• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 11:25

vpm

Think, tinker, tank

Topicstarter
Update:
Ik ben voorlopig toch maar overgeschakeld op Eufy. Ik kijk rustig rond naar alternatieven, maar tot noch toe heeft het al gewenst resultaat gehad.

Beste mede-Tweakers,

Ivm vandalisme aan mijn woning ben ik al enige tijd op zoek naar beveiligingscamera's en/of deurbelcamera's. Het hoofddoel is afschrikken/afwenden, voor zover de jeugd van tegenwoordig daar nog iets om geeft.

Omdat het een nieuwbouwwoning betreft (opgeleverd in '22) zit ik met enkele pijnpunten:
  • de wifi dekking buiten is minimaal
    Het wifipunt naast de achterdeur, biedt zeer instabiel contact in de tuin. Zodra de deur dicht gaat, wisselt m'n telefoon al naar data.
  • er is geen rekening gehouden met loze leidingen naar buiten en utp kabels liggen enkelvoudig per kamer, centraal naar de meterkast.
  • de woning is 11m lang, de tuin 10m.
  • Achterin de tuin staat een houten schuurtje met stroom, geen utp.
    De tuin is aangelegd, waardoor er geen kabels meer getrokken kunnen worden.
  • Er zijn geen afdak of overstek. Alles hangt pal in de zon, in weer en wind.
  • Camera's dienen op minimaal 3m hoogte gehangen te worden, ivm inrichting omgeving. Anders pakt men ze er zo vanaf.
  • Ik wil zoveel mogelijk lokale opslag en geen (cloud) abonnementen
Ik wil ten minste een (deurbel)camera op de voorkant en een (deurbel)camera op de poort of het naastgelegen schuurtje, zodat ook de auto ingedekt wordt.
Daarnaast komt er idealiter er een camera op de zijgevel, die activiteit langs de woning monitort. Een automatische PTZ cam is voor deze situatie ideaal.
Het betreft hier een hoekwoning met op ong 15m een openbaar wandelpad. Onder de noemer "gerechtmatigd belang" zou hier (misschien) wat van in beeld mogen komen. De vandalen stonden per slot van rekening ook op dit pad.
Andermans priveterrein komt niet in beeld.

Ik heb al redelijk wat dingen nagezocht en kom toch vast te zitten op wat vaste producenten/leveranciers:
  • Bascom. Biedt vaste camera's via een soort powerline connecties.
    Je zou dan "eenvoudig" een buitenlamp kunnen doorlussen of een stopcontact vanuit binnen doorboren naar buiten. Echter heb ik geen idee hoe dat zit met stabiliteit, monitoring, AI en notificaties. Iemand ervaring?
  • Eufy. Ik kan me niet echt vinden in de recente ophef, maar het blijft China.
    Omdat dit zijn eigen wifi netwerk opzet, ben ik benieuwd tot hoe ver ze reiken. Zou je de tuinpoort kunnen bereiken? Een enkel homebase (v3) lijkt me ideaal, omdat je je dan geen zorgen hoeft te maken over opslag.
    Het voordeel van de deurbel is dat deze op de trafo kan en de nieuwste cams een zonnepaneel hebben. Geen gedoe.
  • EZVIZ. Heeft enkele deurbellen (DB2), maar het bereik van de gong is max 4m. Omdat deze meelift op het eigen netwerk, vraag ik me af of het voldoende zou zijn als er buiten een wifipunt (powerline) aanwezig is? Je wil natuurlijk wel de gong binnen hangen.
  • Reolink: De nieuwste deurbel heeft PoE. Met wat pijn en moeite zouden we een powerline in de schuur kunnen hangen, met een belpaneel naast de poort.
    Echter hebben we die luxe niet bij de voordeur en werkt deze ook niet op een trafo.
  • Ander systeem. Ik ontvang graag jullie suggesties en ervaringen.
Momenteel zit ik dus een beetje vast, omdat veel niet mogelijk of onduidelijk is.
Naast dit alles is montage ook een dingetje. Een betrouwbaar full-service bedrijf is ook zeker welkom.

Ik ontvang graag jullie suggesties en ervaringen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zit jouw meterkast toevallig in de buurt van de voordeur? Zo ja, dan zou je met een enkele draad voor een PoE deurbel van ReoLink best eenvoudig een oplossing hebben. Dat zefde geldt uiteraard met een powerline verbinding naar het tuinhuisje. Ik heb zelf sinds kort die PoE deurbel van ReoLink, bevalt erg goed :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
"De tuin is aangelegd", ik mag hopen niet geheel betegeld, dan kan een bedrijf er prima (onder bestrating door) een loze leiding of grondkabel door persen.

(als het goedkoop moet zijn zou ik opteren voor een gat door de gevel op een handige plek voor PoE-camera of inderdaad een Powerline-netwerk, maar bovenstaand is wel de ultieme oplossing)

Heb je geen kruipruimte waardoor je een mantelbuisje kan boren?

[Voor 47% gewijzigd door pagani op 16-02-2023 15:04]

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-03 11:25

vpm

Think, tinker, tank

Topicstarter
pagani schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:00:
"De tuin is aangelegd", ik mag hopen niet geheel betegeld, dan kan een bedrijf er prima (onder bestrating door) een loze leiding of grondkabel door persen.

(als het goedkoop moet zijn zou ik opteren voor een gat door de gevel op een handige plek voor PoE-camera of inderdaad een Powerline-netwerk, maar bovenstaand is wel de ultieme oplossing)

Heb je geen kruipruimte waardoor je een mantelbuisje kan boren?
De tuin in eigenhandig aangeplant en anderszijds ontoegankelijk door bestaand leidingwerk. Ook geen kruipruimte (doen ze dat nog tegenwoordig?).
Is het bij een PoE systeem niet nodig dat de kabels linea recta naar de recorder gaan, ipv door de router/switch etc?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
vpm schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:06:
[...]

De tuin in eigenhandig aangeplant en anderszijds ontoegankelijk door bestaand leidingwerk. Ook geen kruipruimte (doen ze dat nog tegenwoordig?).
Is het bij een PoE systeem niet nodig dat de kabels linea recta naar de recorder gaan, ipv door de router/switch etc?
De afgelopen zeg honderd nieuwbouwwoningen die ik heb gezien hadden allen een kruipruimte ja.

Een PoE camera krijgt gewoon een IP. Dat zou gewoon via een switch moeten kunnen werken.

[Voor 8% gewijzigd door pagani op 17-02-2023 19:37]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee