Toon posts:

Bootbable USB Windows 11 maken vanaf Macbook air M1

Pagina: 1
Acties:

• Radio
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-03 22:23
Goedemorgen.

Ik zit met een probleem. de nieuwere macbook hebben geen bootcamp meer en dus is het moeilijker gemaakt om een bootbable usbstcik te maken voor windows 11 voor mijn desktop.

Heeft iemand dit recent nog gedaan en heeft iemand nog tips?

dank alvast!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Radio Je zegt moeilijker maar wat heb je al gevonden en geprobeerd dan?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Radio
Ik kom eigenlijk niet verder dan blogpost van februari 2022. de nieuwere IOS die sinds kort uit is zijn nog geen post te vinden.

Via het terminal zou het moeten werken. maar ik ben daar niet in thuis.

ik vroeg me af of het volgende stappenplan nog zal werken:

To create a bootable USB stick for Windows 11 from a MacBook Air M1, you can follow these steps:

Download the Windows 11 ISO file from the Microsoft website.
Insert a USB flash drive with a capacity of at least 8 GB into your MacBook Air M1.
Open the "Disk Utility" application from the "Utilities" folder in the Applications folder.
Select the USB flash drive from the list on the left-hand side of the Disk Utility window.
Click on the "Erase" button at the top of the Disk Utility window.
Choose a name for the USB flash drive and select "MS-DOS (FAT)" as the format.
Click on "Erase" to format the USB flash drive.
Open "Terminal" from the "Utilities" folder in the Applications folder.
Type "diskutil list" into the Terminal window and press "Enter" to display a list of your disk devices.
Locate the disk identifier for your USB flash drive, which should be something like "/dev/disk2".
Type "diskutil unmountDisk /dev/disk2" into the Terminal window and press "Enter" to unmount the USB flash drive.
Type "sudo dd if=/path/to/windows-11.iso of=/dev/rdisk2 bs=1m" into the Terminal window and press "Enter". Replace "/path/to/windows-11.iso" with the actual path to the Windows 11 ISO file, and replace "/dev/rdisk2" with the actual disk identifier for your USB flash drive.
Enter your password when prompted and press "Enter" to start creating the bootable USB flash drive. This process may take a while.
Once the process is complete, type "diskutil eject /dev/disk2" into the Terminal window and press "Enter" to eject the USB flash drive.
Your bootable USB stick for Windows 11 is now ready to use.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:42
Ik zie geen vreemde zaken in dat stappenplan, dat zou gewoon moeten werken. Probeer het eens zou ik zeggen en laat even weten wat hier uit komt. Zorg natuurlijk dat je de instructies goed volgt, vul bijvoorbeeld de juiste paden en identifiers in voor je bestanden en de USB stick.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-03 16:26

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ben niet bekend met Mac maar is er geen Rufus ofzo?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Radio schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:05:
Goedemorgen.

Ik zit met een probleem. de nieuwere macbook hebben geen bootcamp meer en dus is het moeilijker gemaakt om een bootbable usbstcik te maken voor windows 11 voor mijn desktop.

Heeft iemand dit recent nog gedaan en heeft iemand nog tips?

dank alvast!
De titel zegt trouwens vanaf een MacBook Air M1, maar je hebt het ook over Windows 11 voor je desktop.
Waarom doe/probeer je dit van de Air te doen, Is die desktop geen Windows PC dan?

[Voor 5% gewijzigd door Greatsword op 17-02-2023 11:55]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Radio
Greatsword schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:41:
[...]

De titel zegt trouwens vanaf een MacBook Air M1, maar je hebt het ook over Windows 11 voor je desktop.
Waarom doe/probeer je dit van de Air te doen, Is die desktop geen Windows PC dan?
Ik ga mijn eerste desktop zelfbouwen. ik beschik enkel alleen over een macbook. Dus ik moet windows 11 op mijn dekstop zien te krijgen :)!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee