Toon posts:

Internet / wifi op desktop werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Snorro Loco
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 19-02 16:19
Beste tweakers,

Twee avonden geleden zat ik Hogwarts te spelen. Op magische wijze klapte toen mijn internet eruit. In de eerste instantie dacht ik dat het een ziggo storing was. Later heb ik de modem uit en aan gezet. Vervolgens heb ik de modem compleet naar fabrieksinstellingen gerest. Als laatste red middel heb ik de DNS geflushed en allerlei ipconfig gegevens ingevuld in het opdrachtprompt. Uiteindelijk bij netwerk instellingen de complete instellingen nog eens reset.

En TADAA ik opende chrome en de eerste random zoekopdracht werd razend snel ingeladen. Toen zag ik ongeveer 0.5sec een opdrachtprompt in mijn beeld verschijnen en verdwijnen en vervolgens stopte het internet. De Televisie en wifi op mobiel werkt.

Ik heb normaal een kabel tussen mijn modem en mijn desktop. Nu heb ik een wifi stick geprobeerd. Dit maakte dus geen verschil. Ik kan echter wel met die zelfde wifi stick verbinding maken met mijn mobiele hotspot. Om de een of andere reden kan ik geen verbinding meer krijgen met de modem van ziggo, of het is slechts voor een fractie van een seconden.

Ik heb twee avonden besteed en het niet op kunnen lossen. Kan iemand mij hiermee helpen?

Met vriendelijke groet,

Snorro Loco

Toevoeging: Op mijn laptop werkt dezelfde internet kabel/wifi direct. Het probleem bevind zich op dit moment alleen op de desktop. Ik ben atm op een virus/malware aan het scannen met malwarebytes scanner.

[Voor 7% gewijzigd door Snorro Loco op 16-02-2023 18:49]

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Heel verstandig om even te scannen. Staat Windows Defender ook aan?

Verder: zie je bij de recent geïnstalleerde updates ook een driver update?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:28

nelizmastr

Goed wies kapot

Die opdrachtprompt klinks verdacht. Klinkt als een of ander malafide script die je internettoegang blokkeert.

Als malwarebytes en defender niets vinden is een herinstallatie van Windows een optie.

I reject your reality and substitute my own

• Snorro Loco
Hee @nelizmastr
@SVMartin Ik was vergeten te vermelden dat ik vandaag mijn drivers bij apparaat beheer heb verwijdert en nieuwe drivers van mijn B550 Elite V1 op de website van de fabrikant heb gedownload. Mijn drivers zijn dus up-to-date.

@nelizmastr Malware bytes heeft niks gevonden. Dat script heb ik ook niet meer gezien. Windows opnieuw installeren is echt mijn laatste optie omdat ik niet heel gemakkelijk mijn files migreer denk ik. Ik weet niet of er een optie is om de bestanden etc te laten staan en alleen windows zelf opnieuw installeer? Helemaal vers word lastig.

Een update: Ik heb mijn laptop als wifi ontvanger aan de pc gehangen. In een netwerkbrug aansluiting. Via die verbinding werkt het dus wel. Het lijkt erop dat de Ziggo modem mijn PC verbannen heeft weert van het internet.

• Snorro Loco
-Update

Mac adres gewijzigd. Geen resultaat.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee