Vraag

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-03 20:05
Game crasht steeds na 5minuten snap er echt helemaal niks van. De Intro speelde ik zonder problemen alle ellende begon toen ik het kasteel binnen ging.

Ik heb vandaag de nieuwe update geinstalleerd en het engine.ini bestand aangepast volgens het topic op reddit. Ook heb ik de laatste Nvidea drivers geinstalleerd. Alleen maakt het niks uit helaas. ;(

5600X, 1080TI, 16GB RAM, Windows 10

Alle reacties

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:57

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Krijg je iets van een logbestand ergens? Of zie je gekke dingen in eventviewer? Heb je hem al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd (het spel)?

HANDTEKENING!!!

• SerSam1
Ja ik zie crashlogbestanden bij Hogwarts Legacy. Ik zie in alle bestanden ook de regel:

<ErrorMessage>LowLevelFatalError [File:Unknown] [Line: 197] Ran out of memory allocating 16777216 bytes with alignment 0</ErrorMessage>

Dus mijn 16GB Ram is niet genoeg? Ik speel op high settings misschien moet ik medium settings maar is proberen. Het spel heb ik nog niet opnieuw geinstalleerd.

[Voor 6% gewijzigd door SerSam1 op 15-02-2023 20:39]

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:25
32GB geheugen is het minimum dus dat zou heel goed het probleem kunnen zijn.

Edit: ik zie toch 16 staan op verschillende plekken. Als je taakbeheer open hebt dan zou je wel kunnen kijken of je 100% gebruikt.

[Voor 46% gewijzigd door Donool op 16-02-2023 18:24]

• donnie1992
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:10
Heb je toevallig wallpaper engine aan staan?

• SerSam1
Donool schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:21:
32GB geheugen is het minimum dus dat zou heel goed het probleem kunnen zijn.

Edit: ik zie toch 16 staan op verschillende plekken. Als je taakbeheer open hebt dan zou je wel kunnen kijken of je 100% gebruikt.
Ik heb gekeken met taakbeheer maar ik heb geen enkele keer 100% gezien.

Het spel crasht net zo goed bij 80% en dan krijg ik nog een logbestand met out of memory.

Ik ga vanavond maar is medium settings proberen.

• SerSam1
donnie1992 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:27:
Heb je toevallig wallpaper engine aan staan?
Nee ik gebruik wel bing wallpaper.

• SerSam1
Heb het gevonden. Het was toch mijn lichte RAM overclock (3200CL14 -> 3733CL16) dit het spel niet leuk vond. Erg vaag aangezien ik bij andere games nergens last van heb.

Gister nog prime95 een tijd gedraaid zonder errors. memtest86 ook geen errors. Apart. 8)7

[Voor 80% gewijzigd door SerSam1 op 16-02-2023 20:38]

• Jerryvdw
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21-02 15:38
Ik draai het spel ook op een systeem met 16GB. En nog nooit gecrashed.

Bij warzone 1 had ik vaak problemen met mijn geheugen, en dat kwam ook door een "overclock", namelijk XMP. Dit uitzetten heeft toen geholpen.
Inmiddels heb ik het alweer aan staan en heeft Hogwarts legacy hier geen last van.

• SerSam1
Jerryvdw schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:27:
Ik draai het spel ook op een systeem met 16GB. En nog nooit gecrashed.

Bij warzone 1 had ik vaak problemen met mijn geheugen, en dat kwam ook door een "overclock", namelijk XMP. Dit uitzetten heeft toen geholpen.
Inmiddels heb ik het alweer aan staan en heeft Hogwarts legacy hier geen last van.
De pret was van korte duur want vandaag crashde het spel gewoon weer alleen pas na 30min... ;( En zonder RAM overclock zelfs.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee