Toon posts:

DirectAdmin DNS management genegeerd

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Faloude
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 28-03 13:26
Ik word er moedeloos van :) voor mijn website worden DNS records gebruikt van Contabo in plaats van die in DirectAdmin DNS management. Website en mail werkt dus, maar aanvullende records zoals DKIM en SPF zijn niet inbegrepen.

Domeinnaam geregistreerd bij Versio. Mail en website gehost op VPS bij Contabo. Bij Versio netjes DNS beheer uitgeschakeld en nameservers ingesteld op die van Contabo. Bij Contabo een DNS zone aangemaakt voor mijndomeinnaam.nl en gekoppeld aan mijn VPS.

De DNS records uit DirectAdmin worden helemaal niet gebruikt, maar die DNS records in het beheerpaneel bij Contabo wel. Dit wil ik niet! Het is verleidelijk om de DNS zone te verwijderen, maar volgens mij weten de namservers dan niet meer waar mijndomeinnaam.nl naar moet verwijzen.

Wat doe ik verkeerd? |:(

Tevens voor iedereen die zich bij Contabo laat verleiden door lage prijzen: beheerpaneel ziet er uit als beta versie myspace, tickets kun je niet terugzien in account, ticket is na 72 uur nog niet beantwoord en call support is uitbesteed aan India. Dan weet je dat alvast

[Voor 3% gewijzigd door Faloude op 15-02-2023 17:31]

Alle reacties

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:09
Heb je wel NS aangemaakt/ingesteld in DA? Dan die gebruiken, is wss ook ander domein dan contabo

[Voor 40% gewijzigd door Maaark op 15-02-2023 17:31]

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:39
Kan je niet hetzelfde truukje dan als je bij Versio deed? Maar dan van Contabo naar je Direct Admin?

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:19
Faloude schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:28:
De DNS records uit DirectAdmin worden helemaal niet gebruikt, maar die DNS records in het beheerpaneel bij Contabo wel. Dit wil ik niet!
Dat is letterlijk wat je zelf hebt gedaan door de onderstaande handeling uit te voeren. Je hebt namelijk de nameservers gewijzigd naar die van Contabo. Daarmee zijn dus de DNS records van Contabo van kracht.
Faloude schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:28:
Bij Versio netjes DNS beheer uitgeschakeld en nameservers ingesteld op die van Contabo. Bij Contabo een DNS zone aangemaakt voor mijndomeinnaam.nl en gekoppeld aan mijn VPS.
Als je het DNS beheer in Versio wilt houden zul je hun Nameservers moeten gaan/blijven gebruiken. Daar moet je vervolgens de nodige A en MX records aanmaken die verwijzen naar de servers van Contabo.

Get Schwifty

• Faloude
Maaark schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:31:
Heb je wel NS aangemaakt/ingesteld in DA? Dan die gebruiken, is wss ook ander domein dan contabo
Ughh natuurlijk. Het hele proces van "wijzen naar de locatie waar de DNS records" staan wordt bepaald door ingestelde nameservers bij Versio. Als dat naar Contabo richt, dan houdt het daar op en raadpleegt niemand mijn DirectAdmin server.

Klopt het dat jij voorstelt dat ik in contabo beheer paneel gewoon NS record toevoeg met bijvoorbeeld ns1.mijndomein.nl? Ik kan je vertellen dat ik de NS records in contabo beheerpaneel niet kan aanpassen (wel de A records en dergelijke). Dus dat zit er niet in. Tevens krijg ik errors als ik bij directadmin nameservers probeer toe te voegen zoals ns1.mijndomein.nl (vreemd genoeg krijg ik error: ns1.contaboserver.net could not resolve, terwijl dat irrelevant zou moeten zijn)

Wat als ik bij versio gewoon DNS beheer aan zet met NS record naar IP adres van mijn server bij contabo? Krijg ik dan netjes directadmin dns records te zien bij een whois?

Edit: zoals jullie merken heb ik er weinig kaas van gegeten. DNS is mij lange tijd vrij vreemd geweest.

[Voor 15% gewijzigd door Faloude op 15-02-2023 18:08]

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
ik snap uberhaubt niet zo goed wat je nu precies aan het doen bent..

je hebt een domein aangeschaft bij a: en een hosting (of vps) bij bedrijf b...

wat je nu lijkt te willen maar wat ik niet helemaal goed begrijp

vroeger moet een en ander heb gewerkt (bij aankoop ingesteld zijn geweest als) ns ns1.a.com ns ns2.a.com

vervolgens heb heb je een vps afgenomen bij b... meestal krijgt je vps dan een fixed dns (met reverse lookup) dan heet je server dus geknummer.hostedby.b.com met een lookup naar je IP met meestal ook reverse dns:
a.b.c.d geknummer.hostedby.b.com

in dat geval kun je een zowel een zone-transfer doen of gewoon een NS record maken met ns geknummer.hostedby.b.com **de enige reden om dns door je host te laten verzorgen is als zij een HA cluster voor dns optuigen met ofwel een goed control panel ofwel een slave-setup waarbij hun dnsservers jouw eigen setup na-apen (repliceren). in beide gevallen mag je gewoon een goede support-pagina verwachten met setup instructies...

hoe dit bij betreffende partijen geregeld is laat ik even voor anderen, ik wilde hiermee vooral een beetje achtergrond neerzetten zodat je misschien wat meer inzicht krijgt in hoe hoe je dit wat eenvoudiger kan aanpakken.

wat je in ieder geval NIET moet doen is: in je control panel bij a... verwijzen naar de NS van B en in je control panel van B vervolgens doorverwijzen naar C (waar c je eigen server is) hou die lijntjes kort

[Voor 13% gewijzigd door i-chat op 15-02-2023 20:11]

• Faloude
n dat geval kun je een zowel een zone-transfer doen of gewoon een NS record maken met ns geknummer.hostedby.b.com
Ik dacht dat dat een hostnaam was. Dus mijn hostnaam dient als NS?
wat je in ieder geval NIET moet doen is: in je control panel bij a... verwijzen naar de NS van B en in je control panel van B vervolgens doorverwijzen naar C (waar c je eigen server is) hou die lijntjes kort
Hier ben ik het hoe dan ook 100% mee eens. Ik zou niet blij zijn met een tunnel constructie.

Ik heb de handdoek maar in de ring gegooid en bij mijn registrar gewoon dns beheer aangezet en alle records handmatig ingevoerd. DNS management via DirectAdmin zit er dus helaas niet in voorlopig, totdat ik precies uitgevogeld heb hoe hostingbedrijven omgaan met DNS.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee