Toon posts:

KPN modem in bridge mode bij glasvezel?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jor177
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22-03 15:40
Binnenkort (hopelijk deze zomer) krijg ik glasvezel.
De beste plek voor de FTU en modem zijn bij mij de meterkast.
Op dit moment komt koper van onder de vloer, de woonkamer binnen waar dan ook het modem zit.
Ik heb via KPN 2 telefoonlijnen. Wellicht ga ik dit in de toekomst terugbrengen tot 0 maar voorlopig liever niet.

Nu zit ik met het volgende:
Ik wil graag de modem in de meterkast laten staan en vervolgens meerder ethernet kabels trekken naar de verschillende kamers trekken.

Maar.. ik wil niet de telefoons aansluiten in de meterkast.

Kan ik nu mijn modem in bridge-modus zetten? Ik zie deze term af en toe voorbij komen en dacht dat het in dit geval wel handig zou zijn. Dan leg ik een utp kabel tussen beide modems en sluit de telefoons op de modem in de woonkamer aan.

Alle reacties

• Kpnexpert
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17-02 17:48
Waarom zou je dit willen?? Je legt een kabel naar de woonkamer en deze steek je in de groene tel poort van je modem, aan de andere komt je telefoon. In de woonkamer even netjes afwerken met een outlet en klaar.

Zo kun je elke telefoon aansluiten.

[Voor 14% gewijzigd door Kpnexpert op 17-02-2023 17:21]

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:48
De experiabox en de ntu hoeven niet bij elkaar in de buurt te staan, daar mag zo'n 100 meter netwerkkabel tussen. Dus als je hem in de woonkamer wilt hebben kan dat simpel door een utp-kabel te leggen tussen de woonkamer en de meterkast.

• Kpnexpert
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 17-02 17:48
hcQd schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:27:
De experiabox en de ntu hoeven niet bij elkaar in de buurt te staan, daar mag zo'n 100 meter netwerkkabel tussen. Dus als je hem in de woonkamer wilt hebben kan dat simpel door een utp-kabel te leggen tussen de woonkamer en de meterkast.
Blijft de vraag waarom je dat zou willen? Als je toch een kabel gaat trekken kun je net zo goed de experiabox in de meterkast houden.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:45
Waarom niet gewoon telefoons aansluiten op de experiabox in de meterkast.
Je kunt zelfs vier telefoonlijnen over een utp kabel laten lopen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarom een bedrade telefoon?

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• MdBruin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:23
Met de ExperiaBox in bridge zetten bereik je alleen maar dat je Internet en TV rechtstreeks naar de tweede router worden doorgegeven. Het telefonie gedeelte zit in een ander VLAN waardoor deze op de Experiabox blijft. Helaas is alleen (zover ik weet) op de v8 dit mogelijk, alle nieuwere versies hebben geen bridge modes meer. Helaas is tevens ook de optie om eerst een eigen router te gebruiken en daarna daarachter de experiabox ook verleden tijd na een firmware upgrade (al wat langer geleden).

Het makkelijkste voor jou lijkt mij om gewoon een netwerkkabel te gebruiken om de 2 telefonie poorten te verlengen naar het punt waar jij ze wilt hebben. De optie welke KPNexpert aangeeft is ook een optie als je de groene kabel in je meterkast binnen krijgt en niet op het huidige punt waar de telefoons zijn aangesloten.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:28
jor177 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:09:
Kan ik nu mijn modem in bridge-modus zetten? Ik zie deze term af en toe voorbij komen en dacht dat het in dit geval wel handig zou zijn.
Modem hoeft niet in bridgemodus te staan. Uit de glasvezelaansluiting komt een Ethernetaansluiting. Deze gaat via een standaard netwerkkabel in je Experiabox. Je kan ook een langere Ethernetkabel aansluiten om de Experiabox op een andere locatie te plaatsen dan de meterkast.

Vaak wordt aangegeven dat de meterkast niet de beste plek is voor een WiFi-signaal. Dus waarom iedereen nu begint te piepen dat iemand juist nu wel de Experiabox in de woonkamer wil hebben en dat niet moet doen is voor mij een vraag >:) Je krijgt dan in ieder geval wel volledige WiFi in je woonkamer :D
jor177 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:09:
Dan leg ik een utp kabel tussen beide modems en sluit de telefoons op de modem in de woonkamer aan.
Je nieuwe Experiabox kan je dan in de woonkamer zetten en daar je telefoons en TV-boxen (via Ethernetkabels) op aansluiten. Wil je het later aanpassen dan kan je de Experiabox verhuizen naar de meterkast. Eventueel de bestaande UTP-kabel gebruiken voor een TV in de woonkamer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee