Vraag

• SonOfAnarchy
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-03 09:28
Hallo, ik heb een vraag over een nieuwe laptop die ik heb aangeschaft.
Het gaat om de MSI Pulse GL66 12uek-445nl.

Voordat ik de factory seal ga verbreken wil ik graag weten wat er vanuit de fabriek in zit qua opslag.
Er zit 512GB SSD in maar is dat een 2,5" SSD of een M.2 SSD en wat kan er nog meer in qua opslag want ik heb vernomen dat er meerdere opties zijn.
Ik heb al gezocht maar kon alleen iets vinden over ander modellen, dus dat vind ik niet voldoende.

Dankjewel alvast!

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45
@SonOfAnarchy via pricewatch en dan productinformatie fabrikant:
https://www.msi.com/Laptop/Pulse-GL66-12UX/Specification

Er schijnen 2 m.2 sloten in te zitten. PCIe gen4, dus snelle ook. Maar of je echt verschil gaat merken tussen gen3 en 4 qua snelheid. Denk het niet. Ikzelf ben voor 3 gegaan vanwege de prijs. In de praktijk merk je er eigenlijk niets van.

• SonOfAnarchy
Hartelijk dank voor je snelle reactie, en elke keer weer moet ik mezelf erop wijzen dat ik niet goed heb gezocht op internet.
Is het overigens normaal dat je een stickertje met factory seal erop moet verwijderen om een ssd te upgraden of je RAM?

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:45
SonOfAnarchy schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:42:
Hartelijk dank voor je snelle reactie, en elke keer weer moet ik mezelf erop wijzen dat ik niet goed heb gezocht op internet.
Is het overigens normaal dat je een stickertje met factory seal erop moet verwijderen om een ssd te upgraden of je RAM?
Niet perse is het normaal. Maar volgens mij kunnen ze er ook geen rechten aan verlenen omdat vervangen van een ssd en ram normaal moet kunnen.
Ik heb zelfs een heel toetsenbord er eens af moeten halen om bij een disk te kunnen komen.

• SonOfAnarchy
Arunia schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:45:
[...]

Niet perse is het normaal. Maar volgens mij kunnen ze er ook geen rechten aan verlenen omdat vervangen van een ssd en ram normaal moet kunnen.
Ik heb zelfs een heel toetsenbord er eens af moeten halen om bij een disk te kunnen komen.
Ja dat dacht ik dus eigenlijk ook, beter stuur ik morgen een mailtje naar Megekko om even te checken.
Dankjewel! :)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee