i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 20-02-2023 10:05)
Idem doen voor de gedeelde map rechten onder tabblad Delen.
Alle reacties
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Heb je op W10 een lokaal account en op W11 een Microsoft account, dan moet je altijd referenties opgeven.
I reject your reality and substitute my own
Hmm, daar zit geen log in op?Damic schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:38:
Hoe log je in op de windows 10 pc? Dat zijn de referenties, username/paswoord op die pc.
Of bedoel je het microsoft account?
i5 4460 | ASrock B85M Pro4| MSI R9 280x | Crucial 250 gb SSD | Crucial 2x4 gb ddr3 | Sharkoon MS120 met x3 fans | Be Quiet! Straight Power e10 400W
Dus dat kan ik nooit uitzetten?nelizmastr schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:44:
Je moet op beide computers een identieke gebruikersnaam en wachtwoord hebben, anders zul je altijd referenties moeten opgeven.
Heb je op W10 een lokaal account en op W11 een Microsoft account, dan moet je altijd referenties opgeven.
Ik dacht dat ik op ze allebei was ingelogd met mijn Microsoft account.. hmm..
MS account is ook een login, het is niet omdat je de auto login hebt aangezet dat er geen netwerk beveiliging meer isTTMJ! schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:54:
[...]
Hmm, daar zit geen log in op?
Of bedoel je het microsoft account?

Je kan het half uitzetten maar dan moet je IEDEREEN toegang geven tot die gedeelde map

[Voor 13% gewijzigd door Damic op 16-02-2023 22:36]
Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag
Ik word hier een beetje gestoord van. Zowel de desktop (met bestand) als laptop (windows 11) staan ingelogd op mijn Microsoft-account. Ik vul mijn email in als gebruikersnaam en vervolgens mijn microsoft wachtwoord, maar er gebeurt niksDamic schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:35:
[...]
MS account is ook een login, het is niet omdat je de auto login hebt aangezet dat er geen netwerk beveiliging meer is
Je kan het half uitzetten maar dan moet je IEDEREEN toegang geven tot die gedeelde map

Misschien een hele stomme vraag, maar kan het zo zijn dat een van de nog steeds op lokaal account staat ondanks dat er later een Microsoft account is toegevoegd? Hoe kan ik dat uitsluiten?nelizmastr schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:44:
Je moet op beide computers een identieke gebruikersnaam en wachtwoord hebben, anders zul je altijd referenties moeten opgeven.
Beroerde is, met elke H-update wordt dit automatisch weer ingeschakeld, geen idee waarom.
Ik zie het inderdaad!koekwau5 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 15:56:
Klinkt alsof 'met wachtwoord beveiligd delen' nog ingeschakeld staat als er geen login of Microsoft account gekoppeld is.
Beroerde is, met elke H-update wordt dit automatisch weer ingeschakeld, geen idee waarom.
Netwerkcentrum > geavanceerde instellingen voor delen> Alle netwerken> Met wachtwoord beveiligen delen staat daar ingeschakeld op de windows 10 desktop (en wss ook in de laptop). Aangezien het gewoon een privé thuis LAN is gaat ik dit uitschakelen denk ik.
Maar.. wat zou dan hemelsnaam het gebruikersnaam en wachtwoord zijn? Ik heb nooit een wachtwoord ingesteld hier en m'n Microsoft-gebruikersnaam + wachtwoord werkten niet.
Misschien dat als je /net use administrator active:yes en daar een wachtwoord aan vast hangt je alsnog kan connecten met deze functie aan maar dat heb ik nog niet getest.
Regelmatig dat mensen bellen na een grote Windows update dat ze niet meer bij hun mediacentertje kunnen komen, enkel en alleen doordat deze functie elke keer weer ingeschakeld wordt.
Wachtwoord uitschakelen werkte inderdaad. Maar nu is er een nieuw probleem wanneer ik tot het gedeelde bestand probeer te komen. Nu krijg ik een waarschuwing: ' Geen toegang tot [\locatie]. Neem contact op met uw netwerkbeheerder om toegang te vragen'. Ik zie de gedeelde locatie juist omdat ik toestemming had gegeven haha.koekwau5 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:23:
Zover ik weet is er dan 'geen' gebruikersnaam en wachtwoord wat geldig is om te verbinden.
Misschien dat als je /net use administrator active:yes en daar een wachtwoord aan vast hangt je alsnog kan connecten met deze functie aan maar dat heb ik nog niet getest.
Regelmatig dat mensen bellen na een grote Windows update dat ze niet meer bij hun mediacentertje kunnen komen, enkel en alleen doordat deze functie elke keer weer ingeschakeld wordt.
Thanks, dit werktekoekwau5 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 23:38:
Voor het gemak op de map van de host: rechtermuisknop --> eigenschappen --> tabblad Beveiliging --> Bewerken --> Iedereen toevoegen met lees en schrijf rechten.