Even een waarschuwing voor Fairphone 4 gebruikers die een offline upgrade uitvoeren.
Mijn Fairphone 4 zat nog op Android 11. Online wordt Android 12 al wel aangeboden.
Eerst de Fairphone 4 bootloader unlocked zoals op hun website staat: unlock bootloader.
Vervolgens die Android 12 geinstalleerd via die offline methode vanuit linux, in mijn geval. Dat werkte goed. Android laten booten, adb weer aangezet en vervolgens geboot naar fastboot.
En hier komt het:
Ik meende dat het verstandig was om de bootloader weer te locken. Zoals dit ook omschreven staat op die unlock bootloader pagina van Fairphone. Helaas mist daar een bepaalde check. namelijk:
Ik kreeg een melding dat het systeem corrupt was en niet kon booten.
De FP4 kwam steeds weer in Fastboot modus terecht. Ook was er geen recovery modus meer beschikbaar. Tevens was de Bootloader locked. Onmogelijk om hier uit te komen
Enorm balen. Maar wees dus gewaarschuwd.
Ik wacht nog op een reactie van support.
Mijn Fairphone 4 zat nog op Android 11. Online wordt Android 12 al wel aangeboden.
Eerst de Fairphone 4 bootloader unlocked zoals op hun website staat: unlock bootloader.
Vervolgens die Android 12 geinstalleerd via die offline methode vanuit linux, in mijn geval. Dat werkte goed. Android laten booten, adb weer aangezet en vervolgens geboot naar fastboot.
En hier komt het:
Ik meende dat het verstandig was om de bootloader weer te locken. Zoals dit ook omschreven staat op die unlock bootloader pagina van Fairphone. Helaas mist daar een bepaalde check. namelijk:
code:
Die moet 1 teruggeven. In mijn geval ging het dus mis! Ik wist niet dat ik dat eerst moest checken. Dat ontdekte ik pas later op het forum van Fairphone.1
| fastboot flashing get_unlock_ability |
Ik kreeg een melding dat het systeem corrupt was en niet kon booten.

Enorm balen. Maar wees dus gewaarschuwd.
Ik wacht nog op een reactie van support.
[Voor 3% gewijzigd door ahbart op 17-02-2023 10:59]