sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Laptop krijgt geen verbinding met internet (wel met wifi)

Pagina: 1
Acties:

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:18

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Ik heb een raar probleem, van de week een nieuwe laptop gekocht en deze werkt prima.
Op mijn thuiswerkplek geconfigureerd en alles werkte naar behoren, maar nu heb ik een raar probleem.

Ik heb alleen internet op zolder. Op alle verdiepingen heb ik Wifi ontvangst, maar alleen op zolder met internet.

Setup netwerk:
KPN box in meterkast
KPN Superwifi punt op eerste verdieping
KPN Superwifi punt op zolder. (tweede verdieping)

Overige apparaten zoals oude laptop, laptop van vrouw en smartphones en tablet hebben geen problemen.
De nieuwe laptop heeft echter alleen op zolder internet.

Ik heb er niet veel verstand van, maar het lijkt erop dat hij een soort van gelinkt is met het wifi-punt op zolder en niet met de rest. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Ik heb het netwerk al een paar keer van de laptop gegooid en opnieuw verbonden, heeft niet geholpen

[Voor 6% gewijzigd door Mad-Matt op 16-02-2023 20:07]

D3 Profile D3 XP Ladder

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Laatste Windows updates geïnstalleerd? (Check ook onder advanced de optionele updates)

Heeft de laptop fabrikant nog een tooltje om laatste drivers te installeren?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Windows is up-to-date en de laatste drivers zijn geinstalleerd.

Het gekke is dus dat ik boven op hetzelfde netwerk (via de wifi booster van KPN) wel verbinding heb en beneden (waar ik ongeveer naast de router zit) niet.

D3 Profile D3 XP Ladder

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-03 21:42
Mad-Matt schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:09:
Windows is up-to-date en de laatste drivers zijn geinstalleerd.

Het gekke is dus dat ik boven op hetzelfde netwerk (via de wifi booster van KPN) wel verbinding heb en beneden (waar ik ongeveer naast de router zit) niet.
Volgens mij schakelt het wifi op het modem UIT wanneer je 1 of 2 superwifi schotels installeert.
Maar een ander apparaat dat je naast het modem houdt heeft wel internet?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
EverLast2002 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:24:
[...]

Volgens mij schakelt het wifi op het modem UIT wanneer je 1 of 2 superwifi schotels installeert.
Maar een ander apparaat dat je naast het modem houdt heeft wel internet?
Jup, alle andere apparaten werken gewoon.
(Laptop heeft wel verbinding met de modem via wifi, alleen geen internet)

D3 Profile D3 XP Ladder

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:43
Welke experiabox versie en schotels heb je?
Wellicht beneden experiabox met wifi6? Als je laptop dat ook heeft dan kan dat soms conflicten geven.

CISSP! Drop your encryption keys!

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
laurens0619 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:26:
Welke experiabox versie en schotels heb je?
Wellicht beneden experiabox met wifi6? Als je laptop dat ook heeft dan kan dat soms conflicten geven.
Dat zou kunnen, laptop heeft wifi6. Enig idee hoe ik dit oplos?

D3 Profile D3 XP Ladder

• laurens0619
Mad-Matt schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:37:
[...]

Dat zou kunnen, laptop heeft wifi6. Enig idee hoe ik dit oplos?
Makkelijkste test is in de experiabox wifi6 uit te zetten/hem op wifi5 te zetten

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
laurens0619 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:42:
[...]

Makkelijkste test is in de experiabox wifi6 uit te zetten/hem op wifi5 te zetten
Morgen eens in verdiepen.
Probeerde vandaag al in te loggen, maar hij pakte het wachtwoord niet dat op de modem staay. Hoop rare tekens ook.

D3 Profile D3 XP Ladder

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:04
Mad-Matt schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:54:
[...]

Morgen eens in verdiepen.
Probeerde vandaag al in te loggen, maar hij pakte het wachtwoord niet dat op de modem staay. Hoop rare tekens ook.
ingocnito mode gebruiken en vooral geen chrome.
toevallig wifi kaart 200ax van intel zo ja even bij intel zelf drivers downloaden en installeren en niet wat windows zegt

• Almerian
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08:42
Misschien een IP adres conflict? Is er beneden een apparaat met statisch IP adres, dat hetzelfde is als het IP adres dat de nieuwe laptop heeft of met DHCP krijgt?

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
Nieuwste drivers geinstalleerd voor de Intel netwerkkaart, hielp helaas niet

Uiteindelijk met hulp van KPN in de modem gekomen, daar zag ik dat de laptop verbonden was via 5Ghz.
Hierin de setting gewijzigd van 802.11ax naar 802.11a+n+ac en het werkt nu.

D3 Profile D3 XP Ladder

• laurens0619
@Mad-Matt
802.11ax == wifi 6 :)
wat je nu hebt gedaan is wifi6 uitgeschakeld dus je laptop is nu verbonden via wifi 5

ergens zonde want wifi 6 kent wel voordelen qua dekking/snelheid tegelijk zijn ze niet significant.

Wel gek dat je soms die gekke wifi 6 compatibiliteittsissues ziet...

• Mad-Matt

Mad-Matt

TheDoctor#2181

Topicstarter
laurens0619 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:48:
@Mad-Matt
802.11ax == wifi 6 :)
wat je nu hebt gedaan is wifi6 uitgeschakeld dus je laptop is nu verbonden via wifi 5

ergens zonde want wifi 6 kent wel voordelen qua dekking/snelheid tegelijk zijn ze niet significant.

Wel gek dat je soms die gekke wifi 6 compatibiliteittsissues ziet...
Dat was inderdaad de tip van KPN. Dit werkte dus blijkbaar, alleen de oude laptop is op speedtest.net een flink stuk sneller. (bijna 2x zo veel). Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

D3 Profile D3 XP Ladder

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee