Toon posts:

Opslag berekenen voor camera's

Pagina: 1
Acties:

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-03 17:38
Ik ben bezig met het samenstellen van een pc die camera beelden gaat opslaan. De camera’s die gebruikt gaan worden zijn de Foscam G4EP.

Nu probeer ik vast te stellen hoeveel opslag ik nodig ga hebben en hiertoe heb ik een calculator gevonden, echter schrik ik een beetje van de resultaten.

Uitgaande van 1080p (de camera’s doen 1440p, maar de calculator heeft die optie niet) met H.264 en 25 frames per seconde kom ik 0.6472 GB per minuut. Dat is bijna 1 TB per dag. Per camera. En dat is dus nog niet eens op de maximale 1440p resolutie van de camera.

Ik snap dat dit soort camera’s de optie hebben om alleen op te nemen als er beweging is, echter komen een aantal van deze camera’s te hangen op plaatsen waar overdag vrijwel continue beweging is. Dat kan in de rustigere momenten nog steeds een flinke reductie opleveren, maar dan nog schat ik dat ik per camera, voor 2 weken opslag een 4 tot 6 TB schijf nodig heb.

Dus mijn vraag is of ik hier iets over het hoofd zie. Is er software die voor verdere compressie kan zorgen? Of is dit gewoon wat het is en zal er flink wat opslag moeten komen?

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:25
- H265 gebruiken als je apparatuur dat trekt ((veel meer cpu kracht)
- Compressie verhogen tot je al '\t detail verliest
- resolutie verlagen
- FPS verlagen.

Wij hebben in ons appartementencomplex met een mix van FHD en UHD camera's 8 ongeveer 1TB per camera een paar weken beelden. En met 120 woningen is het een komen en gaan van bewoners, pakketbezorgers en wandelende takken.
Wat dichtbij gebeurd is goed terug te zien. Wat in de achtergrond gebeurd (bijvoorbeeld parkeerterrein) is pixel peepen. Maar dat is deels inherent aan 1080p en aan de agressiviteit van de compressie.

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:16
Ik heb een Foscam G4P, die volgens mij qua specs vrijwel gelijk is aan de genoemde G4PE.

Dat ding neemt bij mij conitue 24/7 op met een resolutie van 1080p, een bitrate van 2 Mbps, 20 fps en een variabele bitrate. Deze instellingen zijn voor mij ruim voldoende voor een bewakingscamera, al kan je
natuurlijk altijd een wat hogere kwaliteit instellen.

Per dag kost dat ca. 26 GB aan opslagruimte. Hij neemt op over FTP naar een Raspberry Pi met een 1 TB SSD, en ik kan meer dan een maand opnemen voordat die SSD vol is.

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:25
ik heb een oude foscam fi98000p, opnames mijn oprit en een
stuk straat van een maand vergen ca 21Gbyte (in ca 20.000 filmpjes van 30sec nav bewegingsmelder)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-03 11:56
Ik hier 5 foscam camera's hangen. Alle 1440P, wordt 24/7 opgenomen. Bitrate is 2Mbps. Dat is ongebeer 25GB per dag per camera. Helemaal niet zo spannend dus.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:32
Resolutie is in de berekening eigenlijk helemaal niet boeiend als je het het over de bestandsgrootte hebt... bitrate en fps bepalen hoe groot de bestanden worden, afhankelijk van hoe je configureerd. Hou circa 15~20 fps aan en een bitrate van 1500~2000kbps dan doe je tussen de 20 en 30GB per dag... dan kom je met 1TB per maand uit als je niet langer dan 30 dagen bewaard uiteraard. Uiteraard voor de hand liggend zal een lagere bitrate ook mindere beeldkwaliteit betekenen... wil je toch meer detail dan moet de bitrate omhoog en zal je meer ruimte nodig hebben. En fps omhoog als je meer vloeiende beelden wil...

Kwam dit tegen: https://ipvm.com/reports/frame-rate-surveillance-guide

Volgens mij wel een aardige guide.

[Voor 19% gewijzigd door MicGlou op 17-02-2023 13:35]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee