• MBprogamer
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 07-03 10:37
Ik heb zins een paar maanden een chromebook van school gekregen. Die chromebook hebben we via school gekocht. En nu wordt deze chromebook door school beheerd. Dus mijn vraag is of er een manier is om mijn chromebook volledig te resetten ik heb al powerwash en een recover usb geprobeerd maar als nog wordt mijn chromebook nog steeds door school gehebeheerd.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Vraag de school of ze jouw chromebook kunnen loskoppelen van hun MDM oplossing?

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

Je moet aan de school vragen om de laptop uit het systeem te halen. Een andere oplossing is er niet.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:16

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

En dan is de vraag waarom ze dat zouden doen als je de chromebook van school hebt gekregen, vermoedelijk voor school werk..

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
De school kan dit dien met deze handleiding https://support.google.com/chrome/a/answer/3523633?hl=en

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:57

TommieW

Numa numa.

Volgens mij registreert de Chromebook bij een reset z'n serienummer bij Google om te kijken of 'ie beheerd wordt door een school. Dus de enige oplossing lijkt te zijn om bij de beheerders van je school 'm te ontkoppelen.

Is de laptop van school? Dan heb je niet het recht om hiermee te klooien. Heb je de laptop gekocht van school? Dan zou ik zeggen dat het je eigen device is en de school er niets op te zoeken heeft.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• MBprogamer
De chromebook is gekocht door mij

• MBprogamer
@TommieW zou het ook mogelijk zijn om het serienummer te veranderen en dan de chromebook te resetten zou dat werken?

• DVX73
  • Nu online
Als je leerling/medewerker bent van de school dan kan het zijn dat in de koopovereenkomst staat dat zolang je leerling/medewerker bent het device via de school wordt beheerd.

Mocht dit niet het geval zijn dan is hier sprake van een gebrek aan het product.
Je kan gelijk heel formeel doen, maar waarschijnlijk is een e-mail sturen met de vraag of ze de laptop kunnen ontkoppelen het beste, stuur dan wel het serienummer mee.

Beveiliging omzeilen gaat niet lukken (als de beheerders hun werk goed doen) en mag ook niet op dit forum.

• MBprogamer
Oh oke ik wist niet dat dat niet mocht maar dan zal ik wel even een mailtje sturen

• DVX73
  • Nu online
@MBprogamer het probleem is dat wij niet zeker weten dat je de chromebook gekocht hebt en artikel 7 van de huisregels illegale activiteiten verbiedt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee