Webshop in het Nederlands, retour adres buitenland

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:32
Ik heb bij webwinkel.nl een aantal items besteld. Nu wilde ik hier 1 van terugsturen omdat ik er niet tevreden mee ben. De website is in het Nederlands en heeft ook een .nl domainnam. Echter tot mijn schrik is dit een webshop uit Denemarken dus de retour kosten lopen behoorlijk op.

Is dit legaal? Het was mij niet opgevallen dat deze in het buitenland zat totdat ik de factuur in mijn mail kreeg. .

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2023 13:18 . Reden: Naam winkel weggehaald volgens beleid ]

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:58
De contactgegevens en retourvoorwaarden zijn netjes beschreven op de site, alsook de kosten voor retourzending.

• TimDJ
Dat klopt. Je verwacht echter een Nederlandse site en geen Deense. Bij kleine bestellingen ga ik meestal niet door alle voorwaarden heen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:50

DataGhost

iPL dev

TimDJ schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:00:
Ik heb bij webwinkel.nl een aantal items besteld. Nu wilde ik hier 1 van terugsturen omdat ik er niet tevreden mee ben. De website is in het Nederlands en heeft ook een .nl domainnam. Echter tot mijn schrik is dit een webshop uit Denemarken dus de retour kosten lopen behoorlijk op.

Is dit legaal? Het was mij niet opgevallen dat deze in het buitenland zat totdat ik de factuur in mijn mail kreeg. .
Of het mooi is weet ik niet maar ze bieden voor een tientje een retourlabel als ik hun site goed lees dus dat valt nog enigszins mee lijkt me?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 16-02-2023 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarom zou dit niet mogen? Kwestie van eigen onderzoek voordat je bestelt. Plus het is nou ook weer niet zo dat de retourkosten exteem zijn, ze bieden gewoon een retourlabel aan (voor ik dacht ergens onder een tientje) zodat je niet enorm op kosten gejaagd wordt..

De contactgegevens staan zelfs in normale grootte op een vindbare plek direct op de homepage.

[ Voor 15% gewijzigd door spone op 16-02-2023 13:08 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:50
Als ze het nou hadden verstopt, maar als je op de hoofdpagina kijkt en naar beneden scrollt zie je gewoon het adres staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:58
TimDJ schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:04:
Dat klopt. Je verwacht echter een Nederlandse site en geen Deense. Bij kleine bestellingen ga ik meestal niet door alle voorwaarden heen
Je bent Europees gezien zelfs verplicht om te kunnen leveren aan ieder land. Dat zegt overigens weinig over vertalingen waardoor je zou denken dat het een site is van het land zelf. https://www.kvk.nl/advies...ropese-regels-e-commerce/

• TimDJ
Ok duidelijk. Ik moet gewoon beter opletten. Ik bestel ook weleens wat bij buitenlandse webshops maar in dit geval ging ik ervanuit dat het Nederlands was vanwege de domeinnaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:17
Niet zo snel, zo simpel is het allemaal niet.
Als eens shop duidelijk gericht is op nederland, en met een .NL adres volledig in het Nederlands gaat die "Ja maar zie contact adres" vlieger niet zomaar op.

Stuur je de volledige zending terug of een gedeelte? Als je de volledige bestelling terug stuurt en je hebt verzendkosten bestaald moet je die ook terug krijgen.(Dat is in ieder geval een kleine pleister ;) )

Of het redelijk is dat je verzendkosten naar het buitenland betaald laat ik even over aan iemand die er verstand van heeft.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor buitenland zendingen loont het overigens vaak om alternatieve verzendmethodes te bekijken. Mogelijk is DHL goedkoper.

Voor buitenlandzendingen kijk ik vaak even op ParcelPortal, deze rekent 13 euro excl BTW voor een verzendlabel tot 500 euro verzekerd naar Denemarken, ongeacht het gewicht. Rechtstreeks een label kopen bij PostNL is veel duurder.

• TimDJ
vassago schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:19:
Niet zo snel, zo simpel is het allemaal niet.
Als eens shop duidelijk gericht is op nederland, en met een .NL adres volledig in het Nederlands gaat die "Ja maar zie contact adres" vlieger niet zomaar op.

Stuur je de volledige zending terug of een gedeelte? Als je de volledige bestelling terug stuurt en je hebt verzendkosten bestaald moet je die ook terug krijgen.(Dat is in ieder geval een kleine pleister ;) )

Of het redelijk is dat je verzendkosten naar het buitenland betaald laat ik even over aan iemand die er verstand van heeft.
Een gedeelte van de de zending, maar ik zou het natuurlijk ook helemaal terug kunnen sturen. Gaat om een bedrag van 20 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TimDJ schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:38:
[...]

Een gedeelte van de de zending, maar ik zou het natuurlijk ook helemaal terug kunnen sturen. Gaat om een bedrag van 20 euro
De tijd die je er nu aan besteed is nog duurder. # voorafbeteronderzoekdoen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1