Toon posts:

RAM B-slots werken niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Haurice
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 26-02 21:34
Zojuist nieuwe RAM gekocht 2x8GB 3200MHz Corsair Vengeance, had al 2x8GB 2400MHz Corsair Vengeance.

Alle combinaties van RAM-sticks lijken te werken (mengels van oud+nieuw, oud+oud, nieuw+nieuw), zolang ik ze plaats in slot A1 en A2 (slots die ik eerst ook al gebruikte). Zodra er ook maar iets in de B slots komen boot de PC niet meer, ook niet met alleen 1 B-slot.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ryzen 5 CPU, Asus B450M-a moederbord

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Hierboven al genoemde dingen. Verder ook in de bios rondgekeken maar niets veranderd (kon alleen de bios in zodra er niets in B slots zaten.)
T enige waar ik nog aan kan denken is om de B-slots uit te spuiten met lucht.

Verder kan mogelijk dit ook nog uitmaken maar denk het niet; 1 van de RAM-zijkant houders/klikkers klinkt niet helemaal goed vast meer, mogelijk vanwege een kabeltje die er meer dan een jaar tegen aan geleund heeft, maar dit zou denk ik geen impact moeten hebben aangezien de RAM er nog gewoon goed in gaat, past en ook een soort van klikt + de PC boot ook niet met maar 1 stick in de niet lichtelijk defecte slot

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:22
CMOS reset gedaan?

BIOS up to date?

Sws geen RAM mixen met Ryzen en zeker geen Corsair RAM. Geeft alleen maar problemen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Haal de processor er eens uit, zit er iets wat er niet hoort in de socket of aan de pinnen?

(De geheugencontroller zit immers in de CPU.)

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:55
Laat de cpu maar lekker zitten, dat is grote kans niet het probleem.
Zoals al vermeld is houd Ryzen niet zo van 4 geheugen bankjes vol zitten.

Wat je kan proberen is om met 2 geheugen latjes de snelheid in de bios op 2133 of 2400 te zetten. Daarna afsluiten, kaarsje aansteken en dan de overige 2 latjes erbij zetten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee