KPN Glasvezel of Ziggo Gigabit?

Pagina: 1
Acties:
  • 16.560 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:52
Mijn vraag
Inmiddels zit ik alweer een paar jaar naar tevredenheid bij KPN. Wij nemen momenteel alleen internet af: 200mb/s glasvezel voor €53,-.
Nu kwam er zojuist een mevrouw van de Ziggo langs die mij haarfijn vertelde dat zij 1GB/s Giganet kunnen aanbieden voor €37,-. Nou ben ik tevreden met KPN, maar dit is nogal een verschil...

Zover ik weet is KPN de enige die écht glasvezel met alle voordelen kan aanbieden. Andere glasvezel aanbieders maken gebruik van het KPN netwerk. Ziggo biedt blijkbaar nu ook glasvezel aan waar dit volgens mij eerder niet beschikbaar was. Werken zij tegenwoordig ook met het KPN netwerk of hoe zit dat?

Een kleine search op hun website doet mij overigens leren dat die 37 euro weer eens een trucje is omdat dat slechts voor de eerste 3 maanden geldt. Daarna is het ook 53 euro (maar dan wel voor 1gb/s), dus dat is een beetje jammer...

Beste antwoord (via crimby op 17-02-2023 17:52)

• Jay-B
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ziggo levert in 98% van de gevallen glasvezel tot aan de wijkcentrale waarvandaan weer coax ligt naar de eindversterkers en de woningen. Er zijn (nu nog) een klein aantal aansluitingen waarbij glasvezel tot aan de meterkast is gelegd (RFoG) waar een mediaconverter het signaal weer over zet naar coax. In de toekomst zal dat aantal stijgen maar is nu nog zeer beperkt.

Laat je vooral niet foppen door de marketingafdelingen. Hier maakt elke grote provider zich schuldig aan. Kijk naar de feiten. Heb je op dit moment behoefte aan een hoge upload dan moet je bij een glasvezelaanbieders zijn. Heb je veel TV's dan kan juist Ziggo weer interessant zijn omdat je een onbeperkt aantal TV's kan aansluiten en het ongecodeerde pakket kan ontvangen. Uiteraard ook even naar de prijs kijken.
crimby schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:25:
[...]

Dan ben ik blij dat er toch wat is blijven hangen in m'n hoofd. Dus toch nog een deel ouderwetese coax en dus ook de "problemen" wanneer de hele straat thuis werkt neem ik aan?
Nee dat is iets uit het verleden en komt nog zelden voor mede doordat preventief capaciteit wordt uitgebreid of beter gebalanceerd wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-B op 17-02-2023 17:20 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:00
Ziggo levert 1Gbit download via het DOCSIS-platform, waarbij de verbindingen tot aan de straatkasten glasvezel is. Het laatste stukje is nog gewoon de ouderwetse coax-kabel. Ook is de upload snelheid beperkt tot 75Mbit, waar dit bij KPN 1Gbit is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:58

Arjan A

Cenosillicafoob

Ziggo biedt geen glasvezel. Ze noemen het wel zo, maar dit is misleiding; de laatste meters gaan gewoon over koper. Bovendien biedt Ziggo een schamele 50 of 70 Mbps als upload, waar je bij KPN de volle 200 Mbps up en down krijgt. Dat scheelt best in snelheid (Ziggo zal zeggen dat je niet meer dan die 70 nodig hebt, maar mijn ervaring is dat dat gewoon niet zo is).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
mad-dog schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:22:
Ziggo levert 1Gbit download via het DOCSIS-platform, waarbij de verbindingen tot aan de straatkasten glasvezel is. Het laatste stukje is nog gewoon de ouderwetse coax-kabel. Ook is de upload snelheid beperkt tot 75Mbit, waar dit bij KPN 1Gbit is
Dan ben ik blij dat er toch wat is blijven hangen in m'n hoofd. Dus toch nog een deel ouderwetese coax en dus ook de "problemen" wanneer de hele straat thuis werkt neem ik aan?

Een chat met de klantenservice leert mij ook dat het ze het voor de eerste 6 maanden kunnen aanbieden voor 31 euro en daarna voor 62. Hier heb ik helemaal niks aan. Oplichters (aan de deur)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 18:30
Via breedband winkel regelmatig voor 35 euro per maand 12 maanden lang. Zowel ziggo 1gb als kpn 200. Ik zou het via zo'n tussenpersoon doen.

Vorig jaar zelf kpn 200 gehad en nu toevallig ook ziggo 1gb. Upload mis ik persoonlijk niet zo veel aan en tot nu toe beiden stabiel (ondanks de slechte verhalen die ik las).

[ Voor 38% gewijzigd door RaijRaij op 17-02-2023 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Butz0rs
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:33
Kun je niet bij KPN een nieuw abo afsluiten?
In het ervaringen topic zie je veel 6/9/12 maanden gigabit voor €35.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ja ik ga nog eens lobbyen bij KPN, maar werd nu getriggered door de mevrouw aan de deur. Coax heb ik geen interesse in dus Ziggo valt dan alsnog af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-05 18:30
Anders deze even bekijken: https://www.breedbandwink...go-internet-giga-tv-start

Oh geen interesse in coax zie ik nu. Dan valt ziggo idd af.

[ Voor 24% gewijzigd door RaijRaij op 17-02-2023 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 23:19
KPN en T-Mobile leveren ADSL en glasvezel, afhankelijk van beschikbaarheid en bekabeling naar je huis. ADSL (of VDSL) moet je niet willen. Wat je wil is FttH (Fibre to the Home).

Ziggo levert altijd coax, ook al staat de Ziggo verdeeldoos voor jouw straat bij jou voor de deur. Daar gaat glasvezel in, en er komt coax uit.

Ziggo coax is (voor internet) beter dan ADSL, maar minder dan glasvezel. Waar Ziggo top in is, is digitale tv voor het reguliere tv kijken, er gaat niks boven DVB-C. Alleen dat voordeel wordt steeds minder, we gaan steeds minder gewoon tv kijken.

Ik heb al jaren Ziggo, sinds een paar maanden 350 Mbps download en 35 Mbps upload (en de laatste speed tests zaten daar iets boven, dus je krijgt wat ze beloven). Daarvoor was het 300/30.

Tot nu toe heb ik nog geen last gehad van deze bandbreedte beperkingen, en wij (4 personen) zijn echte grootverbruikers (thuiswerken / studeren met simultane Teams sessies, 4 schermen Netflix, Spotify, (games) downloads, ...).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55
Zoals gezegd, Ziggo levert geen glas maar coax. Omdat ze zelf niet investeren in glas voeren ze flink campagne en worden halve waarheden en leugens niet geschuwd om klanten te lokken. De vraag is of je een partij moet vertrouwen die op die manier zaken blijft doen...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Ziggo levert in 98% van de gevallen glasvezel tot aan de wijkcentrale waarvandaan weer coax ligt naar de eindversterkers en de woningen. Er zijn (nu nog) een klein aantal aansluitingen waarbij glasvezel tot aan de meterkast is gelegd (RFoG) waar een mediaconverter het signaal weer over zet naar coax. In de toekomst zal dat aantal stijgen maar is nu nog zeer beperkt.

Laat je vooral niet foppen door de marketingafdelingen. Hier maakt elke grote provider zich schuldig aan. Kijk naar de feiten. Heb je op dit moment behoefte aan een hoge upload dan moet je bij een glasvezelaanbieders zijn. Heb je veel TV's dan kan juist Ziggo weer interessant zijn omdat je een onbeperkt aantal TV's kan aansluiten en het ongecodeerde pakket kan ontvangen. Uiteraard ook even naar de prijs kijken.
[...]

Nee dat is iets uit het verleden en komt nog zelden voor mede doordat preventief capaciteit wordt uitgebreid of beter gebalanceerd wordt.

[ Voor 22% gewijzigd door Jay-B op 17-02-2023 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Jay-B schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:53:

[...]

Thanks voor de extra uitleg! We gebruiken dus geen tv (alleen videoland netflix en prime) dus dan houden we het lekker bij KPN :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:58

Arjan A

Cenosillicafoob

crimby schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:51:
[...]

Thanks voor de extra uitleg! We gebruiken dus geen tv (alleen videoland netflix en prime) dus dan houden we het lekker bij KPN :-)
Bel KPN anders ook even, en vraag of je korting kan krijgen als je met een jaar verlengt. Dan kom je zeker weten lager uit dan die 53,- die je nu betaalt. Win-win :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:27
[...]

Een chat met de klantenservice leert mij ook dat het ze het voor de eerste 6 maanden kunnen aanbieden voor 31 euro en daarna voor 62. Hier heb ik helemaal niks aan. Oplichters (aan de deur)...
Nooit ja zeggen op iets aan de deur, je wordt vrijwel altijd genaaid en zit ergens aan vast wat niet is wat je wilde. Wat je niet wilt horen verzwijgen ze. Lekker zelf op onderzoek uitgaan als je wat nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Arjan A schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Bel KPN anders ook even, en vraag of je korting kan krijgen als je met een jaar verlengt. Dan kom je zeker weten lager uit dan die 53,- die je nu betaalt. Win-win :)
Heb inmiddels bij KPN 1gbit/s glasvezel voor 52 euro hehe! Toch een gratis upgrade!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Stokertje schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:21:
[...]

Nooit ja zeggen op iets aan de deur, je wordt vrijwel altijd genaaid en zit ergens aan vast wat niet is wat je wilde. Wat je niet wilt horen verzwijgen ze. Lekker zelf op onderzoek uitgaan als je wat nodig hebt.
Ja precies! Maar dacht ik ga toch eens op onderzoek uit en inderdaad, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:57
crimby schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:19:
...
Nu kwam er zojuist een mevrouw van de Ziggo langs die mij haarfijn vertelde dat zij 1GB/s Giganet kunnen aanbieden voor €37,-. Nou ben ik tevreden met KPN, maar dit is nogal een verschil...

Zover ik weet is KPN de enige die écht glasvezel met alle voordelen kan aanbieden. Andere glasvezel aanbieders maken gebruik van het KPN netwerk. Ziggo biedt blijkbaar nu ook glasvezel aan waar dit volgens mij eerder niet beschikbaar was. Werken zij tegenwoordig ook met het KPN netwerk of hoe zit dat?

Een kleine search op hun website doet mij overigens leren dat die 37 euro weer eens een trucje is omdat dat slechts voor de eerste 3 maanden geldt. Daarna is het ook 53 euro (maar dan wel voor 1gb/s), dus dat is een beetje jammer...
Mensen aan de deur die je een aanbieding doen krijgen provisie. Als je zelf belt naar de provider krijg je een betere deal. KPN is niet de enige glasvezelinfratructuur eigenaar. Ze willen wel dat wij geloven dat ze beste zijn. Ik ben daarvan niet overtuigd. Aan-de-deur trucjes zijn er om dat ze niet het hele verhaal vertellen. Als je zelf zoekt naar informatie heb je daar geen last van.
Mooi dat je een deal hebt bij je huidige provider. Meer snelheid voor dezelfde prijs. Als je over een tijd er achter komt dat je die snelheid niet nodig hebt kan je wellicht downgraden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chef
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-10-2024
Ziggo levert vooralsnog geen glasvezel producten aan consumenten. Het is nog steeds ouderwetse coax. Ze gebruiken de term "glasvezel-kabel netwerk". Erg misleidend en ik neig het zelfs fraude te noemen. Een groot gedeelte van hun infra is glasvezel, maar dat is totaal irrelevant. Uit eindelijk krijg je in huis geen glasvezel kabel, maar gewoon een ouderwetse coax kabel met alle nadelen en beperkingen die daar aan kleven.

De enige reden dat Ziggo geen glas aan huis levert, is simpel weg om zolang mogelijk de monopolie positie te behouden. Zodra de ACM ruikt dat er een netwerk is zonder concurrentie en waar dat technisch makkelijk mogelijk is, zal Ziggo verplicht zijn netwerk moeten opstellen voor whole sale.

Uit principe zou ik zelf voor glasvezel gaan.. maar dat ben ik. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Chef schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 23:43:
Ziggo levert vooralsnog geen glasvezel producten aan consumenten. Het is nog steeds ouderwetse coax. Ze gebruiken de term "glasvezel-kabel netwerk". Erg misleidend en ik neig het zelfs fraude te noemen.
Wat is er frauduleus aan? Ik geef toe dat men middels een woordspeling enorm de grens opzoekt en je kan je af vragen of dat ethisch te verantwoorden is maar goed dat is wat anders dan fraude.
Een groot gedeelte van hun infra is glasvezel, maar dat is totaal irrelevant. Uit eindelijk krijg je in huis geen glasvezel kabel, maar gewoon een ouderwetse coax kabel met alle nadelen en beperkingen die daar aan kleven.
Als de backbone niet van glasvezel zou zijn dan had je de snelheden van vandaag überhaupt niet te had. Het is dus wel degelijk van belang. De nadelen zijn beperkt.
De enige reden dat Ziggo geen glas aan huis levert, is simpel weg om zolang mogelijk de monopolie positie te behouden. Zodra de ACM ruikt dat er een netwerk is zonder concurrentie en waar dat technisch makkelijk mogelijk is, zal Ziggo verplicht zijn netwerk moeten opstellen voor whole sale.
Met alle respect maar dit is echt zelf verzonnen. Ziggo heeft nooit een monopolie gehad (ondanks dat dit lekker bekt op fora) en kan deze dus ook niet behouden. Dat Ziggo voor een lange tijd op meer plaatsen hogere snelheden kon leveren is vooral te wijten aan een gebrek aan investeringen of investeringsmogelijkheden van andere partijen. Nu er meer glasvezel wordt uitgerold (het kan dus toch) zie je nu een gezonde correctie hierop. De ACM mocht vanuit Europese richtlijnen maar 1 provider reguleren. Dit was altijd KPN. Dat is de voornaamste reden en echt niet het medium.

Sterker nog er zijn zelfs enkele duizenden klanten die Ftth hebben van Ziggo. Veelal overigens RFoG puur om zo niet voor dit kleine groepje allemaal aparte hardware en infrastructuur te hoeven hebben. Voor Zakelijk Klanten wordt al jaren Ftth uitgerold. Ziggo heeft meer ervaring met glasvezel dan je zou verwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chef
  • Registratie: Maart 2022
Jay-B schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:33:
Wat is er frauduleus aan? Ik geef toe dat men middels een woordspeling enorm de grens opzoekt en je kan je af vragen of dat ethisch te verantwoorden is maar goed dat is wat anders dan fraude.
Het neigt heel erg op bedrog. Je krijgt geen glasvezel kabel in huis, maar gewoon coax. Dat anders voordoen dan de werkelijkheid, en dat is fraude.
Als de backbone niet van glasvezel zou zijn dan had je de snelheden van vandaag überhaupt niet te had. Het is dus wel degelijk van belang. De nadelen zijn beperkt.
De backbone infra is niet direct relevant voor de verkoop, wel op de prestaties van het netwerk. De gehele opstelling van het netwerk van een ISP (dus incl. hardware, onderhoud van de infra, maar bijv. ook peering. routering etc) is uiteindelijk wat voor goede of slechte prestaties zorgt. Stel dat alles op glas zou zitten maar slechte routering (Pink T Gate *kuch *kuch :P ) of slechte peering (again Deutsche Rosa Riese *kuch *kuch), dan is het nog steeds een bagger netwerk. Het is wel relevant, maar misbruiken als verkoop trucje compleet fout. Je blijft nog steeds coax gebruiken. Ook al is het wel in een bijna optimale opstelling, alle nadelen die er aan kleven, blijf je houden.
Met alle respect maar dit is echt zelf verzonnen. Ziggo heeft nooit een monopolie gehad (ondanks dat dit lekker bekt op fora) en kan deze dus ook niet behouden. Dat Ziggo voor een lange tijd op meer plaatsen hogere snelheden kon leveren is vooral te wijten aan een gebrek aan investeringen of investeringsmogelijkheden van andere partijen. Nu er meer glasvezel wordt uitgerold (het kan dus toch) zie je nu een gezonde correctie hierop. De ACM mocht vanuit Europese richtlijnen maar 1 provider reguleren. Dit was altijd KPN. Dat is de voornaamste reden en echt niet het medium.

Sterker nog er zijn zelfs enkele duizenden klanten die Ftth hebben van Ziggo. Veelal overigens RFoG puur om zo niet voor dit kleine groepje allemaal aparte hardware en infrastructuur te hoeven hebben. Voor Zakelijk Klanten wordt al jaren Ftth uitgerold. Ziggo heeft meer ervaring met glasvezel dan je zou verwachten.
Ziggo heeft actief altijd whole sale tegen gewerkt. Vaak met argument dat het lastig is om verschillende aanbieders op coax te hebben. Dit verhaal hebben ze zelfs de rechter mee weten overtuigen. Dat vervalt op het moment dat alles glas is, en zullen gezien het markt aandeel het netwerk moeten opengooien. Daarnaast hebben ze in het verleden actief propaganda verspreid met anti glasvezel flyers, om maar niet de benodigde aanmeldingen voor glas uitrol te halen. Daaruit concludeer ik dat, hoewel ze 10 jaar geleden al hadden kunnen beginnen met verglazen van het hele netwerk, dit actief niet doen om zo concurrentie zoveel mogelijk tegen te houden. De monopolie positie op snel internet hebben daardoor nog steeds. Dat Ziggo ervaring heeft met glasvezel betwijfel ik ook niet. Praktisch alle grote netwerken bestaan uit glas, zowel IP als niet IP netwerken.

KPN is een andere boef, die de uitrol van glas actief vertraagd heeft om zo hun koper draadjes verder uit te melken. Dat is ook zeker waar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-B
  • Niet online
Chef schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:17:
[...]
Het neigt heel erg op bedrog. Je krijgt geen glasvezel kabel in huis, maar gewoon coax. Dat anders voordoen dan de werkelijkheid, en dat is fraude.
[...]
Je weet dat fraude een misdaad is? Kijk maar uit dat Ziggo je niet aanklaagt voor smaad. :+ Maar zelf een definitie verzinnen voor fraude lijkt me nogal onzin. Dus laten we daar niet op doorgaan.
Het is wel relevant, maar misbruiken als verkoop trucje compleet fout. Je blijft nog steeds coax gebruiken. Ook al is het wel in een bijna optimale opstelling, alle nadelen die er aan kleven, blijf je houden.
Noem nou eens de feitelijke nadelen. Want veelal zijn die inherent aan de manier hoe Ziggo het netwerk heeft staan en niet zozeer een kenmerk van het medium zelf met de huidige standaarden. Ergo, de definitie van het medium is compleet irrelevant voor de kenmerken van de dienst zo lang deze kenmerken worden benoemd.
Ziggo heeft actief altijd whole sale tegen gewerkt. Vaak met argument dat het lastig is om verschillende aanbieders op coax te hebben. Dit verhaal hebben ze zelfs de rechter mee weten overtuigen. Dat vervalt op het moment dat alles glas is, en zullen gezien het markt aandeel het netwerk moeten opengooien. Daarnaast hebben ze in het verleden actief propaganda verspreid met anti glasvezel flyers, om maar niet de benodigde aanmeldingen voor glas uitrol te halen. Daaruit concludeer ik dat, hoewel ze 10 jaar geleden al hadden kunnen beginnen met verglazen van het hele netwerk, dit actief niet doen om zo concurrentie zoveel mogelijk tegen te houden. De monopolie positie op snel internet hebben daardoor nog steeds.
Het is feitelijk vastgesteld dat het openstellen van de kabel niet eenvoudig is maar dat was helemaal niet de reden waarom de rechter het marktanalysebesluit van tafel heeft geveegd, slechts een argument. Lees dat maar eens terug. Ook als Ziggo helemaal over gaat op glasvezel zullen ze het netwerk niet hoeven open te gooien onder de huidige wet- en regelgeving. Nogmaals Ziggo heeft geen monopolie op snel internet. Dat is wederom popiejopie-taal op fora maar feitelijk onjuist. En ja natuurlijk gaat Ziggo flyeren als er een kans bestaat dat er meer concurrentie ontstaat. Maar het is erg goedkoop om de schuld bij Ziggo neer te leggen terwijl anderen niet voldoende investeerden. Nu dit ineens wel gebeurd zie je ook dat Ziggo vaart maakt met bijv. Docsis 3.1 en zometeen Docsis 4.0 (laatste is een potentiële glasvezelkiller mits een beetje op tijd uitgerold).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDA
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-03-2023

JDA

Gisteravond de welbekende Ziggo man aan de deur. Mooie deal, 12 maanden half geld. Ik gaf aan geen interesse te hebben vanwege coax… heb nu KPN 1GB internet. Hij vertelde: bij Ziggo is het glasvezel tot het kastje en dan koper naar mijn woning. Bij KPN zou het laatste stukje ook koper zijn, weliswaar een korter stukje. Wie weet wat hiervan waar is? (ben een vreselijke leek dus Jip en Janneke taal graag haha).

En al zou ik de overstap maken dan komt de coax ook niet in de meterkast binnen maar in mijn woonkamer dus gedoe met de aanleg omgooien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 20:29
JDA schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:26:
Gisteravond de welbekende Ziggo man aan de deur. Mooie deal, 12 maanden half geld. Ik gaf aan geen interesse te hebben vanwege coax… heb nu KPN 1GB internet. Hij vertelde: bij Ziggo is het glasvezel tot het kastje en dan koper naar mijn woning. Bij KPN zou het laatste stukje ook koper zijn, weliswaar een korter stukje. Wie weet wat hiervan waar is? (ben een vreselijke leek dus Jip en Janneke taal graag haha).

En al zou ik de overstap maken dan komt de coax ook niet in de meterkast binnen maar in mijn woonkamer dus gedoe met de aanleg omgooien?
Als jij een 1 gbit/s verbinding hebt van de kpn dan heb jij glasvezel tot in de meterkast, in je huis gaat het echter wel over naar koper maar dat is een heel ander soort kabel (netwerkkabel). De verkoper heeft dus ook bij jou gelogen.

En ja dit valt helaas onder oplichting, onder valse voorwendselen iets verkopen.

De verkopers aan de deur zoeken meestal de grenzen op of gaan eroverheen omdat ze geld krijgen per verkocht product.

Maar onder de streep gaat het om de snelheid. Als jij kunt leven met 75mbit/s upload ipv 1gbit/s upload dan kan het alsnog een goede aanbieding zijn.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06:39

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Jay-B schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:53:
Heb je veel TV's dan kan juist Ziggo weer interessant zijn omdat je een onbeperkt aantal TV's kan aansluiten en het ongecodeerde pakket kan ontvangen. Uiteraard ook even naar de prijs kijken.
Bij de glasvezel leveranciers hier kun je ook via coax het gehele basispakket kijken op elke TV (zonder CI+ module).

Én daarnaast krijg je een TV app waarmee je kan casten.

Bij Ziggo betaal je simpelweg meer voor minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
DutchKel schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:43:
[...]

Als jij een 1 gbit/s verbinding hebt van de kpn dan heb jij glasvezel tot in de meterkast, in je huis gaat het echter wel over naar koper maar dat is een heel ander soort kabel (netwerkkabel). De verkoper heeft dus ook bij jou gelogen.

En ja dit valt helaas onder oplichting, onder valse voorwendselen iets verkopen.

De verkopers aan de deur zoeken meestal de grenzen op of gaan eroverheen omdat ze geld krijgen per verkocht product.

Maar onder de streep gaat het om de snelheid. Als jij kunt leven met 75mbit/s upload ipv 1gbit/s upload dan kan het alsnog een goede aanbieding zijn.
Als je het heel sec bekijkt is het laatste stukje zeker nog koper, je gaat altijd nog naar een modem+accesspoint of switch etc.

Maargoed, dan ben je niet echt eerlijk bezig, nee.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 20:29
Bertus schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:10:
[...]

Als je het heel sec bekijkt is het laatste stukje zeker nog koper, je gaat altijd nog naar een modem+accesspoint of switch etc.

Maargoed, dan ben je niet echt eerlijk bezig, nee.
Dat kun je alleen zeggen als je daar 100% zeker van bent. Hier gaat er gewoon een glasvezelkabel in de modem/router. Alleen alles na de switch is hier van koper. Maar dit is een hele andere verbinding dan coax of adsl.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Laatst online: 04-05 21:05
[...]

Alleen aan de deur kunnen ze wel met een beter voorstel komen.. Althans zo was het wel bij mij en KPN glas.

Via de site kon ik alleen kiezen uit 1 van de 3 dingen:

OF 1 jaar gratis TV, OF 35 euro korting voor 6 maanden Of die super wifi ontvangers.
Via de deur kon ik ze allemaal krijgen en ook maar gedaan.

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 12:24

B4tman_DH

To the Bat.....

JDA schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 08:26:
bij Ziggo is het glasvezel tot het kastje en dan koper naar mijn woning
De wijkkast ja; Vanaf daar gaat het met koper naar de groepsversterker en vervolgens met koper naar de eindversterker. Ook het laatste stuk naar je woning is koper. Het gros v/d fouten zitten helaas in het laatste traject (koper dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
en zit ergens aan vast wat niet is wat je wilde
In tegendeel, je kunt gewoon binnen 14 dagen er van af zien en jezelf beroepen op de bedenktijd.

Zie kopje 'Heb ik bedenktijd', ook wel;
voor 50 euro of meer bij u thuis
voor 50 euro of meer via verkoop op straat
De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af.

[ Voor 20% gewijzigd door DarkForce op 25-03-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:27
DarkForce schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:39:
[...]

en zit ergens aan vast wat niet is wat je wilde
In tegendeel, je kunt gewoon binnen 14 dagen er van af zien en jezelf beroepen op de bedenktijd.

Zie kopje 'Heb ik bedenktijd', ook wel;
voor 50 euro of meer bij u thuis
voor 50 euro of meer via verkoop op straat
De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af.
Dat is mooi informatie, maar dat gaat waarschijnlijk niet op bij het Giganet abonnement van 37 euro per maand wat iemand hierboven aan de deur aangeboden kreeg, want dat is minder dan 50 euro per maand. Zo staat het op de pagina van jouw link ook in de voorbeelden, bij abonnementen van meer dan 50 euro per maand kan je eraf komen inderdaad.

Maar goed, ik zeg toch nee en zal waarschijnlijk niet in zo’n situatie komen. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkForce
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Stokertje schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:19:
Dat is mooi informatie, maar dat gaat waarschijnlijk niet op bij het Giganet abonnement van 37 euro per maand wat iemand hierboven aan de deur aangeboden kreeg
€ 37,00 * 12 maanden = > € 50,00 = 14 dagen bedenktijd.
Zo simpel is het, het zou inderdaad < € 50,00 zijn wanneer de overeenkomst zou worden aangegaan voor de duur van één maand met telkens één maand verlenging. Echter gebeurt dit niet met zulke bedragen en zit je op zijn minst op 12 maanden waardoor de rekensom {prijs} * {duur in maanden} = {totaal} van toepassing is en de totaalprijs dus meer dan € 50,00 moet zijn.

Quote; Twijfelt u? De bedenktijd geldt wel voor bijvoorbeeld:;
- afgeprijsde artikelen en showroomartikelen
- tweedehands producten
- .....
- abonnementen op bijvoorbeeld tijdschriften, diensten of producten die u regelmatig levert
Stokertje schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:19:
Maar goed, ik zeg toch nee en zal waarschijnlijk niet in zo’n situatie komen. 🙂
Ik krijg al jaren geen verkopers aan de deur (lol >:)) maar kijkende naar mijn buurvrouw een stukje verderop, die heeft aan de deur een best leuke aanbieding gekregen van Ziggo (internet + Digitale TV) voor € 30,00 per maand gedurende 12 maanden.

Maar gezien de ellende bij sommige bedrijven (die je soms ook bij consumentenprogramma's voorbij ziet komen) snap ik wel dat steeds meer mensen terughoudend zijn in deurverkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door DarkForce op 26-03-2023 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDA
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-03-2023

JDA

Dank voor alle reacties! De opmerking over 75 mbit upload triggerde mij het meest. Ik heb het herroepingsformulier inmiddels ingevuld en ga KPN ff bellen of ze mij nog een mooie aanbieding willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHdV
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-05 19:08
Ik zou binnenkort ook internet van kpn willen via glas. Als je alleen internet afneemt wat zijn dan nog de mogelijk heden als je af en toe tv wil kijken, zonder dat je dat extra pakketten voor afsluit? Is dat mogelijk als je alleen een internet pakket afneemt?
We hebben geen tv thuis meer en kijken af en toe wat tv op onze tabled via ons Ziggo internet only abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 14:56

Wildfire

Joy to the world!

KHdV schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:41:
Ik zou binnenkort ook internet van kpn willen via glas. Als je alleen internet afneemt wat zijn dan nog de mogelijk heden als je af en toe tv wil kijken, zonder dat je dat extra pakketten voor afsluit? Is dat mogelijk als je alleen een internet pakket afneemt?
We hebben geen tv thuis meer en kijken af en toe wat tv op onze tabled via ons Ziggo internet only abbo.
Als je nu Ziggo internet-only hebt, blijven bij KPN internet-only de mogelijkheden hetzelfde.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KHdV
  • Laatst online: 01-05 19:08
Bij Ziggo kan ik nu gebruikmaken van de Ziggo Go app voor tv kijken. Heeft kpn dan die mogelijkheid ook met alleen internetm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-05 23:09
KHdV schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:59:
Bij Ziggo kan ik nu gebruikmaken van de Ziggo Go app voor tv kijken. Heeft kpn dan die mogelijkheid ook met alleen internetm
nee, tv app werkt alleen in combi met een tv in je pakket

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 14:56

Wildfire

Joy to the world!

Ja maar Ziggo Go heb je bij Ziggo als je ook TV van Ziggo afneemt...

Quote van de Ziggo website zelf:
Heb je een Alles-in-1 pakket, Internet & TV pakket of een Internet & Online TV pakket van Ziggo? Dan heb je toegang tot Ziggo GO.
Kortom, je hebt geen Ziggo internet-only abonnement maar ook TV in je pakket.

[ Voor 41% gewijzigd door Wildfire op 27-07-2023 15:11 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• snufje8
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 09-11-2023
Nee die mogelijkheid heeft kpn niet maar wij hebben van kpn internet only en wij zijn lid geworden van NLZIET bevalt heel goed. zit npo plus bij in KIJK en RTL terug kijken en vooruitkijken.

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14:37
Mijn vraag
Inmiddels zit ik alweer een paar jaar naar tevredenheid bij KPN. Wij nemen momenteel alleen internet af: 200mb/s glasvezel voor €53,-.

Los van alles over coax en glasvezel. De prijs....ik neem aan dat die voor de eerste maanden is en dat het maandbedrag daarna weer hoger gaat worden.....

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingand
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-03 10:04
Ook ik had gisteren een Ziggo man aan de deur.
Deed mij een aanbieding van 1 gb down en +/- 45 upload. voor 31,50 maandelijks voor een jaar
Mijn huidige internet aansluiting is ook 1 gb xs4all voor 51,50 .
Scheelt toch 20 euro pm met wel een veel lagere upload snelheid maar ik vraag me af of deze upload snelheid genoeg zal zijn. Volgens Ziggo meer dan genoeg.
Tv kijken doe ik via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk 1964
  • Registratie: Januari 2022
@Ingand Ziggo moet toch wat zeggen, ze vertelde zeker ook dat hun netwerk ook glasvezel is? Geslepen verkopers zijn het. Ik zou kijken of je bij Xs4all ook wat korting kan krijgen. Want glasvezel is nou eenmaal superieur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingand
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-03 10:04
Ik wil alleen maar overstappen als ze mij de garantie geven van die 1 gb download.
Heb net idd een mail gestuurd naar xs4all wat ze voor een oude klant willen doen.
Wat die superieure kwaliteit van glasvezel betreft daar heb ik (nog) niet echt dat wow gevoel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thisisjazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 16:28
Dit is feitelijk onjuist. Wat doet KPN dat goed blijkbaar. Delta Fiber en ODF (samenwerking met Odido) hebben ook een eigen glasvezel netwerk. Delta Fiber is als eerste met een XGS pon netwerk en levert de snelste (consumenten) verbinding momenteel. KPN is de duurdere glasvezel provider. Odido of Delta bieden scherpere tarieven en zijn zeker glasvezel. Ziggo is 'gewoon' coax. Dat ze met hun docsis 3.1 en vanaf 2025 docsis 4.0 hoge snelheden kunnen aanbieden is fijn maar het is geen glasvezel.

Maar goed om een herroepingsformulier in te vullen vanwege 'maar' 75 Mbit upload. Ik zit zelf in de glasvezel dus ben pro glasvezel maar de gemiddelde consument heeft 1g helemaal niet nodig en de ziggo snelheden zijn prima. Kan je Odido krijgen dan heb je voor een mooie prijs glasvezel maar KPN vs Ziggo zou ik Ziggo hebben gekozen met hun hele scherpe acties momenteel. Afijn elke use case is anders.

[ Voor 17% gewijzigd door thisisjazz op 22-09-2023 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le Marquis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-01 15:18
Op de website van Ziggo laten ze doodleuk weten dat ze een glasvezel-kabelnetwerk van Ziggo hebben op het adres dat ik hebt gechekt. Ik vind deze vorm van communicatie erg misleidend. Ik heb dit dan ook aangemeld bij de ACM. Ik heb namelijk al iemand in mijn vriendenkring die hierin is misleid.

https://www.ziggo.nl/internet/glasvezel#postcodecheck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Le Marquis schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:28:
Op de website van Ziggo laten ze doodleuk weten dat ze een glasvezel-kabelnetwerk van Ziggo hebben op het adres dat ik hebt gechekt. Ik vind deze vorm van communicatie erg misleidend. Ik heb dit dan ook aangemeld bij de ACM. Ik heb namelijk al iemand in mijn vriendenkring die hierin is misleid.

Mijn ziggo verbinding gaat deels over coax en deels over glas. Het lijkt mij prima dat ze dat zo benoemen. Het is een mix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:02
W1ck1e schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:46:
[...]

Mijn ziggo verbinding gaat deels over coax en deels over glas. Het lijkt mij prima dat ze dat zo benoemen. Het is een mix.
Dan kan je elke verbinding wel glas gaan noemen want ergens in het netwerk zal je data wel een keer over het glas gaan... pure misleiding dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
J-roenn schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:51:
[...]

Dan kan je elke verbinding wel glas gaan noemen want ergens in het netwerk zal je data wel een keer over het glas gaan... pure misleiding dit.
Dat doen ze dan ook niet: ze noemen het glasvezel-kabelnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Le Marquis schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 10:28:

Dan kan KPN ook wel reclame gaan maken voor hun (nog resterende) vdsl netwerk door te zeggen dat ze een glasvezel-kopernetwerk hebben. Daar gaat ook een telefoonkabel naar het wijkpunt en dan met glasvezel verder.

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
De originele vraag van @crimby is een tijdje geleden al beantwoord. Kicken en kapen van oude topics is niet gewenst, dus ik sluit hierbij dit topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.