Werk/game monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainrazor
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-04 20:30
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe monitor, ik werk nu nog op een oude Samsung. De keuze is zo gigantisch tegenwoordig en ik heb geen idee wat een goed scherm zou kunnen zijn voor mij. Mijn wensen:
- 4k lijkt me erg handig met werken (laptop ernaast)
- Ik wil erop gamen (maar speel geen online shooters)
- Op mijn huidige scherm krijg ik soms na lange tijd wat last van hoofdpijn
- interne boxjes is een pre
- Monteerbaar aan een monitorarm

Wat is je budget?
max 600/700 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nee geen voorkeur

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zoals eerder aangegeven zowel voor werk als voor gamen. Werk houdt in veel schermen naast elkaar (vandaar 4k)

Beste antwoord (via rainrazor op 15-02-2023 18:58)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-04 18:08
rainrazor schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Nou 27" zeg ik vooral om mijn vrouw blij te houden dat er niet een te groot scherm tegen de muur komt. Maar dit is precies de reden dat ik jullie advies vraag want als 32" beter beeld heeft met 4k dan hoor ik dat graag. Zelf hier weinig ervaring mee, heb wel een 4k scherm op mn werk laptop (13") en dat is niet te doen.

En met boxjes bedoel ik inderdaad speakers, sorry dom verwoord.
Niet dom verwoord hoor, wou het alleen even zeker weten :) Alhoewel speakers in monitoren natuurlijk nooit de beste kwaliteit hebben. Dus ik zou vooral kijken naar goede monitoren en als er speakers in zitten is dat mooi meegenomen, maar door erop te filteren loop je mogelijk betere monitoren mis.

Met deze filterset heb je een iets meer behapbare lijst aan monitoren die sowieso prima zijn.

Minimaal 90Hz wat lekker soepel is voor gamen (heb je wel een aardige pc voor nodig voor nieuwe games uiteraard), 1440p voor 27" of 4k voor 32" is wat mij betreft de sweet spot. En geen TN-paneel (slechte kijkhoeken en kleuren zijn niet heel accuraat), en minimaal 2 reviews en 4+ sterren. De Samsung- en LG-monitoren zien er meestal wat zakelijker uit, mocht je een gamey-look niet erg vinden, dan heeft ASUS ook zat moois :)

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 08:54

Tubby

or not to be

Dit lijkt mij meer een vraag voor de pricewatch toch?

categorie: Monitoren

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tubby schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:12:
Dit lijkt mij meer een vraag voor de pricewatch toch?

Dat kan je in elk topic in dit forumdeel wel zeggen dan...

@rainrazor heb je zelf al een selectie van een paar monitoren die je interessant vindt? Dat maakt het makkelijker om een idee te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

Als je een beetje casual gamed kun je wel tot 75Hz refresh rate aanhouden, daarnaast denk ik dat tot 140dpi voldoende scherp is voor werk.

Hahn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:13:
[...]

Daarom ook het linkje, die is voorgefilterd met zijn wensen ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Tubby op 15-02-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Tubby schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:14:
[...]

Daarom ook het linkje, die is voorgefilterd met zijn wensen ;)
Je linkjes laten respectievelijk 457 en 199 monitoren zien. Daar is niemand echt heel erg mee geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:41
Thuis heb ik deze uitvoering: Iiyama G-Master GB2560HSU-B1 Zwart , en op kantoor hebben we de 27 inch variant ervan.

144hz lijkt wat overkill, maar het is wel echt lekker smooth en werkt gewoon lekker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainrazor
Hahn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:13:
[...]

@rainrazor heb je zelf al een selectie van een paar monitoren die je interessant vindt? Dat maakt het makkelijker om een idee te krijgen.
Bedankt voor alle reacties! Ik zat zelf naar deze schermen te kijken:"
review: Vier keer 4k - Super-de-luxe gamemonitoren mét HDMI 2.1

Dus een 4k scherm met wat hogere refreshrate (boven de 100) en die rond de 27" is.

[ Voor 7% gewijzigd door rainrazor op 15-02-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

Hahn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:15:
[...]

Je linkjes laten respectievelijk 457 en 199 monitoren zien. Daar is niemand echt heel erg mee geholpen.
Je hoeft er maar 1 te kopen eh, het geeft een startpunt om te kijken of je nog andere wensen hebt om verder te filteren.

Verder kijk ik zelf ook meestal nog even naar de winkels/garantie dingen rondom pixel thingies. :) deze overzichten staan bovendien op volgorde van populariteit, dus dat zegt ook iets.

[ Voor 8% gewijzigd door Tubby op 15-02-2023 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tubby

Tubby

or not to be

rainrazor schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:18:
[...]

Bedankt voor alle reacties! Ik zat zelf naar deze schermen te kijken:"
review: Vier keer 4k - Super-de-luxe gamemonitoren mét HDMI 2.1

Dus een 4k scherm met wat hogere refreshrate (boven de 100) en die rond de 27" is.
Ok, dat kan, misschien wil je voor jezelf even uitproberen hoe 4K op een 27" scherm werkt.

Want voor werkdoeleinden krijg je op 27" niet perse meer werkbare ruimte (vanwege de hoge pixel dichtheid/DPI)

Maar dat is een mening die je vooral zelf even moet uitproberen met jouw laptop / jouw programma's :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Tubby schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:19:
[...]

Je hoeft er maar 1 te kopen eh,
Maar TS post hier juist omdat er zo gigantisch veel keuze is, en daar help je niet bij door te zeggen "hier heb je 400+ monitoren, succes he!"
het geeft een startpunt om te kijken of je nog andere wensen hebt om verder te filteren.
Het is een startpunt, maar TS geeft óók aan dat 'ie niet weet wat verder belangrijk is om op te filteren.

@rainrazor je hebt nu een 27" monitor. Wil je groter of hetzelfde formaat houden? Want 4k op een 27" is best wel klein. En met 'interne boxjes' bedoel je speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainrazor
Hahn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Maar TS post hier juist omdat er zo gigantisch veel keuze is, en daar help je niet bij door te zeggen "hier heb je 400+ monitoren, succes he!"

[...]

Het is een startpunt, maar TS geeft óók aan dat 'ie niet weet wat verder belangrijk is om op te filteren.

@rainrazor je hebt nu een 27" monitor. Wil je groter of hetzelfde formaat houden? Want 4k op een 27" is best wel klein. En met 'interne boxjes' bedoel je speakers?
Nou 27" zeg ik vooral om mijn vrouw blij te houden dat er niet een te groot scherm tegen de muur komt. Maar dit is precies de reden dat ik jullie advies vraag want als 32" beter beeld heeft met 4k dan hoor ik dat graag. Zelf hier weinig ervaring mee, heb wel een 4k scherm op mn werk laptop (13") en dat is niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainrazor
Tubby schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:24:
[...]

Ok, dat kan, misschien wil je voor jezelf even uitproberen hoe 4K op een 27" scherm werkt.

Want voor werkdoeleinden krijg je op 27" niet perse meer werkbare ruimte (vanwege de hoge pixel dichtheid/DPI)

Maar dat is een mening die je vooral zelf even moet uitproberen met jouw laptop / jouw programma's :)
Daar kan ik me zeker iets in voorstellen. Dus als ik jeadvies goed begrijp, ga langs de mediamarkt en probeer het daar even?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
rainrazor schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:28:
[...]

Niet dom verwoord hoor, wou het alleen even zeker weten :) Alhoewel speakers in monitoren natuurlijk nooit de beste kwaliteit hebben. Dus ik zou vooral kijken naar goede monitoren en als er speakers in zitten is dat mooi meegenomen, maar door erop te filteren loop je mogelijk betere monitoren mis.

Met deze filterset heb je een iets meer behapbare lijst aan monitoren die sowieso prima zijn.

Minimaal 90Hz wat lekker soepel is voor gamen (heb je wel een aardige pc voor nodig voor nieuwe games uiteraard), 1440p voor 27" of 4k voor 32" is wat mij betreft de sweet spot. En geen TN-paneel (slechte kijkhoeken en kleuren zijn niet heel accuraat), en minimaal 2 reviews en 4+ sterren. De Samsung- en LG-monitoren zien er meestal wat zakelijker uit, mocht je een gamey-look niet erg vinden, dan heeft ASUS ook zat moois :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainrazor
Hahn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Dank voor je reactie. Het "grappige" is dat als ik je lijst gebruik en alleen de 4k schermen bekijk ik alleen maar een 27" en 28" scherm zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
rainrazor schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:09:
[...]

Dank voor je reactie. Het "grappige" is dat als ik je lijst gebruik en alleen de 4k schermen bekijk ik alleen maar een 27" en 28" scherm zie.
Ah klopt, voor 32" met 4k in die prijsklasse zal je genoegen moeten nemen met een lagere refreshrate. Dan heb je er wel een boel (16 om precies te zijn) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:47
rainrazor schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:18:
Let wel op dat gamen op 4k met zo'n refreshrate niet met elke pc/laptop mogelijk is.
Ruben279 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 14:17:
Thuis heb ik deze uitvoering: Iiyama G-Master GB2560HSU-B1 Zwart , en op kantoor hebben we de 27 inch variant ervan.

144hz lijkt wat overkill, maar het is wel echt lekker smooth en werkt gewoon lekker :)
Ik heb geen ervaring met deze specifieke monitor. Maar ik zou zelf afraden om in deze tijd nog een TN-paneel te kopen voor kantoorwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13:47
Hoe goed dingen schalen op een hoge DPI monitor hangt vaak ook heel erg van de specifieke programma's af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainrazor
skimine schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:23:
[...]

Let wel op dat gamen op 4k met zo'n refreshrate niet met elke pc/laptop mogelijk is.

[...]

Ik heb geen ervaring met deze specifieke monitor. Maar ik zou zelf afraden om in deze tijd nog een TN-paneel te kopen voor kantoorwerk.
Dank voor je hulp, ik heb een vrij recente pc met oa een 3080 erin dus verwacht dat dit niet het issue zou (moeten) zijn. Ultra settings op 4k zal niet lukken maar de rest moet toch prima te doen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rainrazor
Hahn schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:11:
[...]

Ah klopt, voor 32" met 4k in die prijsklasse zal je genoegen moeten nemen met een lagere refreshrate. Dan heb je er wel een boel (16 om precies te zijn) :)
Zit nu te denken aan deze. Heeft dan geen ratings maar wel alle eigenschappen die ik zoek en externe reviews geven een positief cijfer.
Pagina: 1