strings aan met een 3 fase kabel naar de meterkast maar sluit dan elke fase op een eigen automaat aan die natuurlijk nog allemaal op 1 fase zitten. Zo kan ik dan zo lang mogelijk de opgewekte stroom over mijn hele huis verbruiken. Eigenlijk wil ik wachten met de omzetting naar 3 fasen zolang het niet echt noodzakelijk is en wanneer ik dan overga is het ook heel gemakkelijk om alles dan naar de 3 fases om te zetten.
Het is me niet duidelijk als ik op een mooie zonnige dag de wasmachiene en de inductiekookplaat aan heb me dan de hoofdzekering van 35A eruit vliegt of dat dat juist niet gebeurd omdat de opgewekte stroom zelf verbruikt wordt en dus niet door de hoofdzekering gaat... Want theoretisch kunnen die 15 microinverter maar max 19,2A leveren die dan over 3 16A automaten verdeeld wordt.
Het is me niet duidelijk als ik op een mooie zonnige dag de wasmachiene en de inductiekookplaat aan heb me dan de hoofdzekering van 35A eruit vliegt of dat dat juist niet gebeurd omdat de opgewekte stroom zelf verbruikt wordt en dus niet door de hoofdzekering gaat... Want theoretisch kunnen die 15 microinverter maar max 19,2A leveren die dan over 3 16A automaten verdeeld wordt.