Mijn vraag
Ik ben voornemens een airco te laten plaatsen in mijn hoekwoning. Achterpui wordt binnenkort vervangen door een goed geïsoleerde versie, dus de c.v. / radiator in de woonkamer gaat weg.
In totaliteit wil ik 2 ruimtes verkoelen, maar vooral kunnen verwarmen.
De beneden verdieping heeft een L vorm en heeft een inhoud van totaal 96 kuub.
Het leefgedeelte (waar de binnen unit komt te hangen heeft een inhoud van 60 kuub)
De open keuken heeft een inhoud van 36 kuub, maar hier blijft een radiator hangen
De 2e ruimte is een slaapkamer en heeft een inhoud van 52,5 kuub.
Ik heb mijn oog laten vallen op het merk Daikin omdat mensen uit mijn omgeving hier goede ervaringen mee hebben en het design voor de binnenunits spreekt vrouwlief aan.
Heb inmiddels een installateur gevonden die goed aangeschreven staat, maar ben even op zoek naar een stukje bevestiging v.w.b. capaciteit.
De aanbieding die gedaan wordt, betreft een offerte voor
1 keer een Daikin 2MXM68A (buitenunit)
1 keer een Daikin FTXA50BB (Stylish zwart woonkamer)
1 keer een Daikin FTXM25R (Perfera wandmodel slaapkamer achterzijde
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Is dit voldoende?
Of kan ik beter voor een grotere capaciteit gaan?
Zoals gezegd, de woning is gemiddeld geïsoleerd en de airco zal voornamelijk gebruikt worden om te verwarmen.
...
Ik ben voornemens een airco te laten plaatsen in mijn hoekwoning. Achterpui wordt binnenkort vervangen door een goed geïsoleerde versie, dus de c.v. / radiator in de woonkamer gaat weg.
In totaliteit wil ik 2 ruimtes verkoelen, maar vooral kunnen verwarmen.
De beneden verdieping heeft een L vorm en heeft een inhoud van totaal 96 kuub.
Het leefgedeelte (waar de binnen unit komt te hangen heeft een inhoud van 60 kuub)
De open keuken heeft een inhoud van 36 kuub, maar hier blijft een radiator hangen
De 2e ruimte is een slaapkamer en heeft een inhoud van 52,5 kuub.
Ik heb mijn oog laten vallen op het merk Daikin omdat mensen uit mijn omgeving hier goede ervaringen mee hebben en het design voor de binnenunits spreekt vrouwlief aan.
Heb inmiddels een installateur gevonden die goed aangeschreven staat, maar ben even op zoek naar een stukje bevestiging v.w.b. capaciteit.
De aanbieding die gedaan wordt, betreft een offerte voor
1 keer een Daikin 2MXM68A (buitenunit)
1 keer een Daikin FTXA50BB (Stylish zwart woonkamer)
1 keer een Daikin FTXM25R (Perfera wandmodel slaapkamer achterzijde
Hoe kijken jullie hier tegen aan? Is dit voldoende?
Of kan ik beter voor een grotere capaciteit gaan?
Zoals gezegd, de woning is gemiddeld geïsoleerd en de airco zal voornamelijk gebruikt worden om te verwarmen.
...