sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Statisch/krakend geluid (Mix board naar geluidskaart)

Pagina: 1
Acties:

• kevke01
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-03 07:24
Hallo iedereen

Ik heb een statisch/krakend geluidsprobleem (PC Internal Soundcard to Boxes (2.0)

1 maand geleden werkte het nog perfect maar is sinds kort verstoord.

Als het redelijk stil staat, dan hoor je enkel 5% van het probleem.
-------

Als eerst, dit zijn mijn PC + Overige gegevens:

Desktop laten bouwen door een PC bedrijf.

Specificaties:
- Voeding: AOpen Z400-08FC - 400W PEAK
- Mobo: Intel DH55TC
- Chipset: Intel H55 Express Chipset
- Socket: 1156 LGA
- CPU: Intel I3-550 , 3,2GHz Dual Core , L3 4MB + Intel E41997-002 CPU FAN Cooler
- Extra 2de FAN
- RAM: Current - 8GB RAM DDR3 -Max 16GB DDR3 - ECC Memory NOT supported
- Video 1: Mobo graphics -  Intel HD Graphics
- Video 2: Extra Internal videokaart nl. Nvidia GeForce GT720
(Latest driver for Windows 10 x64
- HDD1: WD Caviar Blue - 1TB
- HDD2: WD Caviar Green - 1TB
- SSD: Samsung 850 EVO 512GB - (On SSD = Windows 10 x64 + Latest Windows Updates)
- Geluidskaart 1: Asus Xonar-SE PCIe (Laatste officiële driver)
- Geluidskaart 2: Creative Sound Blaster Audigy FX PCIe (Laatste officiële driver)
- MIX Board: Synq SMX-3 (zie afbeeldingen op URL onderaan + de aansluitingen van de board).
- 2 Versterkers
- Boxen: JBSystems Installation Series. (Zie afbeelding - URL onderaan)
2 boxen voorkant, 2 boxen achterkant.

----

Er is een set van audio kabels (L+R) die van de MIX board naar 1 jack kabel gaat --> Asus Xonar SE (Groene poort). Deze set is van de voorkant van de restaurant nl. 2 boxen.

Elk heeft zijn eigen kanaal op de MIX board

---

Ik heb het volgende al geprobeerd:

- Clean format Windows 10 x64 Pro (met alle goede stuurprogramma's)
- Geluidskaart bevat laatste officiële stuurprogramma)
- Jack kabels zijn nog niet vernieuwd omdat --> Als ik 1 van de 2 jack kabels in mijn HP laptop steek (Hoofdtelefoon ingang), dan werkt hij perfect zonder statische problematiek (Windows 11 x64).
Zowel jack 1 of 2 heeft geen audio probleem.
Uiteraard kan ik maar 1 kabel gebruiken in de laptop.
- Boxen werken prima (MIX board naar HP laptop - Hoofdtelefoon ingang).
Kan enkel 1 jack gebruiken.
- Codecs gedownload (K-Lite Codec Pack). Ik weet niet of dit iets van nut had, maar kon het maar proberen.
- Verwisseld van Geluidskaart (de ene jack in de andere geluidskaart en omgekeerd.
- Enkel 1 van de geluidskaarten gebruikt, dus enkel voorkant restaurant en omgekeerd geprobeerd. (De ene was uitgeschakeld via apparaatbeheer en daarna opnieuw gestart)
- Volledige tower ontstoft vanbinnen (incl. Voeding + Fan) + nieuwe koelpasta (Grizzly Kryonaut Extreme).
Temperatuur is normaal
- Beide geluidskaarten gekuist in ieder ingangspoort.
- Eens geprobeerd zonder stuurprogramma's.
- Geluidseffecten aangepast
- Wat ik hoop dat correct is zijn nl. De aansluitingen van de mixboard. Reden van denken: denk dat de kuisvrouw de kabels eens veranderd heeft (zie foto op URL onderaan).

Afbeeldingen = 
https://ibb.co/album/60sLLG

-------

Dit is dus wat ik al geprobeerd heb.

Wat kan ik nog doen/Wat heb ik misgegaan?

Enorm bedankt voor jullie hulp!

Groetjes
Kevin

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 10-03 12:01
Je zou een externe geluidkaart kunnen proberen.
Waarom heb je eigenlijk 2 interne geluidkaarten i.p.v. 1 externe geluidkaart?

• kevke01
mekonghigh schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:22:
Je zou een externe geluidkaart kunnen proberen.
Waarom heb je eigenlijk 2 interne geluidkaarten i.p.v. 1 externe geluidkaart?
Ik zal het eens proberen, bedankt!

Wel iemand vertelde mij dat ik 2 aparte geluidskaarten nodig had omdat de voorkant 2 speakers zijn die naar 1 jack gaan en de achterkant hetzelfde. Hij zei dat ik elk een jack in de groene poort van een Geluidskaart moest steken.

Ik heb er al eens 1 uitgehaald maar helaas. Zelfs een ouder model + de groene poort die bij de mobo hoort maar helaas.

Alvast bedankt om mij te helpen
Kevin

• mekonghigh
Als ik het goed begrijp, wil je van 1 audio bron van je pc afspelen op meerdere kanalen tegelijk afspelen?
Ik heb zelf de Focusrite 8i6 en daar kan dat mee.
Misschien is dit iets voor jou?

https://focusrite.com/en/...ace/scarlett/scarlett-4i4
https://focusrite.com/en/...ace/scarlett/scarlett-8i6

Of hier filteren op het gewenste aantal in/uitgangen.
https://www.bax-shop.nl/externe-audio-interfaces

• kevke01
Dat zou ook tof zijn maar dat hoeft niet per se want ik zet meestal aan elke kanaal verschillende muziek horen.

Probleem bij mij is dat ik last heb van statisch geluid. Ik heb al veel geprobeerd zoals je in mijn Topic ziet maar helaas geraak Ik er niet van af.

Ik heb wel wat bijgeleerd dat misschien dit een oplossing kan zijn:

- Externe USB geluidskaart
- RCA adapter naar toshlink (of is het Toshlink naar RCA adapter). Ik snap het verschil niet.
- Een Audio Ground Loop.

Zou dit een oplossing kunnen bieden om van statisch geluid af te raken?

Bedankt voor de moeite die je al hebt gedaan!
Kevin
mekonghigh schreef op zondag 19 februari 2023 @ 01:03:
Als ik het goed begrijp, wil je van 1 audio bron van je pc afspelen op meerdere kanalen tegelijk afspelen?

• kevke01
Als ik jouw links goed bekijk, kan jack aansluitingen insteken en zo via USB naar de PC doen?

Daarmee zou dan ook het statisch probleem opgelost kunnen worden?

Bedankt
Kevin
mekonghigh schreef op zondag 19 februari 2023 @ 01:03:

• mekonghigh
kevke01 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:11:
Probleem bij mij is dat ik last heb van statisch geluid. Ik heb al veel geprobeerd zoals je in mijn Topic ziet maar helaas geraak Ik er niet van af.
Dit statische geluid krijg je eerder op een interne kaart (door de overige hardware die in de pc zit) dan op een externe. Waarschijnlijk als je de digitale uitgang van een van jou kaarten probeert, dat je dan die storing niet hoort.
------
kevke01 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:55:
Als ik jouw links goed bekijk, kan jack aansluitingen insteken en zo via USB naar de PC doen?
Ja, dat kan.
Hier een filmpje waar ze de aansluitingen laten zien.

En er zijn ook zat andere merken dan focusrite die dit kunnen.

• Marcellll
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-03 17:09
Een i3 550 (plus systeem) is waarschijnlijk meer dan 10 jaar (i3 kwam in 2010 uit)
Er zouden wat lekkende / bolle caps op de componenten (moederbord/voeding/geluidskaart. Videokaart) kunnen zitten die geen schone stroom meer kunnen doorgeven en storen.

Probeer het eens (een aansluiting) op een ander systeem aan te sluiten.

[Voor 12% gewijzigd door Marcellll op 20-02-2023 08:12]

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49

DaWaN

'r you wicked ??

kevke01 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:11:
Ik heb wel wat bijgeleerd dat misschien dit een oplossing kan zijn:

- RCA adapter naar toshlink (of is het Toshlink naar RCA adapter). Ik snap het verschil niet.
- Een Audio Ground Loop.

Zou dit een oplossing kunnen bieden om van statisch geluid af te raken?
Aardlus zou ik zeker niet uitsluiten.
Je zou even kunnen testen door alle apparatuur met stekkers met randaarde op dezelfde stekkerdoos met randaarde aan te sluiten.
Als het mengpaneel geen randaarde heeft, even een tijdelijk een draadje tussen het chassis van het mengpaneel en de randaarde van de stekkerdoos houden om te kijken of het geluid weggaat.

RCA naar Toslink (S/PDIF) werkt omdat zo'n kastje een optische verbinding heeft en dus geen elektrische verbinding heeft.
Een ground-loop isolator is een transformator waardoor je ook elektrische isolatie krijgt.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• kevke01
Aan iedereen: 
----------------------

Probleem opgelost dankzij tips die ik van iedereen kreeg. Ik heb eens alles 1 per 1 uitgeschakeld wanneer alles aan stond. En plots was de ruis volledig weg. De versterker van de voorkant van de restaurant was defect! Ik had nog 1 op reserve en het klonk prachtig:
:-D

Daarna alles ingesteld zodat YouTube (Google Chrome + standaard geluidskaart) --> Creative Audigy Fx

Virtual DJ --> Asus Xonar SE

Eerst was het allemaal wat zoeken, maar na wat geduld ben ik erin geslaagd om het op verschillende channels te zetten op mijn DJ Board.

-------
Nogmaals enorm bedankt aan iedereen!

Dit mag als opgelost gezet worden.

Als ik iets kan terug doen, laat maar weten!

Kevin
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee