Voor onze VvE willen wij de beelden van de beveiligingscamera's op de NVR via het internet benaderen.
Wij hebben een goed werkend bewakingscamera systeem aangesloten op 2 x NVR met 8 en 5 camera's.
Er wordt een internet aansluiting in de technische ruimte aangelegd.
Volgens mij moet je op de router 'port forwarding' instellen en op de NVR instellen dat beelden continue worden doorgegeven.
Wij gaan gebruik maken van de gratis DDNS-dienst van ABUS: ABUS-server.
De leverancier van ons bewakingssysteem is gevraagd om een offerte om ons systeem aan te sluiten op het internet.
Onze VvE denkt aan het instellen van port forwarding en evt. instellingen in de NVR. 2 tot 3 uur werk?
De leverancier schrijft het volgende:
"Voor deze opdracht moet de port open gezet worden (port forwarding).
Tevens dienen de camera’s (zijn geen analoge) opnieuw ingesteld te worden naar het nieuwe IP adres. De verwachting is dat dit ongeveer 0,5 uur per camera zal duren.
Dit zal betekenen dat een monteur ongeveer een hele dag aan het werk zal zijn."
Is dat zo?
Naar mijn idee worden wij misschien opgelicht?
Wij hebben een goed werkend bewakingscamera systeem aangesloten op 2 x NVR met 8 en 5 camera's.
Er wordt een internet aansluiting in de technische ruimte aangelegd.
Volgens mij moet je op de router 'port forwarding' instellen en op de NVR instellen dat beelden continue worden doorgegeven.
Wij gaan gebruik maken van de gratis DDNS-dienst van ABUS: ABUS-server.
De leverancier van ons bewakingssysteem is gevraagd om een offerte om ons systeem aan te sluiten op het internet.
Onze VvE denkt aan het instellen van port forwarding en evt. instellingen in de NVR. 2 tot 3 uur werk?
De leverancier schrijft het volgende:
"Voor deze opdracht moet de port open gezet worden (port forwarding).
Tevens dienen de camera’s (zijn geen analoge) opnieuw ingesteld te worden naar het nieuwe IP adres. De verwachting is dat dit ongeveer 0,5 uur per camera zal duren.
Dit zal betekenen dat een monteur ongeveer een hele dag aan het werk zal zijn."
Is dat zo?
Naar mijn idee worden wij misschien opgelicht?