Toon posts:

Wandcontactdozen cat 6ta van Berker geven geen verbinding ps

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Drewssap
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-03 10:25
Mijn zoon van 10 wil op zijn kamer gamen met zijn PS5, een bekabeld netwerk moest gerealiseerd worden.

Na vele meters kabel te hebben gelegd ging ik ervan uit dat het netwerk kabel verloopstuk (eerst cat 5e en toen cat 6a) geen verbinding doorgaf aan de ps5.
De meters kabel voor het verloopstuk ongeveer 4 en daarna iets van 7 meter.
Vervolgens het verloopstuk vervangen door een switch en voila verbinding.
Gezien ik de switch daar niet wilde hebben heb ik een 15m cat6a kabel gelegd tussen de router en de ps5 via de wandcontactdozen van Berker.
De kabeltester ziet geen enkele fout , maar de ps5 krijgt geen verbinding.
Ik kan er alleen nog maar vanuit gaan dat de wandcontactdozen het probleem geven en wil deze op garantie laten vervangen, of heeft 1 van jullie een ander idee alvorens alles retour te sturen?
Ik heb gedacht aan een sftp kabel, maar gezien via de switch er wel verbinding is en er geen stroomkabels oid in de buurt liggen.

bvd
Groet Ray

Alle reacties

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:57
Geeft de kabeltester ook de goede volgorde aan?

verder snap ik niets van je verhaal... 15m kabel via wandcontactdozen?

[Voor 44% gewijzigd door warhamstr op 16-02-2023 12:56]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• Drewssap
Volgorde is ok, 15 meter utp cat 6a op berker cat 6a wandcontactdozen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:22

lier

MikroTik nerd

SFTP is totaal overbodig. Heb je voor het aansluiten van de kabel op de wcd een punchdown tool gebruikt?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Drewssap
Jazeker, heb alle tools aangeschaft bij allekabels.nl

• Drewssap
Voor de duidelijkheid, de wcd’s werkten wel goed met de switch ertussen.

• lier

lier

MikroTik nerd

Kan je alle producten (url's) hier posten zodat we weten waar je het exact over hebt?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Het zal toch niet dat de PS5 niet aan auto MDI-X doet? Kun je het eens met een crossover-kabel proberen?

[Voor 32% gewijzigd door CodeCaster op 16-02-2023 13:16]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Drewssap
Cross over kabel lijkt me geen optie, maar als een switch dat auto mdi-x veroorzaakt is het best mogelijk.
Misschien moet ik er maar 1 gaan maken.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

De PS5 is van 2-3 jaar terug.
Is Auto MDI-x al niet zon beetje standaard sinds 2000 ofzo ?
en zowiezo is het al router>ps5 dus daar zou ook geen cross-cable voor nodig moeten zijn.
dan zou ik eerder denken aan wat mismatch in auto port speed.

Maar doet de ps5 het wel als je die switch in de outlet steekt en de ps5 daarin ?

Vraag me af of de volgorde echt klopt. en er geen overspraak is.
Heb ook altijd wat twijfels ovr wat die goedkope kabeltesters nu precies uitlezen.

[Voor 28% gewijzigd door heuveltje op 16-02-2023 13:55]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel Pentium 233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke kleurvolgorde heb je aangehouden: T568a of T568b?

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:37
Kun je ook testen welke snelheid je haalt wanneer die switch ertussenzit en je verbinding hebt?
Ik vermoed dat die switch een verbinding maakt (wellicht met maar 4 aderparen oid) en zonder switch is die verbinding weg.
Maar wat al gezegd wordt, je uitleg/verhaal is nogal onduidelijk.

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Als je de PS5 rechtstreeks aansluit met een kabel op je router. Heeft de PS5 dan wel verbinding ? zo ja dan is er niks met de PS5 aan de hand.

dan is het steeds een een stukje testen om te zien waar het euvel zich bevindt.
kabel tussen PS5 en wandcontactdoos moet goed zijn.
dan goed kijken of je qua kleurvolgorde in de wandcontactdozen of je dezelfde volgorde hebt gebruikt en dat ze goed via een punchtool er in gedrukt zijn.
kabel tussen wandcontactdoos en router moet ook goed zijn natuurlijk

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik mis nog de exacte installatiekabel (tussen de WCD's)?

• Drewssap
Maar doet de ps5 het wel als je die switch in de outlet steekt en de ps5 daarin ?

De switch sluit ik aan bij de ps5 en deze heeft verbinding.

Vraag me af of de volgorde echt klopt.
De volgorde is t568-b, maar geldt dat eigenlijk ook niet standaard voor alle netwerkkabels.

En er geen overspraak is.
Waarom werkt het met de switch erbij dan wel, versterkt die de signalen weer?

Heb ook altijd wat twijfels ovr wat die goedkope kabeltesters nu precies uitlezen.
Ik ook, maar de 8 lijntjes krijgen een stroompje en lichten aan de andere kant ook gewoon 12345678 op, dus de volgorde klopt.

• Drewssap
lier schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 14:44:
Ik mis nog de exacte installatiekabel (tussen de WCD's)?
Dat is de installatiekabel, ik heb de connectors er gewoon afgeknipt.

• lier

lier

MikroTik nerd

Drewssap schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:01:
Dat is de installatiekabel, ik heb de connectors er gewoon afgeknipt.
Dat is je probleem, je hebt patchkabel (stranded) gebruikt en je had installatiekabel (solid) moeten gebruiken.
Zie ook: https://www.onlinekabelsh...ele-stugge-netwerkkabels/

[Voor 15% gewijzigd door lier op 16-02-2023 15:05]

• Drewssap
lier schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:03:
[...]

Dat is je probleem, je hebt patchkabel gebruikt en je had installatiekabel moeten gebruiken.
Ok, dan haal ik gelijk maar sftp. Nooit gedacht dat daarin het probleem kon liggen, maakt die switch er dan installatiekabel van?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Drewssap schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:07:
[...]

Ok, dan haal ik gelijk maar sftp.
Niet doen, heb je niks aan en is alleen maar duurder en lastiger te verwerken.

Roomba E5 te koop

• lier

lier

MikroTik nerd

Deze volstaat, sftp is (nogmaals) totaal overbodig:
https://www.sandervunderi...en-cat-6-grijs-7965e.html

• Drewssap
Ik dank jullie hartelijk. Fijn dat deze expertise makkelijk en snel te verkrijgen is.

• Drewssap
Ik ga wel met het oog op de toekomst voor 6a.

• lier

lier

MikroTik nerd

Drewssap schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:14:
Ik ga wel met het oog op de toekomst voor 6a.
Tenzij de kabel langer is dan 35m...wat is volgens jou het voordeel?

• Drewssap
lier schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:28:
[...]

Tenzij de kabel langer is dan 35m...wat is volgens jou het voordeel?
Snelheid tav ping bij fiber.

• lier

lier

MikroTik nerd

• Drewssap
Ik heb alles al bestelt, het is meer dat ik na het aanschaffen van cat6a wcd's geen beperkte cat 6 kabel wil gebruiken. nodig of niet, de snelhied kan niet beperkt zijn door de kabel. 8)

• EverLast2002
Grappig hoe je al een oplossing aangeeft zonder dit in praktijk getest te hebben.
Als ik die montagevideo bekijk lijkt het mij dat daar "dunne" stranded aderparen gebruikt worden,
niet conform de norm. Maar dat kan ook voor de video gedaan zijn.
Het vervangen van je huidige kabel door solid kabel gaat volgens mij niks oplossen.
Maar we gaan het zien, Hou ons op de hoogte, zou ik zeggen.

• Drewssap
Als dit niet werkt heb ik alles binnen mijn beperkte mogelijkheden gedaan en stuur ik de WCD's retour voor vervanging.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:43
Drewssap schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:03:
Als dit niet werkt heb ik alles binnen mijn beperkte mogelijkheden gedaan en stuur ik de WCD's retour voor vervanging.
Het zou natuurlijk wel heel toevallig zijn dat beide wcd's niet werken.
Vervanging schiet je dan vermoedelijk ook niets mee op.
Waarschijnlijk is er toch iets mis met de volgorde van de aders.

• Drewssap
De aders kunnen maar op 1 manier aan de wcd's gemonteerd worden, daar kan niks fout zijn. De solid tegenover de stranded daarentegen, kunnen mij ook uitleggen waarom de switch het probleem lijkt op te lossen, al is de verbinding dan niet helemaal stabiel er is een soort van verbinding.

het kan best zijn dat 1 van de 2 wcd's problemen geeft

• Drewssap
EverLast2002 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:59:
Grappig hoe je al een oplossing aangeeft zonder dit in praktijk getest te hebben.
Als ik die montagevideo bekijk lijkt het mij dat daar "dunne" stranded aderparen gebruikt worden,
niet conform de norm. Maar dat kan ook voor de video gedaan zijn.
Het vervangen van je huidige kabel door solid kabel gaat volgens mij niks oplossen.
Maar we gaan het zien, Hou ons op de hoogte, zou ik zeggen.
Welke montagevideo bedoel je? Ik laat zeker horen als de oplossing gerealiseerd is.

• EverLast2002
Drewssap schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:34:
[...]

Welke montagevideo bedoel je? Ik laat zeker horen als de oplossing gerealiseerd is.
In je URL van die UTP montageplaat staat een plaatje en een video.

• Drewssap
EverLast2002 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:02:
[...]

In je URL van die UTP montageplaat staat een plaatje en een video.
Ok dank voor je bericht, die heb ik alleen bekeken om de kleurvolgorde aan te houden, maar ik ga er toch vanuit de lier (emiel) een zeer kundig netwerk ict-er is die weet waar hij het over heeft. De reacties zijn kort bondig en snel, dus mijn hoop is vooral gevestigd op zijn expertise. Morgen maar even kijken of het me lukt om wederom een solid ftp kabel te trekken.

• lier

lier

MikroTik nerd

offtopic:
Netwerken doe ik vaak en graag...

Houdt ons op de hoogte.

• Drewssap
Na handmatig de ip adressen in te voeren lijkt alles prima te werken. Het blijft vreemd, maar de verbinding is nu echt stabiel.
Pakketje maar weigeren aan de deur en de solid kabel lijkt vooralsnog overbodig, de switch staat weer op zijn oude plek, maar heeft iets gedaan en gaf zo af en toe een verbinding, daardoor was ik opeen verkeerd spoor gezet en niet meer gedacht aan handmatige invoer van de adressen.

• lier

lier

MikroTik nerd

Als je handmatig IP adressen moet instellen, dan heb je echt een probleem zitten in je netwerk.
Maar als het voor jou werkt, wie ben ik (of elke willekeurige andere GoT-er) om te zeggen dat je het anders moet doen.

• Drewssap
Er zit vast een probleem in het netwerk, ziggo connect box in bridge mode aangesloten Apple airport extreme als router. 1 uitgang naar de wcd richting ps5, 1 uitgang op de powerline en 1 uitgang naar de switch.
Als je een suggestie hebt over hoe het anders kan hoor ik het graag. Ben allang blij dat er geen kabels vervangen dienen te worden of wcd's retour gestuurd.

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-03 09:09
Drewssap schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:02:
Er zit vast een probleem in het netwerk, ziggo connect box in bridge mode aangesloten Apple airport extreme als router.
Kan best zijn dat de Aiport Extreme wat problemen heeft met DHCP is snel uitdelen van ip adressen. Vanuit gaande dat je de laatste versie hebt, is deze al een decennia oud. Zolang je Airport een groen lampje geeft klopt alles wel redelijk.

• Drewssap
heiyu schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Kan best zijn dat de Aiport Extreme wat problemen heeft met DHCP is snel uitdelen van ip adressen. Vanuit gaande dat je de laatste versie hebt, is deze al een decennia oud. Zolang je Airport een groen lampje geeft klopt alles wel redelijk.
Deze brand eigenlijk altijd groen, wil hem wel vervangen, maar de doorvoersnelheden zijn gewoon nog hoog genoeg. Ik kon wel iets vinden op het net over mac adres van de ps5, maar die heb ik toegevoegd in de modem.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee