Mijn vraag
Ik maak gebruik van een NAS waarop mijn bestanden staan. Daarop heb ik OpenVPN geïnstalleerd, zodat ik veilig kan verbinden.
Wanneer ik vanaf (bijvoorbeeld) mijn laptop via mijn netwerk thuis wil verbinden lukt dat niet en is er een authenticatie probleem:
2023-02-16 15:11:39 AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
2023-02-16 15:11:39 SIGUSR1[soft,auth-failure] received, proce
2023-02-16 15:11:47 ERROR: could not read Auth username/password/ok/string from management interface
Wanneer ik mijn telefoon als hotspot gebruik en dan op diezelfde laptop verbinding maak, lukt het wel.
Het bijzondere is dat de verbinding vervolgens in stand blijft wanneer ik weer verbinding maak met mijn netwerk thuis en mijn hotspot uit zet.
Heeft iemand een idee waar dat in zou kunnen zitten?
Het heeft overigens in het verleden ook gewoon thuis gewerkt, maar ik heb het idee dat dit probleem is ontstaan na een srm update op mijn router.
Relevante software en hardware die ik gebruik
OpenVPN
Synology NAS
Synology router (thuis)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb gegoogeld, maar daar werd ik niet wijzer van...
hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik maak gebruik van een NAS waarop mijn bestanden staan. Daarop heb ik OpenVPN geïnstalleerd, zodat ik veilig kan verbinden.
Wanneer ik vanaf (bijvoorbeeld) mijn laptop via mijn netwerk thuis wil verbinden lukt dat niet en is er een authenticatie probleem:
2023-02-16 15:11:39 AUTH: Received control message: AUTH_FAILED
2023-02-16 15:11:39 SIGUSR1[soft,auth-failure] received, proce
2023-02-16 15:11:47 ERROR: could not read Auth username/password/ok/string from management interface
Wanneer ik mijn telefoon als hotspot gebruik en dan op diezelfde laptop verbinding maak, lukt het wel.
Het bijzondere is dat de verbinding vervolgens in stand blijft wanneer ik weer verbinding maak met mijn netwerk thuis en mijn hotspot uit zet.
Heeft iemand een idee waar dat in zou kunnen zitten?
Het heeft overigens in het verleden ook gewoon thuis gewerkt, maar ik heb het idee dat dit probleem is ontstaan na een srm update op mijn router.
Relevante software en hardware die ik gebruik
OpenVPN
Synology NAS
Synology router (thuis)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb gegoogeld, maar daar werd ik niet wijzer van...
hoop dat jullie mij kunnen helpen.

[Voor 6% gewijzigd door Weitje74 op 16-02-2023 16:15]