sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

2 defecte acculaders

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• deep_purple
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-03 23:42
Goedendag, ik heb 2 defecte acculaders. Is er een Tweaker die misschien hulp kan bieden?

De eerste knippert steeds tussen 'laden' en 'Full' . Deze lader heb ik ooit aangesloten op de fiets accu maar ik had niet gezien dat iemand de stekker van de lader uit het stopcontact had gehaald. Toen ik na een uur keek zag ik ik dat beide lampjes om de beurt knipperden en dat de stekker er niet in zat. Ik heb hem in een repaircafe aangeboden en uit meting bleek dat hij wel ongeveer 30 Volt spanning levert. Lijkt mij goed voor een 25,2 V accu. Echter konden ze me daar niet verder helpen

De tweede ( op de foto's met papiertje met 2 ) levert slechts 24 Volt. Deze had ik van de fietsenmaker gekregen omdat de andere stuk was. Deze heeft 2 keer goed geladen maar is er daarna mee gestopt.

De zekeringen zijn goed en beide laders vertonen hetzelfde gedrag bij 2 verschillende accu's.

Een derde lader werkt wel goed op beide accu's dus probleem zit echt in de laders.
Iemand een idee?

Het gaat om een bikkel E-bike.
Voor specificaties zie de foto's

Edit: accu is 25,4 V

[Voor 1% gewijzigd door deep_purple op 20-02-2023 22:35. Reden: verkeerde voltage accu in oorspronkelijke artikel]

Alle reacties

• deep_purple

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 15:57
Moderne(re) acculaders zijn een hebben/feedback regelsysteem waarbij zij meten en dan het laadgedrag afstemmen. Goed kans ook dat alleen een lader goed werkt die precies past & is afgestemd op de accu.

Het uitgangsvoltage zegt hierbij niet zo heel veel. Ik ben geneigd te denken dat een onbelaste uitgang van 24V voor die LiOn beter is dan 30V, even los dat er pas spanning moet gaan zijn als er ook (aangesloten) wat te laden is.
Om het te onderzoeken zal je de lader i.c.m. de accu moeten monitoren (met bv een log/scope).

Zonder te weten of en hoe de accu zelf (enige) electronica heeft, is het niet zomaar te stellen dat de oorzaak dus in de lader zit. Indien de de accu elektronica heeft, kan die ook verkeerd werken omdat er bv ..... niet goed werkende lader wordt gebruikt die niet past.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:16
Is die 3e lader hetzelfde als de 2 die het niet goed doen ?. ik zie nl op de sticker staan voor 25.2 only en jij hebt 25.4 dus misschien dat het daar door komt.

• deep_purple
Toerq schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:50:
Is die 3e lader hetzelfde als de 2 die het niet goed doen ?. ik zie nl op de sticker staan voor 25.2 only en jij hebt 25.4 dus misschien dat het daar door komt.
Sorry, ik heb 25,2 V accu, had het verkeerd getypt. Alle drie laders zijn voor 25,2 V. De eerste 2 laders hebben minimaal een jaar lang voor beide accu's gewerkt en waren volledig uitwisselbaar. Sinds de laadpoging zonder stekker werkt de lader niet meer voor beide accu's.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee