sluiten

Uitnodiging online gebruikerstest

We zijn op zoek naar deelnemers voor een leuke online gebruikerstest. Voor de test zoeken we gebruikers die veel gebruik maken van Pricewatch en het forum. Het interview duurt ongeveer 45 minuten en voor je deelname krijg je €40,- vergoeding.

Heb je op vrijdag 14 april tijd om mee te doen (tussen 9:00 en 17:00)? Meld je dan aan en wellicht zien we je snel!

Aanmelden

Toon posts:

Aanschaf 65 inch tv + soundbar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WouterH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-03 06:40
Ik/wij zoeken een een nieuwe televisie + soundbar
budget rond de 1500/2000 eur

Wordt vooral gebruikt voor streaming content zoals Netflix Videoland aangezien we normale tv abbo gaan opzeggen zodra glasvezel hier gefixed wordt (probleempje bij odf) De tv moet dan ook fatsoenlijk smart zijn en niet traag.
We hebben bij de Mediamarkt gekeken en vonden de lg g2 een mooie televisie maar kregen te horen dat deze net niet meer in de aanbieding was.
Hebben ook gekeken naar the frame tv maar vond zelf de tv te flets door het hele matte scherm

Heb heel veel lopen zoeken maar kan niet vinden of televisies nu fatsoenlijk op te hangen zijn of niet ( daarmee bedoel ik ook zo mooi plat tegen de muur als de g2 ) en we zijn bereid daar meer voor te betalen maar ook niet mega veel extra.... ook wordt ik niks wijzer over soundbars/geluid omdat ik hier gewoon weinig verstand van heb.

Wat info over waar de tv komt te hangen
Tegen een witte muur van 3.5 meter breed en 2,60 hoog met daar onder een doorlopend wandmeubel. Links daarvan een raampartij van 3 meter maar hier zitten schutters voor en binnenkort zelfs gordijnen.

Daarbij is het ook zo dat de tv er niet persee volgende week hoeft te hangen en kan best nog wel even overheen gaan als het advies wachten is.

Wat zouden jullie ons adviseren om te doen?

Alle reacties

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-03 21:30

DarkSide

theres no place like ::1

Kijk eerst of je oled of andere tv wilt.
Zelf ben ik pro Oled. En kijk nu alweer meer dan een jaar tevreden naar een G1.

voor prijzen is het prijzen topic.
Daar zie ik vlug dat hij hier in je budget valt

De G series zijn idd mooi tegen de muur te plaatsen.
Volgens mij heeft Samsung ook een paar TV's met een dergelijk systeem.

Als je hem echt zo plat tegen de muur wilt hebben zou ik gewoon de G2 halen.

Over soundbars kan ik je weinig advies geven.
Ik heb hier aan AVR met 10 speakers.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• WouterH
Bedankt voor de tip met het prijzen topic. oled vind ikzelf idd mooi beeld maar miniled vind ik ook niet verkeerd, maarja heb ze beide dan ook alleen overdag gezien in een winkel met teveel lampen aan 😅

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-03 16:01
Als soundbar zou ik dan voor de Q930B gaan, maar hoe belangrijk vind je geluid? deze kost namelijk z'n 700 euro.
Zelf de q950t en zeeerr tevreden over!

Een soundbar van 3/400 piek kan ook voldoende zijn.
Als tv is de vraag: kijk je veel overdag? schijnt de zon op je tv? zit je altijd recht voor je tv? of staat de bank anders dan recht voor je tv?
Game je erop?

Wat heb je al uitgesloten kwa merken / eisen?

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 21:52
We zien de laatste weken wat prijsstijgingen tegen de verwachting in, want rond maart bereiken de prijzen doorgaans hun dieptepunt. Mogelijk werkt de lage euro in het najaar wat door, de televisies worden namelijk in Polen gemaakt van onderdelen uit onder meer China, Korea, dus de onderdelen van de televisies die nu de winkel bereiken kunnen best in de herfst zijn geïmporteerd. Het kan ook zijn dat LG dit jaar niet wil dat de nieuwe modellen duur lijken en daarom de prijzen wat verhoogt.

Hoe dan ook, ik zie dat veel winkels nu op de adviesprijs zitten. Vaak willen ze daar wel onder duiken en we weten uit het verleden dat rondbellen bij OLED-televisies zin heeft. Ik zou dan ook gaan rondbellen en me niet door een Mediamarktverkopertje laten afpoeieren.

• WouterH
@Eskimoo we zaten zelf te denken idd aan een soundbar van rond de 400 maarja zoals ik eerder aangaf vind mooi geluid mooi. Maar heb geen verstand van wat goed is of niet 😅. Wij kijken geen tv overdag ons kind wel maarja die vind alles mooi. En de bank staat recht tegenover de tv zo 3.5 meter er vanaf. Er komt geen zonlicht direct op de tv en Ik game er niet op. Ga het wel eens proberen want heb een 3070 kaart nu dus zou sort of moeten kunnen.

@dmantione was mij ook opgevallen dat de prijzen best fors zijn. Mogelijk dat de 2022 modellen wat gaan zakken als in maart/april de nieuwe series de markt bereiken.

Alvast bedankt voor alle info

• Eskimoo
De G2 is indd over budget.
De C2 is wel binnen budget. maar er is geen ruimte voor een soundbar dan helaas.
Wellicht kun je bij hello tv nog wat afdingen,(of buitenkansje) off een combi nemen.

Ik zou bij hen eens informeren als ik jou was.
voor een C2 met soundbar.

• WouterH
@Eskimoo ik ga er vanmiddag eens even langs hello tv om te kijken hoe en wat. Ik had ook op bol.com een 65 inch c1 gevonden voor 1379. Of zou je dat niet meer doen ?

• Eskimoo
@WouterH
De C1 is een zeer goeie vervanger i.p.v een C2. bied veel "bang for a buck"
C2 is hier en daar wat beter, maar het prijs verschil niet waard!

Via hello is hij 1528, als je meld dat die bij bol goedkoper is, zullen we vast wel zakken in prijs.
Daarnaast kun je korting aanvragen, en zal je denk ik in de buurt van 1379 zitten.
Zou het dan wel via hello doen vanwege garantie/service wat makkelijker namelijk.

Verder is er dan nog genoeg ruimte over voor een soundbar :)
Kortom, goeie keus.

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 30-03 21:52
Puntje waar je het best vanaf weet: Bij 2022-modellen weet je zeker of je een nieuw paneel met deuterium of een ouder paneel zonder deuterium koopt: Namelijk de C2 heeft het nieuwe paneel, de CS het oude paneel.

Bij de C1 was die zekerheid er niet, je kon zowel een oud als nieuw paneel hebben. Nu had dat niet zoveel invloed op de eigenschappen van het beeld, want als je een nieuw paneel had, dan werd de hogere helderheid daarvan softwarematig teruggeschroefd zodat beide televisies ongeveer gelijk waren. Zo'n nieuw paneel gaf dan wel iets een lager energieverbruik en potentieel een langere levensduur.

Heel spannend is het allemaal niet, als je een C1 met oud paneel en een C2 naast elkaar zet, dan zul je verschillen zien, zet je ze in verschillende kamers en loop je van de ene naar de andere kamer, dan wordt het al lastig om nog verschillen te kunnen zien. Dus als een C1 wel een redelijke prijs gekocht kan worden... niets hoeft je tegen te houden. De €1600 die veel winkels nu opeens voor een C2 willen hebben is mijn inziens onredelijk voor een TV die een jaar op de markt is en dat hoef je als consument niet te gaan lopen belonen.

• WouterH
Net een tv besteld via hello tv.

Is de lg g1 65 inch geworden. Kon hem samen met een Denon dht s416 soundbar voor 1600 krijgen.

Vond het zelf wel een goede deal soundbar weet ik niet zeker of ik er dan van ben maar kan hem omruilen als ik niet tevreden ben.

Iedereen die geholpen met de keuze maken heeft bedankt !
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee