Toon posts:

Beste freeware om pc op afstand over te nemen ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:59
Mijn vraag
Mijn moeder heeft regelmatig problemen met haar pc bij haar thuis en ik zou haar van hieruit willen helpen.
Het is de bedoeling om de pc helemaal te kunnen overnemen, dus ook herstarten, enz.
Heeft iemand een idee welk de beste freeware is om een pc op afstand helemaal over te nemen ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Pc's draaien op Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Teamviewer heb ik al geprobeerd maar deze geeft dan meldingen dat ik het zou moeten aankopen en verbreekt regelmatig de verbinding.

Alle reacties

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:54
Heb nog laats Teamviewer gebruikt en die gaf geen melding dat ik wat moest kopen. Is dat onlangs veranderd dan?
Tijdens de installatie wordt gevraagd of je hem commercieel gebruikt of niet.

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:54
Quick assist zit standaard ook in Windows.

• karine1
Blijkbaar heeft teamviewer daar vaker last van dat ze denken dat je de software professioneel gebruikt.
Quick assist heb ik ook wel eens geprobeerd maar is al te omslachtig voor haar.
Het is de bedoeling dat zij enkel de pc moet aanzetten en dat ik vanaf dan kan overnemen.

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:40

Dutch_Celt

Jollygood

Enige tijd terug zelf van Teamviewer afgestapt, juist vanwege de meldingen over vermoed commercieel gebruik.

Momenteel goede ervaringen met rustdesk.

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:59
Ik heb zelf goede ervaringen met TeamViewer.
Eerst TeamViewer account maken. Volledige installatie op doel systeem en dan het systeem koppelen aan mijn account.

Meeste vergelijkbare oplossingen bieden geen gratis producten aan of moeten handmatig gestart worden.

• Koffie-Verkeerd
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Koffie-Verkeerd

Kiss my rusty sheriff's badge

Heb je AnyDesk al bekeken?
Is vergelijkbaar met TeamViewer.

Never, under any circumstances, take a sleeping pill and a laxative on the same night.

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-03 07:52
Teamviewer heeft een soort Timer, na aantal tijd verbreekt hij (klakkeloos) de verbinding.
De eerste keer duurt heel lang, half uur oid... daarna n kwartier, dan 10 min, dan 5..dan 2.. dan 10 sec...

Als alternatieven heb je in principe genoeg.
Het is alleen de vraag wat je wilt.

Denk aan:
PcAnywhere
VNC (realvnc/ultravnc/vnc connect)
Join.Me (ookwel bekend van de scam bellers)

Soms wil ik nog wel eens een RDP poort open zetten op de router, 2fa (DUO) instellen op de betreffende pc en dan kan je er ook bij.

Mogelijkheden genoeg, en anders, "Ask Goooooogle"

DPC Chef-kok :)

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18:22
UltraVNC?

*Werd al genoemd op hetzelfde tijdstip :)

[Voor 71% gewijzigd door Acid Vendetta op 15-02-2023 16:52]

• karine1
Bedankt alvast voor de tips.
Ik ga Rustdesk en Anydesk al eens bekijken en eventueel proberen.

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
google chrome heeft (maar volgens mij werkt die ook in brave en MS Edge) een remoted desktop pugin. zoek op chrome remote destkop

andere goede software-loze oplossing is Apache Guacamole. waar de software dus op jouw systeem (of servertje / vps ) draait

ik heb persoonlijk vrij goede ervaringen met guac in docker. maar dat is al weer een hele tijd geleden.
rustdesk hierboven genoemd kende ik nog niet...hoog tijd daar eens naar te kijken.

• karine1
Rustdesk doet het perfect.
Is gelijkaardig aan teamviewer.
Vanaf het moment de andere pc aanstaat is er volledige controle.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:43

TheVMaster

Moderator WOS
Moet eerlijk zeggen dat het best wat creepy voelt. Je kunt zo stiekem meekijken met een andere pc, ook al is het de pc van je moeder. Dit zou je zelf toch eigenlijk niet moeten willen lijkt me.

Los daarvan hoort dit natuurlijk niet thuis in Windows Clients, maar in CSA. Dus ik verplaats hem gelijk.

[Voor 22% gewijzigd door TheVMaster op 17-02-2023 10:58]

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 31-03 07:47
Ik heb zelf Teamviewer bij familie geïnstalleerd staan als een service. De andere kant moet een keer op OK klikken als ik verbinding wil maken, daarna werkt het zonder problemen voor mij. Heb ooit ook de melding gehad dat men dacht dat ik commercieel bezig was. Een bericht gestuurd en ze hebben het weer open gezet. Daarna nooit meer issues. Draait al jaren.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:43

TheVMaster

Moderator WOS
buzzbuzz68 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:03:
Ik heb zelf Teamviewer bij familie geïnstalleerd staan als een service. De andere kant moet een keer op OK klikken als ik verbinding wil maken, daarna werkt het zonder problemen voor mij. Heb ooit ook de melding gehad dat men dacht dat ik commercieel bezig was. Een bericht gestuurd en ze hebben het weer open gezet. Daarna nooit meer issues. Draait al jaren.
Dit kan ik nog wel begrijpen, maar zonder enige interactie een pc (ook al is het de pc van je moeder) kunnen overnemen. Ik zou dat zelf ook niet op prijs stellen even los van de privacy implicaties die er bij komen kijken.
Dat is echt (wat mij betreft) op geen enkele manier goed te praten. :+

Dan zou zoiets zoals jij voorstelt, dat je dus op OK moet klikken, of zoiets als Quick Assist waarbij je moeder een code moet intypen (of geven) een veel betere oplossing zijn.

• karine1
TheVMaster schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:05:
[...]
Dan zou zoiets zoals jij voorstelt, dat je dus op OK moet klikken, of zoiets als Quick Assist waarbij je moeder een code moet intypen (of geven) een veel betere oplossing zijn.
Mijn moeder is 80, zelfs quick assist openen en de code doorgeven zou al problemen geven.
Ze gebruikt het enkel om enkele websites en facebook te bekijken, verder niets.
Met een vreemde of iemand anders uit de familie zou dit ook anders liggen.
Ik dacht ook wel dat bij Rustdesk(wat trouwens uitstekend werkt) wanneer ik meekijk zij een scherm te zien krijgt met de naam van mijn pc erop.
Dus ze weet wel wanneer ik er ben, en ik ben er enkel na telefonisch contact trouwens.
P.S : ik zou het zelf nogal een ziekelijk idee vinden dat ik achter haar rug om zou gaan meekijken wat zij op haar pc aan het bekijken is.

[Voor 4% gewijzigd door karine1 op 17-02-2023 13:12]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Let erg op de beveiliging. Als jij zonder interactie kan meekijken dan kan een ander het ook. Zeker als het direct aan internet hangt en niet bijv. achter VPN. Zorg dat auto-update bij alles aan staat en zeker als het alleen username/password betreft: zorg voor een heel lang wachtwoord. Zeg 40 random karakters.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• karine1
F_J_K schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:20:
Let erg op de beveiliging. Als jij zonder interactie kan meekijken dan kan een ander het ook. Zeker als het direct aan internet hangt en niet bijv. achter VPN. Zorg dat auto-update bij alles aan staat en zeker als het alleen username/password betreft: zorg voor een heel lang wachtwoord. Zeg 40 random karakters.
Bedankt voor de tip.
Trouwens ook wel vreemd dat programma's als Norton niets van melding gevet bij hen starten van dit soort programma's.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

karine1 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:47:
[...]
Trouwens ook wel vreemd dat programma's als Norton niets van melding gevet bij hen starten van dit soort programma's.
Of Norton dat doet weet ik niet, maar sommige malwarescanners doen dat wel ja. Al zou dat hier niet helpen omdat je het dan op de whitelist moet zetten om zelf op afstand te kunnen gebruiken :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee