Memphis Misraïm eng ? goed ? wat vinden we ervan.

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
(jarig!)
In de kringen van de reguliere vrijmetselarij behoorde de Memphis Misraïm tot de 'buitenbeentjes'. Maar men moet zich vooral niet van de wijs laten brengen. Misschien was het juist opzet om 'buitenbeentje' te willen zijn. Wat blijkt? Deze 'buitenbeentjes' bleken nogal wat invloed te hebben op andere occulte genootschappen en zijdelings ook op allerlei nieuwe occulte organisaties. De leden van deze geheimzinnige M.M. (de afkorting van Memphis Misraïm) zijn zeer moeilijk te benaderen. De tentakels van deze orde vertakken zich erg ver. De lijnen lopen door tot machtige politiek-economische genootschappen zoals de Bilderberggroep. Een elitair internationaal genootschap waarvan de leden tot de toppolitici, haute finance en top-economie gerekend mogen worden. Prins Bernhard was destijds de oprichter.

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Heb je ook wat linkjes?

Verwijderd

wat is je punt, waar wil je over discusieren?

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-12-2025

Basszje

Reisvaap!]

Op vrijdag 31 augustus 2001 14:42 schreef sjorsie het volgende:
wat is je punt, waar wil je over discusieren?
Een sekte gevaarlijk/ gek discussie I think.

Ik heb er eigenlijk nog nooit van gehoord. Licht me eerste s ff in ( kan ik me licht eruit laten schijnen :) ) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

• salutem
(jarig!)
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:42 schreef ELANAZ het volgende:
Heb je ook wat linkjes?
ff google zoeken

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

• salutem
(jarig!)
Mijn idee is om te weten wat de tweakers weten en denken van deze organisatie en of ze ook direkt indirekt ermee betrokken zijn en hoe dat bevalt.

• salutem
(jarig!)
Op vrijdag 31 augustus 2001 14:56 schreef salutem het volgende:

[..]

ff google zoeken
enne deze is er ook of ie goed is laat ik in het midden ze hebben er wel heel veel info www.faq-online.nl

Verwijderd

Memphis Misraim is idd. geen "accepted" rite. De officiele vrijmetselaarij die de "ancient Scottish" of de "Swedenborg" rites aanhangt moet er dan ook niets van weten. De vrijmetselarij is een zeer tradtionele organisatie, het is dan ook zeer moeilijk een nieuwe rite geaccepteerd te krijgen. (Dat heeft bv. Aleister Crowley ook ondervonden toen hij zijn OTO (Thelema) rites in overeenstemming wilde brengen met de geaccepteerde rites.)

Vooral in de VS, waar men niet vies is van wat samenzweringstheorieen, worden vrijmetselaars vaak gezien als het grote kwaad. Amerikaanse religeuze fundamentalisten staan er bekend om. De Bilderberg groep is een prachtig voorbeeld van zo'n samenzweringstheorie. Als je die theorie moet geloven, is de NAVO opgericht als dekmantel voor deze geheime organisatie, die natuurlijk de "New World Order" als doel heeft. Prins Bernard zou oprichter zijn van de Bilderberg, wat Nederland tot een van de machtigste groeperingen binnen de samenzwering zou maken...

• salutem
(jarig!)
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:22 schreef mietje het volgende:
Memphis Misraim is idd. geen "accepted" rite. De officiele vrijmetselaarij die de "ancient Scottish" of de "Swedenborg" rites aanhangt moet er dan ook niets van weten. De vrijmetselarij is een zeer tradtionele organisatie, het is dan ook zeer moeilijk een nieuwe rite geaccepteerd te krijgen. (Dat heeft bv. Aleister Crowley ook ondervonden toen hij zijn OTO (Thelema) rites in overeenstemming wilde brengen met de geaccepteerde rites.)

Vooral in de VS, waar men niet vies is van wat samenzweringstheorieen, worden vrijmetselaars vaak gezien als het grote kwaad. Amerikaanse religeuze fundamentalisten staan er bekend om. De Bilderberg groep is een prachtig voorbeeld van zo'n samenzweringstheorie. Als je die theorie moet geloven, is de NAVO opgericht als dekmantel voor deze geheime organisatie, die natuurlijk de "New World Order" als doel heeft. Prins Bernard zou oprichter zijn van de Bilderberg, wat Nederland tot een van de machtigste groeperingen binnen de samenzwering zou maken...
Aaaah dacht het al maar idd als je via het internet zoekt dan vind je zo ontzettend veel verschillende links etc dat ik de weg even kwijt was.
Heel erg bedankt mietje !
In dezelfde linie vroeg ik me ook af wat hun connectie is met andere eeeh laten we zeggen genootschappen. Kan ik de eerdere uitspraken op het zelfde niveau beschouwen ?

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:28 schreef salutem het volgende:
In dezelfde linie vroeg ik me ook af wat hun connectie is met andere eeeh laten we zeggen genootschappen. Kan ik de eerdere uitspraken op het zelfde niveau beschouwen ?
De vrijmetselarij en aanverwante ordes zijn eeuwenlang vervolgd en gestigmatiseerd door de kerken wegens hun andere (gnostische) visie op religie. Het is dus niet zo verwonderlijk dat deze ordes traditioneel een "low profile" houden. Gnosis is een vorm van religie die met initiatierites werkt, en dat lijkt natuurlijk verdacht voor mensen die niet geinitieerd zijn en dus de "geheimen" niet kennen.

Er bestaan dus contacten tussen deze ordes, maar dat wil nog niet zeggen dat ze meteen een geheime agenda hebben; ze hebben een vergelijkbare visie op religie.

• salutem
(jarig!)
Op vrijdag 31 augustus 2001 15:44 schreef mietje het volgende:

[..]

De vrijmetselarij en aanverwante ordes zijn eeuwenlang vervolgd en gestigmatiseerd door de kerken wegens hun andere (gnostische) visie op religie. Het is dus niet zo verwonderlijk dat deze ordes traditioneel een "low profile" houden. Gnosis is een vorm van religie die met initiatierites werkt, en dat lijkt natuurlijk verdacht voor mensen die niet geinitieerd zijn en dus de "geheimen" niet kennen.

Er bestaan dus contacten tussen deze ordes, maar dat wil nog niet zeggen dat ze meteen een geheime agenda hebben; ze hebben een vergelijkbare visie op religie.
Maar die ordes hebben dus geen contact met MM of wel ?
En hoe moet ik MM dan zien een soort van aftakking ?

Verwijderd

mja Mietje weet aardig veel van de vrijmetselaren..
maar in hoeverre hij nog objectief is ?? :P

maar bernard oprichter of niet, is wel lid van de bilderbergers..

maar zoals je al zegt 'Occult'

vrijmetselarij is 1 van de dingen waar de Katholieke Kerk lidmaatschap van verbied.. en dat doen ze niet zomaar..
Vrijmetselaren,Illuminati, M.M. , Skull and Bones,etc.. allemaal geen frisse figuren

ondanks hun claim van zogenaamde 'verlichting'( Lucifer )..
maar die plek kan je niet bereiken door menselijke occulte rituelen..

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:48 schreef salutem het volgende:
Maar die ordes hebben dus geen contact met MM of wel ?
En hoe moet ik MM dan zien een soort van aftakking ?
Er is wel contact, maar dat is eucumenisch, net zo als de rk-kerk contact heeft met de protestantse kerken. Je zou MM kunnen zien als "protestanten" tegenover AS en SB als "katholieken".

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 15:58 schreef Flamez het volgende:
mja Mietje weet aardig veel van de vrijmetselaren..
maar in hoeverre hij nog objectief is ?? :P
:) Ik heb wel affiniteit met gnosis, maar ik ben niet verbonden met de vrijmetselarij, rozenkruisers of noem maar op. Ik vind hun visie op religie interessant, niet hun ordes.
vrijmetselarij is 1 van de dingen waar de Katholieke Kerk lidmaatschap van verbied.. en dat doen ze niet zomaar..
Natuurlijk niet, ze zouden eens zieltjes aan dit soort ordes kunnen verliezen. Het gaat hier over religieuze ordes, en een kerk ziet het natuurlijk niet graag als gelovigen zich aan een andere religieuze stroming verbinden.
Vrijmetselaren,Illuminati, M.M. , Skull and Bones,etc.. allemaal geen frisse figuren
Moslims, Joden, Boedhisten, allemaal geen frisse figuren, want die geloven ook iets anders dan jij...
ondanks hun claim van zogenaamde 'verlichting'( Lucifer )..
maar die plek kan je niet bereiken door menselijke occulte rituelen..
Tja, dat is jouw geloofsopvatting, zij denken er anders over.

Verwijderd

ben laatst nog een rozenkruiser tegen gekomen in een chat :)

hier ff het chatlog in een quote
Myrddin 76: Zelaz.. Rosae Crucis?
zelaz: rozekruizers?
zelaz: wat hebben die ermee te maken?
zelaz: okee ik weet het
zelaz: overal mee :)
zelaz: dan ben je iemand anders :)
Myrddin 76: Zelaz, hoe ben jij bij Amorc gekomen?
rodenritser: Oooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!!!!!!
zelaz: amorc?
Myrddin 76: Excuses.. Ik vergis mij evenzo
zelaz: uh-oh
zelaz: heb ik nou iets gehoord wat ik niet mocht horen? :)
Myrddin 76 zegt nooit iets dat niet gehoord mag worden
zelaz: ok, maar ik vrees dat ik pas 'de slinger van foucault' heb gelezen
zelaz: en ik zie nu overal geheime orden
Myrddin 76: Amorc = Ancient Mystical Order Rosae Crucis
Myrddin 76: Dus dat klopt wel
zelaz: ik weet het
zelaz: rozenkruisers
zelaz: :)
was wel lachen zeg :)

• salutem
(jarig!)
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:13 schreef mietje het volgende:

[..]

:) Ik heb wel affiniteit met gnosis, maar ik ben niet verbonden met de vrijmetselarij, rozenkruisers of noem maar op. Ik vind hun visie op religie interessant, niet hun ordes.
[..]

Ah ontopic das altijd fijn ! Wat vind je niet interessant aan die ordes.

Natuurlijk niet, ze zouden eens zieltjes aan dit soort ordes kunnen verliezen. Het gaat hier over religieuze ordes, en een kerk ziet het natuurlijk niet graag als gelovigen zich aan een andere religieuze stroming verbinden.

[..]

Ja hoe meer zielen hoe meer "macht"

Moslims, Joden, Boedhisten, allemaal geen frisse figuren, want die geloven ook iets anders dan jij...
[..]

:P

En gelukkig maar anders hadden we hier niks om over te praten.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 16:27 schreef salutem het volgende:
Ah ontopic das altijd fijn ! Wat vind je niet interessant aan die ordes.
Ik vind hun religieuze uitgangspunten wel interessant, maar voor mij is religie een strict persoonlijk en individueel gebeuren. "Religie in groepsverband" is voor mij dus zinloos, van daar dat ik niets in religieuze ordes zie. (Dit gaat een beetje offtopic ;))

• salutem
(jarig!)
Op vrijdag 31 augustus 2001 16:33 schreef mietje het volgende:

[..]

Ik vind hun religieuze uitgangspunten wel interessant, maar voor mij is religie een strict persoonlijk en individueel gebeuren. "Religie in groepsverband" is voor mij dus zinloos, van daar dat ik niets in religieuze ordes zie. (Dit gaat een beetje offtopic ;))
Maar verkondigen zij nou juist niet een religieuze orde te zijn ??
Ik heb altijd begrepen dat bv de metselaars een orde zijn en vooral niet religieus willen worden beschouwd ?

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 16:13 schreef mietje het volgende:Natuurlijk niet, ze zouden eens zieltjes aan dit soort ordes kunnen verliezen. Het gaat hier over religieuze ordes, en een kerk ziet het natuurlijk niet graag als gelovigen zich aan een andere religieuze stroming verbinden.
ik denk niet dat de Katholieke kerk dat verbied uit angst om zieltjes te verliezen, maar toch wel degelijk om de foute instelling van die groepen, zoals ze ook lidmaatschap van de Nazi partij verboden..
mwa valt nog wel mee hoor..ze zijn iig niet in de waan dat ze zelf god kunnen worden
maar in hoeverre is hun overtuiging daadwerkelijk religie ?
"announcing the birth of a new secular world order" secular duid toch niet echt op religie ..

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 16:38 schreef salutem het volgende:
Maar verkondigen zij nou juist niet een religieuze orde te zijn ??
Ik heb altijd begrepen dat bv de metselaars een orde zijn en vooral niet religieus willen worden beschouwd ?
Dat is dus dat "low profile". Veel vrijmetselaars denken dat het nog te vroeg is voor een open vizier. De sigmatisatie gaat overigens ook nog steeds gewoon door; zo heeft de rk-kerk nog steeds niet de Libertas encycliek van Leo XIII herroepen, waarin deze paus (anno 1888) oproept de strijd tegen deze ordes niet te staken.

Daarnaast moge het duidelijk zijn dat "de Grote Architect" meer is dan een mens.

<edit>
Een leuke analogie is de manier waarop de band "Faithless" opereert. Songteksten als "God is a Dj" en "Become One" spreken boekdelen voor mensen die iets van gnosis weten. Toch klopt de naam van de band als een bus, het gaat over kennis (gnosis), en niet over geloof.
</edit>

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 17:09 schreef Flamez het volgende:
mwa valt nog wel mee hoor..ze zijn iig niet in de waan dat ze zelf god kunnen worden
Tja, agnosten beweren dat contact met het bovennatuurlijke niet (in dit leven) mogelijk is. Dan zit je dus met het onoplosbare probleem van de agnostische gelovige: hoe kan er ooit kennis over god of het woord van god tot de mens gekomen zijn, als dat contact onmogelijk is.
maar in hoeverre is hun overtuiging daadwerkelijk religie ?
"announcing the birth of a new secular world order" secular duid toch niet echt op religie ..
Gnosis bestrijdt de dienstbaarheid aan goden. Voor een gnost is een god die je tot dingen dwingt of geboden oplegt, geen goede god. Dat seculiere slaat dus op de bevrijding van de dienstbaarheid aan de oud-testamentarische god der wrake.

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 17:25 schreef mietje het volgende:Dat is dus dat "low profile". Veel vrijmetselaars denken dat het nog te vroeg is voor een open vizier. De sigmatisatie gaat overigens ook nog steeds gewoon door; zo heeft de rk-kerk nog steeds niet de Libertas encycliek van Leo XIII[/url] herroepen, waarin deze paus (anno 1888) oproept de strijd tegen deze ordes niet te staken.
dat is ook niet zo raar aangezien de vrijmetselaren zich hebben voorgenomen om de Katholieke Kerk te infiltreren
en het voor eigen doeleinden ( oa de ondergang van de katholieke kerk ) te misbruiken..
"If Lucifer were not God, would Adonay (The God of the Christians) whose deeds prove his cruelty, perfidy, and hatred of man, barbarism and repulsion for science, would Adonay and his priests, calumniate him ? "

" Yes, Lucifer is God, and unfortunately Adonay is also God. For the eternal law is that there is no light without shade, no beauty without ugliness, no white without black, for the absolute can only exist as two Gods : darkness being necessary to light to serve as its foil as the pedestal is necessary to the statue, and the brake to the locomotive.

" Thus, the doctrine of Satanism is a heresy; and the true and pure philosophic religion is the belief in Lucifer, the equal of Adonay; but Lucifer, God of Light and God of Good, is struggling for humanity against Adonay, the God of Darkness and Evil."

-Albert Pike, Sovereign Pontiff of Universal Freemasonry
mja zoals ik al zei .. geen frisse lui

Verwijderd

en als je dan zo'n foto ziet.. van een skull and Bones member
Afbeeldingslocatie: http://server2047.virtualave.net/praetorio/signboesj.jpg

Verwijderd

Dan...?

Verwijderd

Op vrijdag 31 augustus 2001 18:27 schreef Absolyte het volgende:
Dan...?
dan dit..
Afbeeldingslocatie: http://server2047.virtualave.net/praetorio/boesjpope.jpg

Verwijderd

Mwah, ik ga geen Pike discussie voeren. Kijk hier, hier en hier.

Daarnaast ben ik bang dat het weer allemaal verkeerd begrepen wordt. Vrijmetselarij is geen religieuze organisatie in de zin van een kerk of een sekte. Het staat je vrij toe te treden als je een geloof hebt, en dat geloof ook te houden. Het gaat meer over een bepaalde visie op religie die in de hogere initiatiegraden tot uitdrukking komt. Het is deze visie op religie die in al zijn verschijningsvormen al 2000 jaar door de kerken bestreden wordt.

• salutem
(jarig!)
Goh wat staat dat er toch weer allemaal netjes bij, nogmaals bedankt allen voor jullie meningen in dit topic.

• salutem
(jarig!)
Conclusie,

MM is niet eng en is goed voor degene die er zich tot aangeroepen voelt. ?

Eens ?

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Interesant zeg..hoe komt het dat je hier zo`n duidelijk beeld over hebt mietje?

Verwijderd

Er zijn echt wel genoeg publicaties over vrijmetselarij en de geschiedenis van de vrijmetselarij in de handel, gewoon voor iedereen verkrijgbaar. Het internet is niet zo'n goede bron, vooral door de naijver waarmee veel fundamentalisten nog steeds de vrijmetselarij bestoken.

Daarnaast heb ik helemaal niet zo'n duidelijk beeld van de vrijmetselarij, om de simpele reden dat er niet één duidelijk beeld is. Er worden verschillende rites gebruikt, en de amerikaanse, engelse, franse en duitse vrijmetselarij verschillen behoorlijk, om maar wat voorbeelden te noemen. Dan heb je nog onderscheid tussen seculiere en religieuze vrijmetselaars, die broederlijk in een loge naast elkaar zitten. (Het discussieren van religie en politiek is verboden op de tempelvloer.)
Pagina: 1