Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk voornamelijk aan illustraties in Photoshop (Vrij grote bestanden, vaak wel een paar GB groot) en animaties in After effects (ook vrij zware projecten). Verder ben ik van plan met deze PC Blender of Cinema4D te gaan leren, en lijkt het me interessant om AI-afbeeldingen te integreren in mijn workflow (Stable Diffusion). Daarnaast vind ik het leuk om er op te kunnen gamen (op een 4k scherm) en wellicht ook in de toekomst VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 3000 euro lijkt me prima, maar heb geen harde limiet
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze voeding nog liggen:be quiet! Dark Power Pro 11 850W - Volgens mij moet 850W voldoende zijn. Moet ik dan nog speciale kabels aanschaffen als ik wil dat ie werkt met een 4080?
Verder nog wat harde schijven: twee SSD's en een HDD voor oude projecten. Randapparatuur ben ik ook van voorzien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een uitstekende processor voor werk in Photoshop en After Effects. Ik denk ook veel RAM nodig te hebben, aangezien Photoshop en After Effects daar wel dol op zijn, en ik daarnaast ook vaak 30/40 tabs open heb in chrome. Een goede videokaart voor 3D werk/AI en voor de leuk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor processor (werkt beter met Adobe heb ik het idee?)
Nvidia voor GPU (adobe + AI-image generators lijken beide wat makkelijker hiermee te gaan)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid en energie zijn geen dealbreakers, ik wil vooral een heel goed systeem
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Werken deze componenten goed met elkaar samen? Of zie ik iets doms over het hoofd? Vooral qua moederbord/RAM vind ik het moeilijk om door de bomen het bos te zien. Verder zijn alle inzichten en feedback zeer welkom.
Dit heb ik zelf in gedachten:
Ik werk voornamelijk aan illustraties in Photoshop (Vrij grote bestanden, vaak wel een paar GB groot) en animaties in After effects (ook vrij zware projecten). Verder ben ik van plan met deze PC Blender of Cinema4D te gaan leren, en lijkt het me interessant om AI-afbeeldingen te integreren in mijn workflow (Stable Diffusion). Daarnaast vind ik het leuk om er op te kunnen gamen (op een 4k scherm) en wellicht ook in de toekomst VR.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 3000 euro lijkt me prima, maar heb geen harde limiet
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze voeding nog liggen:be quiet! Dark Power Pro 11 850W - Volgens mij moet 850W voldoende zijn. Moet ik dan nog speciale kabels aanschaffen als ik wil dat ie werkt met een 4080?
Verder nog wat harde schijven: twee SSD's en een HDD voor oude projecten. Randapparatuur ben ik ook van voorzien.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een uitstekende processor voor werk in Photoshop en After Effects. Ik denk ook veel RAM nodig te hebben, aangezien Photoshop en After Effects daar wel dol op zijn, en ik daarnaast ook vaak 30/40 tabs open heb in chrome. Een goede videokaart voor 3D werk/AI en voor de leuk.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel voor processor (werkt beter met Adobe heb ik het idee?)
Nvidia voor GPU (adobe + AI-image generators lijken beide wat makkelijker hiermee te gaan)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluid en energie zijn geen dealbreakers, ik wil vooral een heel goed systeem
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Werken deze componenten goed met elkaar samen? Of zie ik iets doms over het hoofd? Vooral qua moederbord/RAM vind ik het moeilijk om door de bomen het bos te zien. Verder zijn alle inzichten en feedback zeer welkom.
Dit heb ik zelf in gedachten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Moederborden | Gigabyte AORUS Z790 ELITE AX | € 299,- | € 299,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4080 16GB X3 | € 1.329,- | € 1.329,- |
1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 802 Zwart | € 174,90 | € 174,90 |
1 | Processorkoeling | Noctua NH-D15 Bruin | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF556C36BBEK2-64 | € 269,- | € 269,- |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 179,99 | € 179,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.800,79 |