sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

laptop aansluiten op desktop?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:01
Beste tweakers,

Weet niet of ik het hier moet plaatsen.

Het gaat om het volgende.

Heb thuis een desktop staan onder het bureau deze is verbonden met twee schermen (DP).

Nu werk ik af en toe vanuit huis en zou willen dat ik mijn Werklaptop aan kan sluiten op de twee schermen en de muis en toetsenbord kan gebruiken, dit in combinatie met usb-c

Is dit een gevalletje kvm-switch of is er een makkelijke/betere oplossing hiervoor?

Mocht het een kvm switch zijn

Budget is ongeveer +/- 60€

[Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 15-02-2023 22:47]

Alle reacties

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:27
KVM switch lijkt mij de beste oplossing.

Je zou op je desktop remote kunnen inloggen op je laptop, maar ik vermoed dat dat niet mag/ is dichtgezet.

Welke schermen heb je?

[Voor 7% gewijzigd door DVX73 op 15-02-2023 22:50]

• theduke1989
Remote verbinden doen we op het moment niet. En tot die tijd is de laptop naar huis nemen de oplossing (deels)

Ik heb momenteel twee verschillende schermen die uiteindelijk vervangen zullen worden.
HP (main) WQHD
Eizo (2d) FhD
Maar beide zijn via DP verbonden.

KVM -switch welke zou je aanraden?

• Radio
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 28-03 14:49
Ik volg dit even!

Zit er bij zon KVM switch dan ook vertraging op tijdens het gamen? of zit zon KVM switch tussen je desktop en je werklaptop, zodat als je op je desktop zit een 'directe'aansluiting hebt?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 20:27

Bezulba

Formerly known as Eendje

Ik had dezelfde vraag, en ik dacht ook gesteld op dit forum ergens (vast a61, dus niet een los topic) maar ik kan het gewoon niet terugvinden..

Iemand had namelijk de perfecte oplossen, een PCI-E kaart voor in je computer, die je videokaart doorlust naar USB C. Dan kan je vervolgens een USB C docking station gebruiken met 2 inputs.
Heb je 2 schermen, al je usb devices, een makkelijke manier om te switchen en nog belangrijker, alle performance van je desktop.

blup

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:23
Een KVM-switch zorgt niet voor vertraging in het beeld.

Hebben de schermen een tweede aansluiting? Een 2e DP-poort, een HDMI-poort, een DVI-aansluiting? Dan is dat het makkelijkst en goedkoopst, gewoon daarop aansluiten en de knopjes op het scherm gebruiken om van input te wisselen.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:15
Dit is off/on-topic maar de situatie die ik hier heb:
Mijn vrouw werkt met haar laptop, ik ook en ik heb een game-pc door de vrije uurtjes. We hebben 1 goed scherm waaraan via USB de muis en het toetsenbord zijn aangesloten. Deze usb sluit je dus aan de gewenste bron (game-pc heeft een USB "verlengsnoer" die aan de zijkant van het bureau hangt en zo makkelijk bereikbaar is). Dan heb ik DP-poort waar standaard de pc op is aangesloten, de HDMI- en DP-kabel die beschikbaar zijn voor andere bronnen hangen aan de zijkant van het bureau en is snel in een gewenste bron aan te sluiten. Werkt voor ons snel en makkelijk.

Het scherm pakt automatisch het juiste signaal, de muis en het toetsenbord werken via de USB altijd op de bron waaraan jij het aansluit.

Misschien is dit een mogelijkheid voor je?

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• fps
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-03 12:15
Voordat je iets aanschaft zal je ook moeten kijken in hoeverre de poorten zijn dichtgetimmerd door je werkgever. Bij mijn vorige werkgever kon ik mijn digitale KVM-switch niet gebruiken omdat de usb-poorten waren dichtgezet voor niet goedgekeurde apparatuur.

• DVX73
Welke exact type monitoren heb je?
Dan weten we precies de aansluitingen.

• theduke1989
DVX73 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:53:
Welke exact type monitoren heb je?
Dan weten we precies de aansluitingen.
Ben momenteel op werk, en weet niet de juiste aansluitingen.
Maar beide hebben DP en HDMI aansluiting, ik kan het ook aansluiten op de HDMI kabel, maar dan alsnog moet ik mijn laptop gebruiken en kan deze niet ernaast leggen.

Dit wil ik vermijden.

• theduke1989
Paul schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:04:
Hebben de schermen een tweede aansluiting? Een 2e DP-poort, een HDMI-poort, een DVI-aansluiting? Dan is dat het makkelijkst en goedkoopst, gewoon daarop aansluiten en de knopjes op het scherm gebruiken om van input te wisselen.
Dan alsnog moet ik extra muis/keyboard aanschaffen om het te gebruiken, de laptop is niet zo groot, dus op werk doe ik ook alles via docking muis/keyboard.

Zijn er specifieke kvm switches in dit geval waarbij ik dus alleen de usb-c kan gebruiken?

• DVX73
KVM switches hebben hun eigen plek in de pricewatch categorie: KVM-switches

Probleem is dat 2 display uitgangen zeldzaam is.
En onder de EUR 60 heb je niet veel keuze.

je randapparatuur switchen is redelijk makkelijk en goedkoop met bijv: uitvoering: UGreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box
alleen moet je dan de monitoren nog aanlsuiten.

Mooiste oplossing is een monitor met ingebouwde kvm switch en DP-uitgang, maar dan heb je wel een groter budget nodig.

• Dieks77
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:29
Je zou eventueel met Mouse without Borders kunnen werken kleine server/client applicatie die je op beide systemen installeert en dan de keyboard/muis onderling kunt delen (en zelfs copy/paste en simpele bestand overdracht)
http://www.aka.ms/mm

Het moet dan uiteraard wel toegestaan zijn dit te installeren op je werklaptop én lokaal LAN zijn toegestaan voor de communicatie tussen je desktop en de laptop.
Daarbij moet de pc die de kb/mouse host ook aanstaan natuurlijk.

Ik gebruik dit in m'n thuis setup met 2 monitoren, tijdens werk de 1 voor de laptop de ander voor de desktop.
Laptop is aangesloten via usb-c universal dock op 1 van de schermen (zou eventueel op beide kunnen) en de pc op beiden via de DP.

Je budget is wel erg krap ook voor een simpele KVM, laat staan een met dual monitor en display over usb-c

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
Als je je desktop uitbreidt met een usb-c insteekkaart dan kun je een dockingstation gebruiken die je koppelt aan ófwel je desktop, ófwel je laptop via usb-c.

• Paul
Mouse Without Borders is een goede, dan kun je meerdere inputs gebruiken en tobo/muis over het netwerk. Hou er dan wel rekening mee dat de andere PC ook aan staat maar dat je niks ziet (als je beide schermen gebruikt voor de laptop). Als je de muis kwijt bent dan staat die waarschijnlijk op de andere PC, dus als je dan klikt kunnen er onvoorspelbare dingen gebeuren :)

Ik gebruik het zelf ook, meestal één scherm privécomputer en andere scherm werklaptop.

Rhàshan - Aditu Sunlock

• theduke1989
bas-r schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:15:
Als je je desktop uitbreidt met een usb-c insteekkaart dan kun je een dockingstation gebruiken die je koppelt aan ófwel je desktop, ófwel je laptop via usb-c.
Voor deze oplossing moet mijn pc dan ook aan staan? Als dat het geval is dan is het niet een goede oplossing voor mij.

• theduke1989
Ik zit te kijken alles is als output 1 scherm op de kvm switches. Bestaan ze ook als twee schermen?

Inderdaad wordt dan vervelend. In dat geval moet ik ruimte maken voor dit setup denk ik.

[Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 17-02-2023 06:21]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:33
theduke1989 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:45:
[...]

Voor deze oplossing moet mijn pc dan ook aan staan? Als dat het geval is dan is het niet een goede oplossing voor mij.
Nee hoor. Enkel het apparaat wat je wil gebruiken of desktop, of laptop.

• theduke1989
bas-r schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 07:19:
[...]

Nee hoor. Enkel het apparaat wat je wil gebruiken of desktop, of laptop.
Ik heb deze kunnen vinden: Icy Box IB-PCI1901-C32 Interfacekaart review door Remag22
Probleem is dat hij bij koptekst alternatieven zet dat AMD niet ondersteund wordt. Dit is wel jammer voor mij aangezien ik een Gigabyte Aorus Elite heb .

Of is er alleen de overdracht niet wat hij ondersteunt?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38
theduke1989 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:21:
[...]

Ik heb deze kunnen vinden: Icy Box IB-PCI1901-C32 Interfacekaart review door Remag22
Probleem is dat hij bij koptekst alternatieven zet dat AMD niet ondersteund wordt. Dit is wel jammer voor mij aangezien ik een Gigabyte Aorus Elite heb .

Of is er alleen de overdracht niet wat hij ondersteunt?
Er wordt bedoeld dat er ten tijde van schrijven weinig moederborden zijn die op zichzelf aan USB 3.2 V2x2 doen. Kijk even onderaan de review naar het systeem waar mee getest is. ;)

Maargoed, voor wat jij wil is het budget niet toereikend, dat loopt vooral vast op het feit dat je 2 (DP) monitoren gebruikt.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• theduke1989
D4NG3R schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:30:
[...]

Er wordt bedoeld dat er ten tijde van schrijven weinig moederborden zijn die op zichzelf aan USB 3.2 V2x2 doen. Kijk even onderaan de review naar het systeem waar mee getest is. ;)

Maargoed, voor wat jij wil is het budget niet toereikend, dat loopt vooral vast op het feit dat je 2 (DP) monitoren gebruikt.
Beide monitoren hebben oo HDMI, het is alleen dat ik zelf voor DisplayPort heb gekozen ivm overdracht en alles. Ik kan het ook veranderen 1x DP 1x HDMI als dat moet.

GPU kaart is uitvoering: Powercolor Red Dragon Radeon RX 5700 XT

[Voor 12% gewijzigd door theduke1989 op 17-02-2023 08:34]

• D4NG3R
In z'n algemeenheid 2 monitoren. KVM switches met 2 video uitgangen vind je niet rond de €60, dan praat je eerder over €160, en is het geen one-cable oplossing. ;)

uitvoering: Techly IDATA-DP-KVM2 2 poorten DisplayPort-switch

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Ik heb zelf een Dell D6000 dock gekocht voor m'n laptop, paar tientjes via V&A (zie ze regelmatig voor ~60 euro). Die dock heb ik op m'n schermen aangesloten, en ik hoef alleen maar de schermen te switchen om tussen twee apparaten te wisselen. Voordeel is dat m'n laptop ook met één USB-C kabel meteen stroom en internet krijgt.

Omdat mijn hoofdmonitor een ingebouwde KVM heeft gaan mijn muis en toetsenbord mee als ik die wissel, uit eigen keuze heb ik mijn linkermonitor vast op m'n laptop staan (maar wel op beide aangesloten voor als het ooit nodig is), maar dan zou je dus twee schakelaars om moeten zetten. Voorheen had ik daar nog een USB3-switch bij om ook randapparatuur te switchen, daarmee krijg je drie schakelaars.

Maar het voordeel is dat je dan dus voor een paar tientjes klaar bent. Als je voor een DP/HDMI switch gaat moet dat er een zijn die wel beide outputs actief houdt, want bijv. Windows kan er niet super mee om gaan als je output ontkoppeld is.

• theduke1989
Oon schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:45:
Ik heb zelf een Dell D6000 dock gekocht voor m'n laptop, paar tientjes via V&A (zie ze regelmatig voor ~60 euro). Die dock heb ik op m'n schermen aangesloten, en ik hoef alleen maar de schermen te switchen om tussen twee apparaten te wisselen. Voordeel is dat m'n laptop ook met één USB-C kabel meteen stroom en internet krijgt.

Omdat mijn hoofdmonitor een ingebouwde KVM heeft gaan mijn muis en toetsenbord mee als ik die wissel, uit eigen keuze heb ik mijn linkermonitor vast op m'n laptop staan (maar wel op beide aangesloten voor als het ooit nodig is), maar dan zou je dus twee schakelaars om moeten zetten. Voorheen had ik daar nog een USB3-switch bij om ook randapparatuur te switchen, daarmee krijg je drie schakelaars.

Maar het voordeel is dat je dan dus voor een paar tientjes klaar bent. Als je voor een DP/HDMI switch gaat moet dat er een zijn die wel beide outputs actief houdt, want bijv. Windows kan er niet super mee om gaan als je output ontkoppeld is.
Is op die dock ook je PC aangesloten? Zit namelijk met het probleem dat ik mijn PC heb staan met twee schermen. En dan zou ik de MUIS/KEYBOARD van die twee ook willen gebruiken. In mijn situatie is er dus niks wat echt ideaal is.

@D4NG3R heeft wel een KVM switch gevonden, waarbij ik 2 schermen kan gebruiken. Zal mijn budget omhoog moeten schroeven dan. Denk dat die oplossing het beste is.

Of die met USB-c pci-express kaart, moet alleen kijken hoe dat werkt. Want vanuit de pcie naar de docking station? maar welke kant en dan de losliggende kabel in de laptop?

• D4NG3R
theduke1989 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:55:
[...]
Of die met USB-c pci-express kaart, moet alleen kijken hoe dat werkt. Want vanuit de pcie naar de docking station? maar welke kant en dan de losliggende kabel in de laptop?
Dat zal sowieso geen optie zijn, daarvoor moet je een USB-C poort hebben met DP Alt-mode. Dat heeft die insteekkaart niet.

Eigenlijk elke PCI-E kaart welke aan alt-mode doet is gebaseerd op dezelfde chip: uitvoering: Delock PCI Express Card > 1 x external USB Type-C 3.1 female + 1 ...

Maar dan zit je direct wel weer met het feit dat er maar een enkel DP 1.2 signaal aanwezig is.

Ik zou gewoon lekker voor de oplossing van @Oon hieronder gaan. Sluit je laptop aan met HDMI en gooi een USB switch tussen beide systemen. Zeker als het om sporadisch gebruik gaat. :)

[Voor 48% gewijzigd door D4NG3R op 17-02-2023 09:16]

• Oon
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Is op die dock ook je PC aangesloten? Zit namelijk met het probleem dat ik mijn PC heb staan met twee schermen. En dan zou ik de MUIS/KEYBOARD van die twee ook willen gebruiken. In mijn situatie is er dus niks wat echt ideaal is.

@D4NG3R heeft wel een KVM switch gevonden, waarbij ik 2 schermen kan gebruiken. Zal mijn budget omhoog moeten schroeven dan. Denk dat die oplossing het beste is.

Een KVM switch die twee schermen mee gooit is ideaal, maar daarbij hou je wel het probleem dat een Windows PC dan allemaal rare dingen gaat doen als hij z'n output is, dus dat moet oké zijn (dat al je vensters zijn verschoven) of je moet even dubbelchecken of die switch z'n outputs altijd actief houdt.

In mijn geval zitten mijn muis en toetsenbord (en audio interface e.d.) op m'n hoofdbeeldscherm, dus als ik die switch gaat alles mee. Mijn Mac Mini en mijn dock zitten op het scherm, en mijn laptop zit op de dock.

Voorheen had ik een simpelere vorm hiervan; een USB-3 switch met 4 poorten en gewoon twee beeldschermen op twee apparaten. Was een kwestie van beide beeldschermen van input switchen en de USB-3 switch omgooien en klaar. Een stuk minder soepel, maar het kostte in totaal 20 euro.

• theduke1989
D4NG3R schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:01:
[...]

Dat zal sowieso geen optie zijn, daarvoor moet je een USB-C poort hebben met DP Alt-mode. Dat heeft die insteekkaart niet.

Eigenlijk elke PCI-E kaart welke aan alt-mode doet is gebaseerd op dezelfde chip: uitvoering: Delock PCI Express Card > 1 x external USB Type-C 3.1 female + 1 ...

Maar dan zit je direct wel weer met het feit dat er maar een enkel DP 1.2 signaal aanwezig is.

Ik zou gewoon lekker voor de oplossing van @Oon hieronder gaan. Sluit je laptop aan met HDMI en gooi een USB switch tussen beide systemen.
Ik had inderdaad die DeLock gevonden, en wou die hier plaatsen. Goed die DP1.2 is alleen voor de docking station, wanneer ik mijn normale PC aansluit zal dit gewoon op 1.4 zitten neem ik aan? Dan is dat niet zo een probleem.

De oplossing van @Oon is inderdaad mijn tweede, maar dan zit ik alsnog met 1 scherm nja moet dan misschien dat maar overwegen. USB switch moet ik dan nog even bekijken.

• Oon
  • Niet online
theduke1989 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:17:
[...]

Ik had inderdaad die DeLock gevonden, en wou die hier plaatsen. Goed die DP1.2 is alleen voor de docking station, wanneer ik mijn normale PC aansluit zal dit gewoon op 1.4 zitten neem ik aan? Dan is dat niet zo een probleem.

De oplossing van @Oon is inderdaad mijn tweede, maar dan zit ik alsnog met 1 scherm nja moet dan misschien dat maar overwegen. USB switch moet ik dan nog even bekijken.
Je kunt toch beide schermen gewoon aansluiten op beide apparaten? Of heb je een scherm dat helemaal geen tweede input heeft?

Als je scherm de verkeerde input heeft is een converter ook altijd een optie, voor nog een tientje of twee heb je een USB-C naar HDMI of USB-C naar DP of HDMI naar DP of DP naar HDMI kabeltje (of welke combinatie je ook nodig hebt), dus dat is altijd mogelijk.

• D4NG3R
theduke1989 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:17:
[...]

Nee, dat ding geeft ten alle tijden maar een 1.2 signaal door.
Ik maak uit het verhaal op dat je laptop wel een HDMI poort heeft? Zo ja zijn er voldoende USB-C > HDMI adapters te krijgen voor het 2e scherm. :Y

Alleen HDMI: uitvoering: ACT AC7010 USB-C to HDMI 4K @ 60Hz adapter Grijs, Zwart
HDMI + USB + laadpoort: uitvoering: ACT AC7022 USB-C to HDMI female adapter with PD Pass-Through 60W,...
Bovenstaande + LAN: uitvoering: ACT AC7040 USB-C 4K Multiport Dock met HDMI, USB-A, Ethernet en U...

Random USB switch op de 2e of 3e aansluiten en je bent met 2 kabels in je laptop (HDMI en USB-C) klaar binnen je budget. ;)

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
DVX73 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:50:

je randapparatuur switchen is redelijk makkelijk en goedkoop met bijv: uitvoering: UGreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box
alleen moet je dan de monitoren nog aanlsuiten.
Die ligt hier ook, voor exact dezelfde reden als TS. Enige nadeel is dat hij te dom is om zelf te zien welke USB ingang actief is, en daar automatisch naar te switchen. Maar goed, staat standaard ingesteld op de PC, en als ik laptop gebruik op één knopje drukken is wel te overzien.

Mijn monitor is gewoon op beide aangesloten (desktop + laptop via dock), en die switched wel netjes automatisch naar het actieve signaal. En dat doet zeker niet elk scherm, maar het is me ook nog niet helemaal duidelijk of TS het gewoon geprobeerd al heeft. Want ik snap dat op twee schermen met knopjes prutsen elke keer irritant is, maar als ze gewoon automatisch over gaan dan hoeft dat ook niet.

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:00
theduke1989 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 05:16:
Remote verbinden doen we op het moment niet. En tot die tijd is de laptop naar huis nemen de oplossing (deels)

Ik heb momenteel twee verschillende schermen die uiteindelijk vervangen zullen worden.
HP (main) WQHD
Eizo (2d) FhD
Maar beide zijn via DP verbonden.

KVM -switch welke zou je aanraden?
Even voor de duidelijkheid: ik denk dat hij 'lokaal remote' naar de laptop toe bedoelt he. Ik heb hier afgelopen jaren dit zelfde probleem inderdaad opgelost door gewoon via Remote Desktop naar m'n werklaptop op tafeltje naast me te gaan, binnen m'n eigen netwerk.

Ik liet dan gewoon alles aangesloten op de desktop en werkte daarlangs op de laptop. Voordeel was dat ik geen extra hardware nodig had en scheiding werk en privé heel makkelijk was. Nadeel is dat desktop aan moet, maar omdat die bar weinig wordt belast en de laptop het werk doet, was verbruik ook heel laag.

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-03 17:06
Als je ook de keuze hebt gemaakt om de beeldschermen te vervangen. Iiyama heeft beeldschermen waarin een USB docking functie ingebouwd zit met KVM switch. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken.

• willem9503
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-03 11:32
theduke1989 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 22:47:
Beste tweakers,

Weet niet of ik het hier moet plaatsen.

Het gaat om het volgende.

Heb thuis een desktop staan onder het bureau deze is verbonden met twee schermen (DP).

Nu werk ik af en toe vanuit huis en zou willen dat ik mijn Werklaptop aan kan sluiten op de twee schermen en de muis en toetsenbord kan gebruiken, dit in combinatie met usb-c

Is dit een gevalletje kvm-switch of is er een makkelijke/betere oplossing hiervoor?

Mocht het een kvm switch zijn

Budget is ongeveer +/- 60€
In mijn geval werkt de optie 'remote overnemen werk laptop' niet, maar andersom wel.

Aangezien ik een docking station usb c, voldoende USB/DP/HDMI/etc. aansluitingen waarop laptop zit.
En aangezien werklaptop wel extern bureaublad van mijn desktop wil doen heb ik voor beide mijn 2 schermen beschikbaar.

Maar KVM zal ook werken....

• DVX73
joenevd schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:35:
Als je ook de keuze hebt gemaakt om de beeldschermen te vervangen. Iiyama heeft beeldschermen waarin een USB docking functie ingebouwd zit met KVM switch. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken.
Niet alleen Iiyama hoor.
In de pricewatch kan je hierop filtreren categorie: Monitoren.

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 30-03 17:04

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Hier heb ik ook een vergelijkbare setup: laptop van de zaak en desktop van mezelf, twee schermen.

Desktop:
HDMI naar HDMI op scherm 1
DVI-D naar HDMI op scherm 2
USB verlengstuk naar op het bureau

Laptop:
DP naar DP op scherm 1
USB-C naar DP (is adapter) op scherm 2
USB verlengstuk op het bureau

Op scherm 1 de USB apparaten (muis, toetsenbord, externe harde schijf) aangesloten. De USB kabel vanuit het scherm kan ik wisselen van PC naar laptop en terug naar gelang de behoefte. Gewoon USB stekkertje overprikken.

Een alternatief voor 2 schermen kan ook. Ik lees dat de schermen vervangen zullen worden. Heb je nagedacht over één ultrawide scherm met ingebouwde USB switch èn die video over USB kan ontvangen?
Dat staat bij mij ook op het verlanglijstje namelijk.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

• theduke1989
Waterbeesje schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:37:
Een alternatief voor 2 schermen kan ook. Ik lees dat de schermen vervangen zullen worden. Heb je nagedacht over één ultrawide scherm met ingebouwde USB switch èn die video over USB kan ontvangen?
Dat staat bij mij ook op het verlanglijstje namelijk.
Ik wil de volgende twee schermen halen AOC Q27G2U eerst eentje en wanneer er geld is een tweede.

Die heeft een usb switch zie ik.

• theduke1989
Ik heb een vraag.

Er bestaat een kvm switch op AliExpress wat 4k@60hz kan, en via usb-c werkt.

Nu vraag ik me af als ik bijvoorbeeld een game speel op mijn desktop wat dus een 144hz scherm is werkt dit dan?

En de andere kabels op 60hz

[Voor 11% gewijzigd door theduke1989 op 18-02-2023 13:38]

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:35

Croga

The Unreasonable Man

theduke1989 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:36:
Ik heb een vraag.

Er bestaat een kvm switch op AliExpress wat 4k@60hz kan, en via usb-c werkt.

Nu vraag ik me af als ik bijvoorbeeld een game speel op mijn desktop wat dus een 144hz scherm is werkt dit dan?

En de andere kabels op 60hz
Als het op AliExpress staat heb je nooit enig idee wat het precies doet totdat je het thuis aan de gang hebt (wat op zich al twijfelachtig is). De kans is groot dat het ding helemaal geen 4K60Hz doet, laat staan dat ie ooit iets op 144Hz geregeld zal gaan krijgen.

• theduke1989
Ik zit te kijken om alleen de twee schermen via hdmi.

En dan de schermen over DP(desktop) en dan in grafische menu alles over DP te laten gaan op de PC?

Is dit iets daarvoor? Dan is alleen nog de muis/toetsenbord alleen verbinden minder. Moet kijken daarvoor.

[Voor 10% gewijzigd door theduke1989 op 19-02-2023 11:08]

• theduke1989
Ik zit me constant te virtualiseren. Als ik de oplossing van een KVM switch met twee outputs heb

eenigste probleem hier is de ewaste, dat zou anders moeten.

Als het goed is kan je de OUTPUT van je GPU aanpassen, waardoor ik niet de HDMI en de kvm switch hoeft te gebruiken voor de desktop en dus de 144hz refreshrate kan behouden.

• Paul
Met de meeste KVM switches kies je niet welke van de twee monitoren je wil gebruiken, maar welke van de twee computers/laptops.

Als je dat dock van je vorige post gebruikt dan heb je de setup die je nu getekend hebt, en moet je switchen tussen PC en laptop door de knopjes op de schermen te gebruiken om te wisselen van input.

Wel zit je dan nog met toetsenbord en muis, dan moet je die twee neerzetten of een USB switcher gebruiken, bijvoorbeeld zoiets: https://www.amazon.nl/epp...dioadapter/dp/B0B422BC6H/

Rhàshan - Aditu Sunlock

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee