Toon posts:

Oude woning van het gas af? Mogelijkheden?

Pagina: 1
Acties:

• _dizzy_
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-02 16:01
Hai allen,

Ik worstel de laatste tijd nogal met de gasprijs... wie niet.
Nu ben ik gaan nadenken wat ik kan om mijn woning van het gas af te krijgen, dat is een groot vraagstuk waar ik door mijn kennis niet de antwoorden heb, dus ik hoop hier wat ideeën op te doen :)

Mijn woning komt uit 1958, de woning is nageïsoleerd in zowel de wanden en vloeren. (Vliering is met piepschuim gedaan) Huis heeft kunststof kozijnen (ongeveer 10 a 15 jaar oud)
Label is momenteel B, met de zonnepanelen die komen wordt het A.
Warm water word gedaan door een Atag boiler waar ook vloerverwarming aanzit. Nu dus een gas CV

Voor de keuken wil ik graag een quooker (oid) dus deze kunnen we buiten beschouwing laten.

Ik heb helaas geen ruimte voor een externe warmtepomp, dus alles zou binnen het huis moeten plaatsvinden.

Mijn vraag is dus, als je dit leest, wat zou je dan aanraden om van het gas af te kunnen?
Bestaan er boiler systemen volledig op elektra waarbij je dus kan douchen en gebruik kan maken van de vloerverwarming plus de radiatoren boven? Kan dan bijvoorbeeld een doorstroomboiler?

Ik kook niet op gas, dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden. Ik heb uiteraard ook al zelf aan het zoeken geweest, echter vind het erg lastig omdat er altijd wel gewezen word naar een warmtepomp, wat dus geen optie is.

Ik hoor graag ideeën!
Als ik zaken toch niet goed heb uitgelegd let me know

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:48
Mijn vraag is vooral eigenwijs: waarom heb je geen externe ruimte? Huur, of een flat ofzo?

OhSunnyDay

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:46
Een vliering impliceert dat er een dak is.
Dat zou betekenen dat er toch plek is voor warmtepomp buiten.

Optie 2 is een ventilatiewarmtepomp maar daarvoor heb je ook een aanvoer en afvoer naar buiten voor nodig.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05
Een vloerverwarming kan niet op een doorstroomverwarmer. Dat is enkel voor sanitair warm water.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee