Toon posts:

Plex op Synology icm AppleTv

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:06
Ik heb op mijn Synology DS1515+ Plex geïnstalleerd.

Als ik vanuit DSM Plex opstart opent de Plex pagina en zie ik de library van de films die op mijn Synology staan.

Nu heb ik Plex op mijn AppleTv4 geïnstalleerd, mijn account ingegeven, maar wat ik ook doe en probeer, ik blijf de melding krijgen dat mijn Synology niet beschikbaar is.
Dus hij vindt hem wel in mijn netwerk, maar ik krijg op geen manier toegang tot mijn bibliotheek.

Wat doe ik verkeerd ?

Eric, Signing off !!

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Eric H Log eens op je pc of iets in via de browser en check je Plex instellingen > Toegang op Afstand.

Staat daar alles goed? In je router ook die poort geconfigureerd?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:20
Kan het zijn dat de gebruiker van je apple tv niet de juiste rechten heeft om toegang te krijgen?
Wellicht moet je dat in de configuratie van Plax op de Synology aanpassen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

• Eric H
Ik snap er niks van.....

Via mijn MacBook Air kan ik gewoon het interne ip-adres ingeven met poortnummer 32400.
Ik kom dan op de Plex server die op mijn Synology draait. Logisch denk ik ook.

Maar op mijn iPhone of AppleTV blijf ik de melding houden dat die server niet bereikbaar is.

Ik weet nu niet of ik het in de (netwerk)instellingen op de Synology moet zoeken (bepaalde rechten aan of uitzetten) of dat ik in mijn T-Mobile Zyxel router portforwarding moet instellen.

In beide gevallen is mij dan ook niet helemaal duidelijk wat ik moet invullen.

Aanvulling:
Als ik in de Plex configuratie Toegang op Afstand inschakel krijg ik in eerste instantie te zien dat dit succesvol is ingeschakeld om na enkele seconden in het rood te springen met de tekst "niet beschikbaar van buitenaf"

[Voor 17% gewijzigd door Eric H op 17-02-2023 10:43]

Eric, Signing off !!

• Eric H
Nou, schiet mij maar in een condoom......maar "out of the blue" werkt het nu dus gewoon.

Geen portforwarding ingesteld, geen instellingen in Plex gewijzigd, geen instellingen in Synology aangepast.
Alleen maar handmatig (dus niet via het package center van de Synology) de laatste versie van Plex geïnstalleerd.

Wat wel vreemd blijft dat via het package center op de Synology er geen update beschikbaar was, maar in de Plex omgeving werd deze wel aangeboden.

Kortom, topic kan dicht, oplossing gevonden.

Eric, Signing off !!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee