Toon posts:

Lucht onder verlijmd pvc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ew1993
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16-02 18:45
Hallo allen,

Ik heb een vraag. Recent hebben wij een pvc vloer laten verlijmen op een geëgaliseerde betonnen ondergrond. Op zich ligt deze er heel netjes in. Echter op sommige punten klinkt de vloer “hol” en kan je hem soms indrukken. Hij komt dus iets bol te staan. De aannemer geeft aan dat dit normaal is omdat als de vloerverwarming aangaat de warme lucht stijgt en dat we op de vloer moeten gaan leven en dat dit vanzelf weer zakt.

Echter zegt mijn gevoel dat een verlijmde pvc vloer helemaal geen lucht mag hebben onder de pvc planken. En dat de vloer dan weliswaar weer kan zakken maar dat dat gedeelte dan niet verlijmd is.

Nu heb ik geprobeerd wat te Googlen maar Google is niet altijd mijn allerbeste vriend omdat daar ook foute informatie kan staan en ik niet de aannemer van iets wil berichten wat “normaal” is.

Maar ik hoor graag wat jullie advies hierin is en of het inderdaad klopt wat de aannemer zegt.

Alle reacties

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:06
Is het wel geëgaliseerd?

• Scheppie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:33
Ik heb een PVC vloer en heb hier geen last van. Ik kan mij ook niet herinneren dat er zoiets gemeld is bij de aankoop. Het klinkt mij in de oren als een broodje aap verhaal.

• jackorobot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-03 13:17
Recent hebben wij ook een verlijmde PVC vloer laten plaatsen (inc egaliseren), en niet lang daar voor is dat bij mijn ouders ook gebeurd.
Bij ons beiden kwamen er op een aantal plekken een aantal naden omhoog. In beide situaties is ook vloerverwarming aanwezig. Wat mij betreft niet per se iets vreemds wat een PVC vloer doet, kan net te weinig lijm onder gezeten hebben.
Melding gemaakt bij de stoffeerder, en deze kwamen het nog binnen een week netjes oplossen door de planken te verwarmen en opnieuw lijm aan te brengen. De stoffeerder gaf aan dat dit heel normaal is en ze dit soort reparaties ook regelmatig doen kort na de plaatsing.
Het klinkt hier dus als een aannemer die geen zin heeft om een (vaak voorkomende) reparatie uit te voeren.

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online
Zit er lucht onder de stroken of onder de egaline?

Toevallig dat dit topic nu geopend wordt. Wij zitten met een situatie waarin onze vloer er nu twee jaar inligt, maar sinds dit weekend komt de egaline ineens los van de dekvloer. We zagen een bult in de vloer en nu klinkt het op meerdere plekken hol.
We hebben samen met een expert een strook weggehaald en de egaline zweeft daar gewoon boven de dekvloer.

We weten nog niet wat het is, verzekering is ingeschakeld en er zijn al drie experts geweest maar nog niemand weet waardoor het komt.

Grote kans dat de vloer er bij ons inclusief egaline helemaal uit moet… mocht er geen lekkage gevonden worden dan is dat ook niet gedekt door de verzekering ben ik bang :'(

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:18
Raar verhaal van die man. Ja, warme lucht stijgt op, maar er zou helemaal geen lucht onder moeten zitten.

Ik zou de partij die het heeft aangelegd erbij halen. Als dat allemaal niet lukt, zou ik met een klein naaldje een gaatje er in prikken en de lucht er uit drukken. Dan met injectienaald een beetje superlijm er onder spuiten. Zie je denk ik dan niks meer van.

• sukkel 24
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:55
zou het kunnen dat de lijm nog oplosmiddel bevatte en dat dit niet snel genoeg door de pvc vloerbedekking kon ontsnappen (geen planken maar banen?) mogelijk veroorzaakt door een hogere temperatuur zoals zoninstraling of hogere temperatuur in de chtend na nachtverlaging

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:31
Is lucht onder de vloer in de lijm. Is de vloer wel gerold na het leggen (met een wals)?

Stoffeerder/ aanemer bellen en klacht melden, komt vaker voor. Reparatie is simpel

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-03 00:29
Een korte vraag, waarom lijmen jullie de vinyl(pvc) is daar een reden voor?

Stel je wilt het gaan veranderen omdat je het beu bent. Dan wordt dat een rotklus volgens mij. Dan moet je dus voorzichtig te werk gaan wil je Estrich niet kapot maken.

Wij zitten ook in een fase huis uit 1973 die compleet aan het verbouwen zijn.
- gevel / isolatie met steenwol 5-8cm dik
- dak / dakpannen
- nieuwe ramen en kozijnen (met Rolladen/schuco) (afgerond)
- nieuwe sanitair compleet (afgerond)
- vloerverwarming+ Estrich (afgerond)
- luchtwarmtepomp (Buderus 14 kilowatt, 400L)
- garage bouwen
- Drainage rondom huis (twee kanten klaar, nog twee te gaan)
- van binnen compleet gipsen/Stücke (afgerond)
- plafond nieuw rigips platen. (afgerond)
- electro compleet nieuw (afgerond)
- tegels zetten in twee badkamers (start april mei)
- pvc/ Vinylboden verleggen (start maart april)

En als ik dit soort TS bekijk is het niet beter gewoon met isolatiemateriaal wat dikker en direct daarop ze te verleggen?

Kost tijd, geld en het makkelijker te vervangen. Want in principe zou je dan ook tegels op je vloerverwarming kunnen doen wat nog een veel betere oplossing is. Omdat het langer warmte vasthoudt.

[Voor 3% gewijzigd door theduke1989 op 21-02-2023 06:34]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee