Vraag

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 14:10

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Het aanraakgedeelte van mijn iPhone scherm werkte niet meer, maar ik kon hem gelukkig met veel pijn en moeite nog backuppen. Hij gaf nog wel beeld, maar de touch was compleet afwezig, ook niet gedeeltelijk ofzo. Door het vele gerommel met de telefoon van mijzelf in iTunes enzo om hem te herstellen etc was hij al wel gewist naar fabrieksinstellingen. Ik heb hem toen laten repareren bij een plaatselijke winkel, scherm vervangen met imitatiescherm voor 100 euro, verkoper raadde het goedkoopste scherm af vanwege diens lage kwaliteit. Origineel Applescherm zou 170 euro gaan kosten, maar dat zou een beetje zonde zijn gezien de leeftijd en dagwaarde van de telefoon. Ik dacht er met een goed scherm misschien nog wel een jaartje of 2 mee te kunnen doen.

Thuis moest ik dus de backup weer terug gaan zetten op het naar fabrieksinstellingen teruggezette toestel. Dat lukte op gegeven moment, alleen merkte ik dat de gezichtsherkenning niet meer werkte en op het moment dat iemand mij belde, hoorde ik niks tenzij ik de telefoon op de speakerfunctie zette. Het gekke is dat de selfiecamera gewoon werkt. Ook lijkt het of de batterij een stuk sneller leegraakt. Bovenop dit alles vind ik de beeldkwaliteit nogal tegenvallen, veel minder scherp dan ik gewend was. Verkoper van de winkel zegt dat het euvel van de oorspeaker en faceherkenning niks te maken heeft met de schermvervanging, maar hier heb ik nog nooit eerder last van gehad.

Komt dit iemand bekend voor? Kan er iets bij de reparatie verkeerd gegaan zijn waardoor beide functies niet werken? Kan er herdwarematig iets gesloopt zijn door lompigheid? Of komen de problemen doordat er een inferieur scherm gebruikt is?

Beste antwoord (via neanderthaler op 23-02-2023 07:47)

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-03 22:06

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

iPhone reparateur hier. De kabel die van de oorspreker naar het moederbord gaat is zeer breekbaar en moet los gehaald worden van het scherm voor een schermreparatie. Dit gaat vaak fout als dit niet op de juiste manier wordt gedaan. Het gaat namelijk om een sensor die op de oorspreker zit, daar zit FaceID aan gekoppeld.

Oorspreker probleem is duidelijk voor mij, de reparateur heeft je belazerd door te zeggen dat het niks met elkaar te maken heeft.

Mocht je meer informatie willen, DM's zijn altijd open.

// Mayk <3 //

Alle reacties

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:13
Welk model iPhone gaat het om? De iPhone X? Gebaseerd op wat hier staat: https://www.ifixit.com/Gu...Screen+Replacement/128932 zou het inderdaad mogelijk kunnen zijn dat er een kabel beschadigd is geraakt tijdens de reparatie. Het probleem met de speaker zou hier ook door kunnen komen, maar dat is niet zeker. Je hebt volgens mij gewoon garantie op de reparatie, het heeft nieuwe problemen opgeleverd die er niet waren. De verkoper zou dit moeten herstellen zonder extra kosten volgens mij.

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Lijkt mij ook, maar de verkoper had zoiets van ‘dat hebben wij niet gedaan’

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:17
neanderthaler schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:14:
Het aanraakgedeelte van mijn iPhone scherm werkte niet meer, maar ik kon hem gelukkig met veel pijn en moeite nog backuppen. Hij gaf nog wel beeld, maar de touch was compleet afwezig, ook niet gedeeltelijk ofzo. Door het vele gerommel met de telefoon van mijzelf in iTunes enzo om hem te herstellen etc was hij al wel gewist naar fabrieksinstellingen. Ik heb hem toen laten repareren bij een plaatselijke winkel, scherm vervangen met imitatiescherm voor 100 euro, verkoper raadde het goedkoopste scherm af vanwege diens lage kwaliteit. Origineel Applescherm zou 170 euro gaan kosten, maar dat zou een beetje zonde zijn gezien de leeftijd en dagwaarde van de telefoon. Ik dacht er met een goed scherm misschien nog wel een jaartje of 2 mee te kunnen doen.

Thuis moest ik dus de backup weer terug gaan zetten op het naar fabrieksinstellingen teruggezette toestel. Dat lukte op gegeven moment, alleen merkte ik dat de gezichtsherkenning niet meer werkte en op het moment dat iemand mij belde, hoorde ik niks tenzij ik de telefoon op de speakerfunctie zette. Het gekke is dat de selfiecamera gewoon werkt. Ook lijkt het of de batterij een stuk sneller leegraakt. Bovenop dit alles vind ik de beeldkwaliteit nogal tegenvallen, veel minder scherp dan ik gewend was. Verkoper van de winkel zegt dat het euvel van de oorspeaker en faceherkenning niks te maken heeft met de schermvervanging, maar hier heb ik nog nooit eerder last van gehad.

Komt dit iemand bekend voor? Kan er iets bij de reparatie verkeerd gegaan zijn waardoor beide functies niet werken? Kan er herdwarematig iets gesloopt zijn door lompigheid? Of komen de problemen doordat er een inferieur scherm gebruikt is?
Het antwoord is vrij makkelijk: er zijn geen orginele onderdelen gebruikt en het was geen gecertificeerde knutselaar. Face-ID is stevig beveiligd, om te voorkomen dat iemand je telefoon in komt door alleen het scherm te vervangen. Heel soms gaat het goed bij een beun, meestal niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• Vliegenier04
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-03 22:06

Vliegenier04

Maakt kapot wat al kapot is...

iPhone reparateur hier. De kabel die van de oorspreker naar het moederbord gaat is zeer breekbaar en moet los gehaald worden van het scherm voor een schermreparatie. Dit gaat vaak fout als dit niet op de juiste manier wordt gedaan. Het gaat namelijk om een sensor die op de oorspreker zit, daar zit FaceID aan gekoppeld.

Oorspreker probleem is duidelijk voor mij, de reparateur heeft je belazerd door te zeggen dat het niks met elkaar te maken heeft.

// Mayk <3 //

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
Vliegenier04 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 17:45:

Dankjewel Vliegenier04 _O_

• SamSid
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 28-03 13:04
Laat je weten hoe het is afgelopen?

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Topicstarter
SamSid schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 11:09:
[...]

Laat je weten hoe het is afgelopen?
Ik heb hem vandaag opnieuw ingeleverd bij de winkel. Er stond iemand anders die het heeft aangehoord en even getest heeft wat betreft de oorspeaker. Ik haal hem morgen weer op.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee