Toon posts:

Kwaliteit Ethernet stroomblok

Pagina: 1
Acties:

• Roodkapje1111
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-02 14:49
Ik ben op zoek naar een kwaliteits (industrial grade) stroomblok dat je via ethernet kunt aansturen.

Tot nu toe heb ik deze gebruikt van Energenie:
https://www.bol.com/nl/nl...cdz674ayHag0aAjlmEALw_wcB

Bedoeling is dat ik apparaten op afstand kan resetten met een webinterface. Stroomblok staat op een remote locatie in het verre zuiden (lees: hittebestendig).

Minimum 6 stopcontacten, meer is een nice to have.

De Energenie is eigenlijk goed kwa functionaliteit. Je plugt hem in en via een raspberrypi of pc kun je uw apparaten resetten of aan/uitzetten. Maar elk jaar ongeveer gaat hem kapot en mag ik een nieuwe kopen en opzenden om te laten installeren. Ook nu weer is ie kapot gegaan en wellicht heeft ie zelfs een duur apparaat overstroom gegeven zodat ik ook die mag vervangen. Ik zoek dus meer iets kwaliteit.

Het moet echt robuust en reliable zijn, geen wifi of usb toestanden. Ethernet.
Mijn zoektocht op het internet levert me bitter weinig op. Misschien zijn hier mensen met meer ervaring?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05:55
APC , EATON , VERTIV , ...
Allemaal DC-grade spul en dat merk je ook aan de prijs.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ze Bestaan best wel, kom je wel uit in het meer server/datacenter segment met bijbehorend prijskaartje

https://www.ntc-tech.com/...r-distribution-unit_52242
https://serverhome.nl/pdu/switched-pdu/

[Voor 11% gewijzigd door heuveltje op 17-02-2023 15:35]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Volgens mij zoek je een switched PDU zoals iets wat ook in racks wordt geplaatst.
Bv: https://www.routershop.nl...c13-c20-stekker/pid=56145

• FuaZe
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-03 14:58
Moet elke individuele uitgang, los van de rest, aanstuurbaar zijn?

[Voor 15% gewijzigd door FuaZe op 17-02-2023 15:33]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Wellicht handig om te vermelden welke apparatuur je wil kunnen uit- en inschakelen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• jipenjanneke
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:33
.Maarten schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:32:
Volgens mij zoek je een switched PDU zoals iets wat ook in racks wordt geplaatst.
Bv: https://www.routershop.nl...c13-c20-stekker/pid=56145
Dit inderdaad, voldoet aan: robuust en reliable, zijn wel duur geworden trouwens. Paar jaar geleden waren ze rond de 600 meen ik, dat vond ik toen al duur. Het gaat wel heel lang mee, dat wel.

• Roodkapje1111
Ik stuur er wat ipcams mee aan, een pc, een ethernetswitch, raspberrypi's..
Ik dacht aan prijsklasse 200-300eur. Zelfde als die energenie, maar meer kwaliteit.

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:45
Zelf iets maken via een shelly pro?
https://www.shelly.cloud/en/products/shop/shelly-pro-1

Of het spul van Netio

[Voor 203% gewijzigd door Centauriprime op 17-02-2023 16:29]

15x330 SW38

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:46
Je schakelt dus blijkbaar geen grootverbruikers.

Maar toch gaat je apparatuur vaak kapot, dat is vreemd. Enig idee waardoor het spul steeds kapot gaat?
Ik lees locatie in het verre zuiden. Hoe is de spanningsvoorziening aldaar? Kan het zijn dat de boel kapot gaat door externe invloeden zoals wisselende spanningen, uitval etc?

Ik neem aan dat je dit nodig hebt voor eventuele powercycles van de apparatuur ivm het beheer op afstand?

Moet het dan allemaal individueel aan/uit geschakeld kunnen worden of mag het ook allemaal in 1x?
Anders neig ik naar een losse magneetschakelaar. Die zijn vaak veel betrouwbaarder. Moet je alleen bedenken hoe je hem wilt aansturen.
Alternatief is eventueel een shelly oid, maar je gaf al aan niets te zien in draadloze oplossingen, dus dan valt deze af denk ik.

Vreemd vind ik overigens de plaatsing van je switch op zo'n geschakeld blok. Als je die uitzet ben je toch ook gelijk je sturing op afstand kwijt?

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:11
Zelf gebruik ik ook zo'n stekkerblok.
Ik heb toen voor een andere locatie er nog een gekocht en deze was direct al problematisch, instellingen niet vast houden en daarmee onbereikbaar worden e.d.
De eerste gebruik ik nog steeds behlve dat soms dns- omvalt en dan het apparaat niet meer werkt in de app.
Als ik dan via de webiterface een andere dns instel werkt het voorlopig weer..

Ik heb ook naar een alternatief gezocht en kwam alleen uit bij hele dure rack oplossingen uit.

• Roodkapje1111
Spanningsvoorziening is op zijn "zuiders", maar er zit ook een UPS voor. Die beschermt de ergste stroomstoten. De PC zit op een stopcontact dat niet regelbaar is, maar met een internetgestuurd relais kan geboot worden.
Ik kan heel het geval (incl ethernetswitch) resetten met een pulse via een internetgestuurd relaisbord waardoor de instellingen weer op 0 komen. Helaas geen plaats meer op het relaisbord.
Dit ethernet stroomblokje is puur voor het "kleine materiaal", t zou gewoon wat fijner zijn mocht dat stroomblok minder rap kapot gaan en dus zoek ik alternatief. De "lowcost" oplossing is dus wel opnieuw zulke energenie stroomblok kopen en leren leven dat ik die om de zoveel tijd mag laten vervangen.

• Ron555
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03 16:23
Ik doe het via een normale stekkerdoos en gebruik wifi stekkers b.v. Tplink tapo p100/p110 Je hebt uiteraard wifi nodig op de plek waar ze zitten maar je bent zo wel flexibel ivm app op telefoon. Bij mij zitten ze in een apart vlan. Werkt prima en goedkoop.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Ik gebruik deze:

https://nl.aliexpress.com...7%21rec%21NL%212166045641

Wel even ergens inbouwen en voeding aansluiten.
Als je interesse hebt en software nodig om hem aan te sturen stuur je maar een DM naar me.

Als je het failsafe wilt maken kun je er twee inzetten en de relais contacten parallel zetten.

[Voor 16% gewijzigd door Ben(V) op 18-02-2023 11:13]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee