Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor surfen, office en (voornamelijk FPS) games op 1440p 144 HZ monitor. Speel nu nog oude games zoals DOD Source, maar wil graag ook nieuwe titles kunnen spelen zoals COD MW 2, cyberpunk 2077 enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vast budget maar ik moet het aan mezelf kunnen verantwoorden als ik hoger wil gaan dan € 1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In de afgelopen 2 maanden heb ik de volgende componenten kunnen kopen:
- Seasonic Focus GX-850,
- PowerColor Radeon RX 6800 XT
- 1 TB Samsung 980 PRO
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, moederbord, geheugen, CPU cooler en misschien een aantal fans
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst nieuwe generatie AMD processoren. omdat deze lange tijd ondersteund worden en dus over +/- 5 jaar met beperkte upgrades weer een aantal jaar vooruit kan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Laag energie verbruik in idle
- Laag geluid productie
- PC komt rechts op de grond tussen mijn bureau poot en muur, hoef dus geen doorkijk paneel of leds te hebben
- Een ok/mooi kast, bv Fractal Design North/Torrent compact, Corsair 4000D Airflow (jammer van dat glazen paneel)
- USB-C in voor paneel
Ga je overklokken?
Ik kan XMP in de bios selecteren, voor de rest blijft die standaard
Wat verwacht je van ons?
Advies voor een PC die zonder upgrades nog jaren mee zal gaan en geen moeite heeft om games op 1440 resolutie en 144 HZ af te spelen.
Ik heb het volgende bij elkaar gezocht:
Voor surfen, office en (voornamelijk FPS) games op 1440p 144 HZ monitor. Speel nu nog oude games zoals DOD Source, maar wil graag ook nieuwe titles kunnen spelen zoals COD MW 2, cyberpunk 2077 enz
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen vast budget maar ik moet het aan mezelf kunnen verantwoorden als ik hoger wil gaan dan € 1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In de afgelopen 2 maanden heb ik de volgende componenten kunnen kopen:
- Seasonic Focus GX-850,
- PowerColor Radeon RX 6800 XT
- 1 TB Samsung 980 PRO
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Case, moederbord, geheugen, CPU cooler en misschien een aantal fans
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst nieuwe generatie AMD processoren. omdat deze lange tijd ondersteund worden en dus over +/- 5 jaar met beperkte upgrades weer een aantal jaar vooruit kan
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Laag energie verbruik in idle
- Laag geluid productie
- PC komt rechts op de grond tussen mijn bureau poot en muur, hoef dus geen doorkijk paneel of leds te hebben
- Een ok/mooi kast, bv Fractal Design North/Torrent compact, Corsair 4000D Airflow (jammer van dat glazen paneel)
- USB-C in voor paneel
Ga je overklokken?
Ik kan XMP in de bios selecteren, voor de rest blijft die standaard
Wat verwacht je van ons?
Advies voor een PC die zonder upgrades nog jaren mee zal gaan en geen moeite heeft om games op 1440 resolutie en 144 HZ af te spelen.
Ik heb het volgende bij elkaar gezocht:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X Boxed | € 249,- | € 249,- |
1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 258,- | € 258,- |
1 | Videokaarten | Powercolor Red Dragon AMD Radeon RX 6800 XT 16GB GDDR6 | - | - |
1 | Behuizingen | Corsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart | € 101,58 | € 101,58 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | - | - |
1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | - | - |
Totaal | € 753,48 |
[ Voor 6% gewijzigd door pingpo op 17-02-2023 17:30 ]