Toon posts:

LG77CX6LA + Onkyo ARC stopt er steeds mee

Pagina: 1
Acties:

• Fuku-San
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-03 15:47
Hoi!

Ik heb een terugkerend probleem waar ik echt knettergek van word. Mijn hdmi ARC valt de hele tijd uit na een paar keer de tv aan en uit gezet te hebben. Zit vast aan een Onkyo Htr695.

Het gaat nooit langer dan een paar dagen goed, en dan begint het riedeltje weer opnieuw.

Ik ben vervolgens aan het klooien met alle settings, simplink aan en uit, andere kabel gekocht, in de receiver hdmi cec aan en uit, en dan als noodgreep weer een power cycle van beide apparaten. Dat laatste lost het soms op, maar ook soms Niet.

Het is om gek van te worden. Ik had er nooit last van, tot voor kort. De LG77CX6LA zit op de laatste firmware 04.40.70 en de receiver ook. Ik heb het idee dat de issue bij de tv ligt, die moet de receiver wakker schudden.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen en wat het kan zijn?

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

CyBeRSPiN

sinds 2001

Als noodoplossing zou je een schakelklok op je stekkerblok kunnen zetten die elke nacht een powercycle doet..

• Fuku-San
CyBeRSPiN schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:59:
Als noodoplossing zou je een schakelklok op je stekkerblok kunnen zetten die elke nacht een powercycle doet..
Het stomme is; een powercycle werkt ook niet altijd. Het is me tot dusver niet gelukt om het euvel te kunnen pinpointen

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-03 15:41
En als je downgrade naar een andere firmware?
of is dit niet mogelijk?

• Fuku-San
Eskimoo schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:45:
En als je downgrade naar een andere firmware?
of is dit niet mogelijk?
Is mij nog niet gelukt!

• Danielle0173
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-03 18:47
Ik heb regelmatig hetzelfde met mijn LG55C16LA en Onkyo TX-NR656. Gisteren nog gewoon werkend, vandaag niet meer aan de praat te krijgen. En dit is niet de eerste keer. Op een gegeven moment dacht ik laat maar en een week later deed alles het alsof er niets aan de hand was.

Als ik de Onkyo aanzet krijg ik op de tv wel de melding HMDI2 beschikbaar. Hier zit de Onkyo ook op aangesloten. Dus er gebeurt wel iets. Maar het geluid blijft gewoon over de tv luidspreker gaan en met geen mogelijkheid via de Onkyo te krijgen.

Heb ook de mogelijke oplossingen van bovenstaande post al doorlopen maar geen resultaat.

Ik ben in staat om voor een nieuwe versterker te gaan kijken maar als het probleem niet bij de Onkyo maar bij de tv ligt gaat dit het niet oplossen. Het valt mij wel op dat ik de combinatie LG tv en Onkyo versterker vaker zie bij dit probleem.

• Fuku-San
Danielle0173 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 14:11:
Ik heb regelmatig hetzelfde met mijn LG55C16LA en Onkyo TX-NR656. Gisteren nog gewoon werkend, vandaag niet meer aan de praat te krijgen. En dit is niet de eerste keer. Op een gegeven moment dacht ik laat maar en een week later deed alles het alsof er niets aan de hand was.

Als ik de Onkyo aanzet krijg ik op de tv wel de melding HMDI2 beschikbaar. Hier zit de Onkyo ook op aangesloten. Dus er gebeurt wel iets. Maar het geluid blijft gewoon over de tv luidspreker gaan en met geen mogelijkheid via de Onkyo te krijgen.

Heb ook de mogelijke oplossingen van bovenstaande post al doorlopen maar geen resultaat.

Ik ben in staat om voor een nieuwe versterker te gaan kijken maar als het probleem niet bij de Onkyo maar bij de tv ligt gaat dit het niet oplossen. Het valt mij wel op dat ik de combinatie LG tv en Onkyo versterker vaker zie bij dit probleem.
Hey man, irritant he?
Mijn workaround nu is een beetje rigorous, maar ik laat Dr versterker niet meer shutdown sync en auto Power on doen. MAW: de versterker staat altijd aan, ook als de tv uit gaat. Het kost wat meer stroom maar dat is de enige patch Die ik voor nu heb gevonden :/

• Danielle0173
Fuku-San schreef op maandag 27 februari 2023 @ 00:45:
[...]

Hey man, irritant he?
Mijn workaround nu is een beetje rigorous, maar ik laat Dr versterker niet meer shutdown sync en auto Power on doen. MAW: de versterker staat altijd aan, ook als de tv uit gaat. Het kost wat meer stroom maar dat is de enige patch Die ik voor nu heb gevonden :/
Ik heb toch maar de beslissing genomen om hem te vervangen. Ben al zo lang aan het tobben iedere keer weer. Aan laten staan had ik nog niet aan gedacht, maar is ook niet echt wenselijk.
Ik ben voor de Denon X2800H gegaan. En nu ben ik dus weer volop bezig met instellingen maar dan op een goede manier :)

• Fuku-San
Danielle0173 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:49:
[...]

Ik heb toch maar de beslissing genomen om hem te vervangen. Ben al zo lang aan het tobben iedere keer weer. Aan laten staan had ik nog niet aan gedacht, maar is ook niet echt wenselijk.
Ik ben voor de Denon X2800H gegaan. En nu ben ik dus weer volop bezig met instellingen maar dan op een goede manier :)
Was het niet de TV? Dat is waar ik over twijfel. Ik moet zeggen, de onkyo htr695 bevalt me echt super. Echt top geluid met mijn jamo 7.1 setup. Dus het voelt dan zo raar om alleen voor die arc issue het apparaat erg te doen zolang ik niet zeker weet of het aan de tv of receiver ligt. Maar laat me weten of je er met de x2800h ook last van hebt en of het veel beter klinkt; die had ik ook op het oog!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Danielle0173
Ik twijfel nog steeds hoor of het aan de tv of de receiver ligt. Tot nog toe geen probleem gehad maar die paar dagen is te kort om het goed te kunnen beoordelen. Ik kwam in mijn zoektocht naar een oplossing heel veel problemen tegen over de LG tv en Onkyo. Maar ook een zoek opdracht met Denon ipv Onkyo heeft genoeg resultaten met arc issues opgeleverd. Dus het zou best een LG arc issue kunnen zijn.

Vooralsnog heb ik ook beter geluid en heeft de receiver VRR/120Hz en is klaar voor 8K/60Hz op 3 HDMI poorten. Dus voorlopig toekomst bestendig. Ik heb nu ook mijn PS5 via de Denon aangesloten gezien de LG geen DTS ondersteund. De Onkyo had geen VRR/120Hz dus zat de PS5 in de tv. Ik ben er wat specs betreft echt wel op vooruit gegaan.

Mochten er zich toch weer problemen voordoen zal ik het hier melden. Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fuku-San
Danielle0173 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:25:
Ik twijfel nog steeds hoor of het aan de tv of de receiver ligt. Tot nog toe geen probleem gehad maar die paar dagen is te kort om het goed te kunnen beoordelen. Ik kwam in mijn zoektocht naar een oplossing heel veel problemen tegen over de LG tv en Onkyo. Maar ook een zoek opdracht met Denon ipv Onkyo heeft genoeg resultaten met arc issues opgeleverd. Dus het zou best een LG arc issue kunnen zijn.

Vooralsnog heb ik ook beter geluid en heeft de receiver VRR/120Hz en is klaar voor 8K/60Hz op 3 HDMI poorten. Dus voorlopig toekomst bestendig. Ik heb nu ook mijn PS5 via de Denon aangesloten gezien de LG geen DTS ondersteund. De Onkyo had geen VRR/120Hz dus zat de PS5 in de tv. Ik ben er wat specs betreft echt wel op vooruit gegaan.

Mochten er zich toch weer problemen voordoen zal ik het hier melden. Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen.
Top. Ik lurk even mee de komende tijd. Ik ben benieuwd hoe substantieel de upgrade in geluidskwaliteit is!

Ik houd de denon in de gaten iig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:48

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Dooddoener, maar er is nul garantie dat HDMI ARC werkt. Of, nog irritanter, dat HDMI ARC het blijft doen. HDMI ARC leunt op HDMI CEC welke door elke fabrikant vrij te implementeren is. Door deze vrijheid is gedrag tussen devices lang niet altijd zoals verwacht. Een andere HDMI kabel kan soms helpen, dat is een relatief goedkope optie om uit te proberen. Alle apparatuur van hetzelfde merk is de grootste kans dat het met elkaar werkt. Een optie die werkbaar is voor de gemiddelde consument maar als je net iets meer wilt en werkt met losse componenten is het eigenlijk al geen optie meer...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Danielle0173
Ik weet dat er geen garantie is. Maar de problemen kwamen steeds vaker voor. Met geen mogelijkheid geluid vanuit de tv naar de receiver. En een week later spontaan weer wel. Ik heb ook het idee dat het niet alleen aan de Onkyo lag en dat er ook een aandeel bijzit van de LG tv. Maar hopelijk geeft de combi met de Denon minder gedoe.

Voor nu heb ik met de Denon dat probleem nog niet gehad. Dat het gelijktijdig in- en uitschakelen van apparatuur niet altijd gaat zoals het zou moeten is voor mij veel minder van belang.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee