• BPTBPTBPT
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-03 12:29
Een afbeelding die ik heb vergroot heeft wat ongewenste artifacts.

1) er zit een lichtgekleurde rand om de zwarte lijnen.
2) er zit wat kleur (roze en groen) rond de lijnen.

Wat is de beste manier om dit te verwijderen en strak te krijgen? Bij voorkeur m.b.v. een filter/plugin/tool die ik over de hele afbeelding kan plaatsen (in tegenstelling tot handmatig alles wegpoetsen).

https://u.pcloud.link/pub...n8WW7OPuLiweNuIQ0FpheGsky

NB. Ik snap dat het niet 100% gaaf gaat worden maar als iemand iets weet om het te verbeteren hoor ik het graag!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-03 18:19
Garbage in is garbage out. Zo te zien is de afbeelding veel te veel opgeschaalt.
Kijk eerder naar je originele afbeelding en kijk naar andere instellingen bij het opschalen. Welk programma gebruik je hiervoor? In Photoshop heb je diverse instellingen voor opschalen, en kan je in de preview ook het effect zien. Ik gok dat je nu iets van een sharpen/verscherp filter hebt gebruikt weaardoor je dat krijgt. Maar afhankelijk van de kwaliteit je bron kan je het over het algemeen wel vergeten.
Er zijn ook AI-tools zoals waifu2x die soms een stuk beter hiermee om kunnen gaan. Maar dit ligt wel erg aan het type afbeelding en gebruikte instellingen.

[Voor 4% gewijzigd door Savantas op 21-02-2023 10:14]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14:55

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat je beschrijft lijkt op chromatische abberatie. Misschien dat dat helpt om een tool/manier te vinden om dit op te lossen. Het zit in elk geval al in de originele afbeelding en komt niet door het vergroten.

• BPTBPTBPT
Jullie bevindingen kloppen. Maar... Hoe los ik het op?
Ik zal ook eens kijken bij chromatische abberatie. Echter is het niet alleen de kleur maar vooral ook de lichte randen waar ik van af wil.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik zou ook aanraden om het origineel door een paar online AI resizers te halen. Die halen over het algemeen een veel hogere kwaliteit dan Photoshop en aanverwante tools.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• BPTBPTBPT
Dit is de output van een AI resizer... :|
Het origineel komt uit Midjourney.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-03 18:19
Heb je hem in Midjourney al maximaal opgeschaald? Probeer anders met een ander effect (vector drawing, blak and white, ...) en kijk of je dan een beter resultaat krijgt waar je zelf later weer inkleuring op kan toepassen. Of, wat ik ook wel eens heb gedaan, gebruik de afbeelding als basis om zelf wat te tekenen met een teken of vectorprogramma (ben ik sowieso meer voor in plaats van een AI-plaatje klakkeloos te gebruiken).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee