Mijn allereerste keer dat ik naar Amerika op vakantie ga. Het spijt mij als dit niet het goede plek staat in het forum. Ik ga tussen 17 tot 26 April 2023 naar Amerika New York. Ik heb een ANWB VISA GO CARD. Ik ben van plan om daarop €1200/1500 te zetten (ik moet maximaal daarvan 300 dollar borg betalen aan mijn hotel dat ik achteraf terug krijg) ik ga ook nog eens €200/400 contant geld omwisselen. Ik krijg Amerikaanse ontbijtbuffet in het hotel iedere ochtend en heb alleen nog middag en avond en ik wil natuurlijk niet iedere avond in een resturant eten maar verschillend.
Mijn vraag is: Kan ik mijn euro's beter in Amerika omwisselen of maakt dat niets uit voor de koers?
Mijn ANWB VISA GO CARD wil ik ook gebruiken en ik lees het volgende:
Mijn neef uit New York/New Yersey heeft mij verteld dat ik beter zo min mogelijk contant geld op zak moet houden.
Alvast bedankt,
Mijn vraag is: Kan ik mijn euro's beter in Amerika omwisselen of maakt dat niets uit voor de koers?
Mijn ANWB VISA GO CARD wil ik ook gebruiken en ik lees het volgende:
Wat houdt dit precies in? Stel dat ik €1200/1500 erop zet met 300 dollar borg en is dat veel 2%?Betalingen / geldopnames in vreemde valuta
De koersopslag voor betalingen en/of geldopnamen in valuta anders dan de Euro is 2% over het bedrag.
Mijn neef uit New York/New Yersey heeft mij verteld dat ik beter zo min mogelijk contant geld op zak moet houden.
Alvast bedankt,
[Voor 8% gewijzigd door PizzaHut op 17-02-2023 14:48]