Vraag

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:02
Ik heb nu zo'n 6 jaar een Lenovo Zuk z2. De GSM voldoet nog prima aan al mijn eisen en kan wat mij betreft nog 6 jaar mee (wel met een custom rom; Lineage op basis van Android 10).
Zo'n 2 jaar geleden ging de batterij hard achteruit en heb deze vervangen. Hiermee heb ik zeker een jaar zonder problemen mee kunnen werken. Daarna ging deze weer hard achteruit en heb hem daardoor weer vervangen. Echter vanaf dat moment heb ik iedere 2 maanden de batterij moeten vervangen. Niet alleen kon ik steeds minder lang doen met de batterij, maar deze bolde ook op.

Zo heb ik het afgelopen jaar zo'n 5 batterijen versleten. Dit waren wel allemaal non-original replacement batterijen. Ik vermoed dat het opbollen de oorzaak is van de verminderende capaciteit of in ieder geval dat het met elkaar te maken heeft.

Nu heb ik een batterij-webwinkel gevraagd wat dit zou kunnen zijn en ze reageren met:

"Wellicht met de Lenovo zelf of de laadunit in het apparaat of de oplader."

Ik heb met de oplader en de kabel ook zonder problemen andere devices opgeladen.

Heeft iemand een idee of dit te verhelpen is en op welke manier? Of is het toch gewoon het probleem van de kloon-batterijen?
...

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

Alle reacties

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:49
Koop je elke keer dezelfde dan?

Is dit wat: https://nl.aliexpress.com/item/1005004949418176.html

https://nl.aliexpress.com/item/1005002998177678.html

[Voor 22% gewijzigd door NimRod1337 op 16-02-2023 16:48]

• its_Muppet
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:02
Ik heb voor de 2e vervanging inderdaad via Ali wel direct 3 batterijen gekocht. Deze waren echter volgens de advertentie ook 100% origineel. Voor batterij 6 en 7 heb ik andere webwinkels gebruikt, zoals Amazon. Wel telkens gezocht op originele batterijen.
Ik vraag me nu wel af of het ook echt 100% originele zijn.
Voor de prijs hoef ik het niet te laten in dat opzicht.

EDIT:
Ik heb via Ali eens teruggekeken wat ik exact besteld heb en dat waren deze:
https://nl.aliexpress.com...tzPn&gatewayAdapt=glo2nld
en een andere welke niet meer bestaat.

[Voor 25% gewijzigd door its_Muppet op 16-02-2023 16:58]

"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De originele accu ging dus ca 4 jaar mee, de replacements ca een half jaar.
De rest mag je zelf concluderen ;)

Ik hoop voor je dat een originele accu nog te krijgen is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jaaap
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Aliexpress en Amazon is inderdaad allemaal nep, zelfs als er staat dat het originele accu's zijn.

Dat betekent
Het gebeurt
Dit verandert
Wat bepaalt

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 00:07
Het niet volledig opladen en niet volledig ontladen kan de levensduur iets verbeteren.

De telefoon is wel al oud, en oude halfgeleiders staan er nou niet om bekend om nog heel degelijk te werken. Het kan zijn dat het (ont)laadcircuit ook gewoon slecht is geworden.

In ieder geval kan je hier verder niet heel veel aan doen, behalve betere accu's kopen.
Of accepteren dat moderne microelectronica niet ontworpen is om 10 jaar te gebruiken.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:44
Je replacement batterijen hebben waarschijnlijk al lang op de plank gelegen bij de groothandel en zijn dan dus verouderd. Ook dan kunnen ze gaan opzwellen. Staat er een datum op?

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Hij/Hem/Zijn (Hoofdletters!)

its_Muppet schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:55:
Ik heb voor de 2e vervanging inderdaad via Ali wel direct 3 batterijen gekocht. Deze waren echter volgens de advertentie ook 100% origineel.
Okay, als de Chinese verkoper uit China zegt dat ze 100% origineel zijn zal dat wel zo zijn dan :X
Het ligt vast niet aan de accu's :X

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Clementine
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-03 10:52
Gokje; er zijn dusdanig weinig units verkocht van deze telefoon dat er geen gigantische stapel "replacement parts" beschikbaar is (of nog geproduceerd) en dus koop je oude batterijen.

Dat OF je krijg telkens namaak producten van de chinese leverancier.

Anyway; ik kan respecteren dat je graag langer met je telefoon doet dan de meeste mensen (2016 > 2023 is heel netjes) maar wellicht toch tijd voor een nieuwe telefoon? Is een fairphone niet iets voor jou?

Macbook Pro 15" 

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee