Toon posts:

iPad 2013 gaan gebruiken: oude app-versies beschikbaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:52
Ik wil meer digitaal gaan werken, vooral onenote e.d.
Om iig wat te proberen (en niet meteen hoge aanschafkosten), had onze ICT afdeling nog wel een Ipad liggen die lag te verstoffen. Dit betreft een Ipad Air A1474, dat is de 2013 versie.

De software gaat tot IOS 12.5. En toen ik gisteren Microsoft 365 erop wilde zetten, gaf de appstore aan dat ik IOS versie 15 nodig had. En die is natuurlijk niet beschikbaar voor deze Ipad :)

Ik neem aan dat in 2021, toen deze versie uitkwam er ook wel outlook, excel, onenote enz beschikbaar waren.. maar hoe kom je nog aan versies van toen?

Android gaat er wel wat makkelijker mee om, daarvan zijn soms oude APK's te vinden op internet. Maar Apple kennende is dit niet mogelijk? Of is er toch een work-around?

[Voor 3% gewijzigd door greatgonzo op 16-02-2023 10:59]

Alle reacties

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-03 16:12

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Dat gaat niet makkelijk worden zonder jailbreaken en zelf oude IPA bestanden zoeken van zulke apps.
Je moet jezelf ook eerlijk gezegd afvragen of je zoiets wil gaan doen om een goede indruk te krijgen, en hetzelfde zou ik zeggen als je het op een oud Android tablet wilt proberen. Het punt is namelijk dat 2013 ondertussen 10 jaar geleden is, en er op het gebied van tablets, en hoe bruikbaar ze zijn, enorm veel veranderd is!

Ook een nieuwere iPadOS versie van 4 jaar geleden is alweer verouderd. En dan heb ik het nog niet gehad over alle uitgeschakelde features omdat we het hier over een dusdanig oud apparaat hebben.

Daarnaast geldt dit ook voor app-ontwikkeling (voor tablets) in het algemeen. Apps waren voor productie altijd van relatief lage kwaliteit tot een paar jaar geleden waarin dit echt een vogelvlucht is gaan nemen. Dus ook hierin geeft een oude tablet met oude apps geen goede representatieve indruk.

[Voor 23% gewijzigd door --MeAngry-- op 16-02-2023 11:04]

Kia e-Soul MY2020 64kWh ExecutiveLine

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:52
deels mee eens, voor deze toepassing (one-note, en dan noties kunnen opslaan in een projcten-inbox), zou ook een eerdere versie denk ik wel voldoen

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:39
je kunt toch via de browser de online office applicaties gebruiken? (niet dat het perse wenselijk is om met een verouderd IpadOS (inclusief alle gaten) online te gaan)

anders is een ipad 2017 (met meest recente IPad OS) voor iets meer dan €100 euro wel te vinden via V&A/Marktplaats.

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
greatgonzo schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:58:
Ik wil meer digitaal gaan werken, vooral onenote e.d.
Om iig wat te proberen (en niet meteen hoge aanschafkosten), had onze ICT afdeling nog wel een Ipad liggen die lag te verstoffen. Dit betreft een Ipad Air A1474, dat is de 2013 versie.

De software gaat tot IOS 12.5. En toen ik gisteren Microsoft 365 erop wilde zetten, gaf de appstore aan dat ik IOS versie 15 nodig had. En die is natuurlijk niet beschikbaar voor deze Ipad :)

Ik neem aan dat in 2021, toen deze versie uitkwam er ook wel outlook, excel, onenote enz beschikbaar waren.. maar hoe kom je nog aan versies van toen?

Android gaat er wel wat makkelijker mee om, daarvan zijn soms oude APK's te vinden op internet. Maar Apple kennende is dit niet mogelijk? Of is er toch een work-around?
Probleem zit hem niet alleen in de oude versies maar ook of die versies nog met Exchange (365 of onprem) mogen verbinden. Schat zo in dat dit niet het geval is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-02 14:10

neanderthaler

Are friends electric?

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn iPad 3 uit 2012 heeft nog een prima batterijduur, prachtig scherp scherm en is nog vrij snappy. Helaas is er bijna geen enkele werkende app meer te vinden, alleen Spotify en Netflix werken probleemloos. Tot nu toe dan.

Misschien verschilt het of er nog een wat oudere versie van iOS op de iPad staat met oudere nog werkende varianten van apps die nu niet meer beschikbaar zijn? Als de topic starter iemand kent met een backup van een dergelijk model op de PC is deze misschien terug te zetten op de zijne?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee