Toon posts:

Advies bij vergelijken zonnepanelen offertes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JenteT
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 27-03 15:48
Hallo,
Graag hoor ik advies en/of tips bij het vergelijken van onderstaande zonnepanelen offertes.
Offerte 2 heeft mijn voorkeur maar ze hebben recent wat slechte google reviews gekregen. Daarnaast heb ik nog geen reactie ontvangen waarom ze voor alle panelen optimizer's toepassen. Ook is niet duidelijk wanneer installatiedatum zou kunnen zijn.
Foto's

Beschikbare (dak)ruimte
1050 x 600 als ik opmeet in PDOK. In het midden zit een zonneboiler en een CV ketel pijp dus hier passen geen panelen.
Schaduw
De onderste rij zou last kunnen hebben van de schaduw van het huis naast mij.
Jaarverbruik
2700, desondanks heeft mijn voorkeur toch om het dak maar vol te leggen voor de toekomst.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25A
Budget en doel
10k max, heb nu nog gunstig energiecontract. Dit loopt volgend jaar af dus om dat voor te zijn wil ik panelen.
Wie gaat het project uitvoeren
installateur
Bijhouden van data
is leuk, geen must.
Reeds verkregen offertes
Offerte 1
7200 kwh
9409 euro, 1.30 €/kwh, installatie juni of juli 2023
18x DM400M10-54HBB/-V
HuaweiSUN2000 6KTL-M1

Offerte 2
6720Wp
9342 euro, 1.39 €/kwh installatiedatum niet bekend
- 16 Jinko 420Wp JKM420M 54HL4-B
- Omvormer: SolarEdge omvormer 6000 3 fasen
Optimizers:16x SolarEdge Optimizer s440, per stuk uitleesbaar

Alle offertes zijn incl all in aansluiten (dus met montage, groep aanleggen meterkast etc)
Regio
Leeuwarden

Alle reacties

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 00:08
Je vergelijkt appelen met peren in je prijsvergelijking. De geschatte opbrengst in kWh is niet van belang. Je vergelijkt door de totaalprijs re delen door het totale geïnstalleerde vermogen, opgegeven in Wp. Bij offerte 1 is dat 7200 Wp en kom je op een prijs van 1,30/Wp. Bij offerte 2 is dat de genoemde 1,39/Wp.

Beide bieden een 3-fase omvormer aan, zoals het hoort bij dergelijke vermogens. De optimisers van offerte 2 kosten extra, maar zijn in jouw situatie niet echt nodig.

[Voor 21% gewijzigd door coinman63 op 16-02-2023 11:46]

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:27
Offerte 2 bevat een SolarEdge systeem, dat is per definitie met optimizers. Werken ze ook met string omvormers? Dan eventueel daar een offerte voor opvragen ter vergelijk.

Ik weet niet hoe die Huawei met schaduw omgaat, maar voor alleen een schoorsteen in een string met 18 panelen zou ik de optimizers weglaten.

• JenteT
coinman63 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:43:
Je vergelijkt appelen met peren in je prijsvergelijking. De geschatte opbrengst in kWh is niet van belang. Je vergelijkt door de totaalprijs re delen door het totale geïnstalleerde vermogen, opgegeven in Wp. Bij offerte 1 is dat 7200 Wp en kom je op een prijs van 1,30/Wp. Bij offerte 2 is dat de genoemde 1,39/Wp.
Bedankt voor de uitleg. Heb de tekst aangepast!

• JenteT
Update: akkoord gegaan met offerte 1.
Installatiedatum moet nog gemaakt worden maar zal ergens in juli worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee