We twijfelen tussen 2 offertes die we hebben gekregen voor het leggen van zonnepanelen op onze schuur. Het gaat om een Goodwe en een SolarEdge systeem die elkaar in prijs niet veel ontlopen. De dakoriëntatie is op 170° en de hellingshoek is 29°. We hebben 0 schaduw (schuur ligt naast een open weiland) dus een SolarEdge systeem lijkt eigenlijk overkill. Maar voor het kleine prijsverschil vinden we het voordeel dat een defect/vervuiling van 1 zonnepaneel de rest niet beïnvloed. Ik weet echter niet hoe goed een Goodwe hiermee omgaat.
Ze hebben ook allebei een andere dak configuratie aangeboden waarvan ik me afvraag of de SolarEdge aanbieding niet te dicht bij de rand komt te liggen. Dit gaan we ook nog navragen bij de aanbieder zelf.
Beide hebben ze DMEGC full black panelen aangeboden, de SolarEdge aanbieding is 20x405, de Goodwe aanbieding is 21x395.
De SolarEdge aanbieder heeft ook nog een SolarEdge rapport meegestuurd dus dat geeft wel vertrouwen, ik kan zelf echter niet beoordelen of het correct is. Kan iemand hier dat ‘snel’ zien?
Het budget zit op 10k dus daar komen we mee uit. Er is geen specifiek doel, we hebben een gewenste opbrengst van 8000kWh opgegeven aan de aanbieders.
20 st. Dmegc zonnepaneel 405 wp fb
1 st. Solaredge SE7K omvormer 3 fase
20 st. Solaredge optimizer s440
1 st. Esdec dakconstructie
1 st. Montage panelen
1 st. Vereffening van het systeem
Ac-zijde pv-installatie:
1 st. Aanpassen meterkast
1 st. Aardlekautomaat b16 4p
1 st. Bekabeling naar omvormer inclusief werkschakelaar
1 st. Data aansluiting omvormer d.m.v. wifi-antenne
1 st. Inbedrijfstellen en afregelen pv-installatie
8100wp
€9275 ex btw.
€1,15/wp
1 Omvormer GoodWe GW8K-DT G2 Wifi (3 phase, 2MPPT, DC switch)
1 Solarconstruct montagesysteem
Extra's
1 Centrale btw teruggave service
1 Garant Plan - 1 jaar GRATIS (zie bijlage)
1 4G Adapter - Goodwe - Altijd Online!
1 4G - Simkaart - Altijd Online!
1 GK - PV ready uitbreiding set - 1 aardlekautomaat c16 / 30mA - 4 polig -
Uitbreiding op uw huidige- of nieuwe groepenkast
8295wp
€9128 ex btw.
€1,10/wp
Concrete vragen zijn dus;
Zitten er los van het prijsverschil nadelen aan de keuze voor de SolarEdge aanbieding?
Klopt de SolarEdge simulatie van de aanbieder?
Welke dakindeling zouden jullie aanbevelen?
Ze hebben ook allebei een andere dak configuratie aangeboden waarvan ik me afvraag of de SolarEdge aanbieding niet te dicht bij de rand komt te liggen. Dit gaan we ook nog navragen bij de aanbieder zelf.
Beide hebben ze DMEGC full black panelen aangeboden, de SolarEdge aanbieding is 20x405, de Goodwe aanbieding is 21x395.
De SolarEdge aanbieder heeft ook nog een SolarEdge rapport meegestuurd dus dat geeft wel vertrouwen, ik kan zelf echter niet beoordelen of het correct is. Kan iemand hier dat ‘snel’ zien?
Het budget zit op 10k dus daar komen we mee uit. Er is geen specifiek doel, we hebben een gewenste opbrengst van 8000kWh opgegeven aan de aanbieders.
Offerte SolarEdge
Het leveren en installeren van een PV-installatie:20 st. Dmegc zonnepaneel 405 wp fb
1 st. Solaredge SE7K omvormer 3 fase
20 st. Solaredge optimizer s440
1 st. Esdec dakconstructie
1 st. Montage panelen
1 st. Vereffening van het systeem
Ac-zijde pv-installatie:
1 st. Aanpassen meterkast
1 st. Aardlekautomaat b16 4p
1 st. Bekabeling naar omvormer inclusief werkschakelaar
1 st. Data aansluiting omvormer d.m.v. wifi-antenne
1 st. Inbedrijfstellen en afregelen pv-installatie
8100wp
€9275 ex btw.
€1,15/wp
Offerte GoodWe
21 DMEGC 395wP Full Black1 Omvormer GoodWe GW8K-DT G2 Wifi (3 phase, 2MPPT, DC switch)
1 Solarconstruct montagesysteem
Extra's
1 Centrale btw teruggave service
1 Garant Plan - 1 jaar GRATIS (zie bijlage)
1 4G Adapter - Goodwe - Altijd Online!
1 4G - Simkaart - Altijd Online!
1 GK - PV ready uitbreiding set - 1 aardlekautomaat c16 / 30mA - 4 polig -
Uitbreiding op uw huidige- of nieuwe groepenkast
8295wp
€9128 ex btw.
€1,10/wp
Concrete vragen zijn dus;
Zitten er los van het prijsverschil nadelen aan de keuze voor de SolarEdge aanbieding?
Klopt de SolarEdge simulatie van de aanbieder?
Welke dakindeling zouden jullie aanbevelen?