Toon posts:

Cassettedeck, welke zijn het aanschaffen waard?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dharion
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 10:34
Ik zoek een?
Cassettedeck. Voorkeur voor een enkele deck.

Wat is je budget?
Een beetje afhankelijk van de specificaties van de decks die hier genoemd gaan worden. Ik gok maximaal zo'n 100 a 150 euro. Maar als er goede decks voor minder zijn, ook graag vermelden.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Muziek te luisteren, haha. Ik ben geen rasechte audiofiel, maar kan een mooi stukje techniek zeker wel waarderen en heb meer met 'ouderwetse' analoge media. Om een idee te geven; heb als cd speler een Pioneer PD-7700, receiver is een Denon X5200w, speakers zijn B&W DM604 S2.

Wat heb je zelf al gevonden?
Dat vooral Nakamichi de holy grail onder de cassettedecks is. Maar dat bijvoorbeeld Akai ook een paar goede heeft gemaakt.

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een goede gereviseerde 3 kops deck zit op ca 150 euro, soms meer. Tape is weer in :)

Weet niet of je cd's wilt gaan opnemen? Zo ja zou ik naar een pionieer deck kijken, dan kun je de cd synchro functie gebruiken. Echter heb je dan wel een uitdaging met je Denon, want die heeft geen bruikbare analoge uitgangen.
En nee, met de pre outs of de zone 2 en 3 gaat dat ook niet lukken ;)

De topdecks liggen denk ik buiten je budget, maar een CT 656 of 757 moet misschien nog net te doen zijn. Nadeel: die nummers worden helaas niet zoveel aangeboden (ook niet veel verkocht meen ik).

Leuke cd speler btw, heb hem ook staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:49
Tape is weer in? Voor 0,000000001% van de bevolking wellicht. Ik zie mezelf alweer een tape strak trekken met een potlood.

Nostalgie misschien maar kwaliteit zeer zeker niet beter

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
wodkabuikje schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:35:
Tape is weer in? Voor 0,000000001% van de bevolking wellicht. Ik zie mezelf alweer een tape strak trekken met een potlood.

Ja, tape is weer in. "Grote" namen brengen weer albums op tape uit.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:16

Ik was ook blij dat ik er vanaf was tijdens de komst van mp3 :)

De JVC KD-A11 heb ik staan. Deze is uit 1980, zelf ooit in jaren '90 gekocht. Deze JVC serie is echt top. Ik ken ook nog de KD-A22. Let er in ieder geval op dat je een rec level regelaar en dolby nr erop hebt zitten.

Ik heb hem gekocht om gewoon te gebruiken destijds op de studentenkamer, maar ik heb er ook al heel wat tapes mee gedigitaliseerd.

Ik moet er een keertje nieuwe riempjes in zetten, dat moet met bijna alle decks tegenwoordig die je gebruikt aanschaft. Zijn gewoon beschikbaar. Ook het loopwerk kan een drupje naaimachineolie gebruiken her en der. Op Youtube vind je refurbish instructies.

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-03 20:05

Tsja, bij een goed deck met goede tapes gebeurt dat ook niet. En reken er maar op dat goede spullen (tape en deck dus) bijzonder goed kan klinken.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, 6800 XT, MSI B650 Tomahawk, 2tb NVME

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:03
Ik heb een Sony minitower gekocht met cassette, minidisc en cd met lineout . Niet duur en klinkt fantastisch. Wat zoek je precies? Moet het bij je huidige stack passen ?

[Voor 3% gewijzigd door BCC op 17-02-2023 22:53]

• Dharion
The Eagle schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:25:
Een goede gereviseerde 3 kops deck zit op ca 150 euro, soms meer. Tape is weer in :)

Weet niet of je cd's wilt gaan opnemen? Zo ja zou ik naar een pionieer deck kijken, dan kun je de cd synchro functie gebruiken. Echter heb je dan wel een uitdaging met je Denon, want die heeft geen bruikbare analoge uitgangen.
En nee, met de pre outs of de zone 2 en 3 gaat dat ook niet lukken ;)

De topdecks liggen denk ik buiten je budget, maar een CT 656 of 757 moet misschien nog net te doen zijn. Nadeel: die nummers worden helaas niet zoveel aangeboden (ook niet veel verkocht meen ik).

Leuke cd speler btw, heb hem ook staan :)
Na wat reviews gelezen te hebben, heb ik een CT 656 op het oog, die vrij dichtbij te koop staat. :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dharion schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:06:
[...]

Na wat reviews gelezen te hebben, heb ik een CT 656 op het oog, die vrij dichtbij te koop staat. :)
Een gewone of een MK2? :)
De mk2 heeft voor zover ik kan zijn wel synchro record, de mk1 niet. Mk2 zie ik ook meer goede reviews van.

[Voor 17% gewijzigd door The Eagle op 18-02-2023 21:40]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Hkuit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13
Dharion schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:06:
[...]

ik zeg Doen; ophalen dat deck, zo nodig beetje revisiewerk en genieten.
En vertel ons hier hoe het je bevalt, wat je mee en tegenviel, welke tips je hebt, enz.

• Dharion
The Eagle schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:37:
[...]

Een gewone of een MK2? :)
De mk2 heeft voor zover ik kan zijn wel synchro record, de mk1 niet. Mk2 zie ik ook meer goede reviews van.
Een mk1. Heb hem gisteren opgehaald. Moet eerst beginnen met verzamelen van cassettebandjes voordat ik ervaringen kan gaan delen, haha.

Nu kan de CT-W208R (die ik op zolder had staan) terug naar mijn ouders.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee